Dodawanie liczb całkowitych
Dodawanie liczb całkowitych
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-zna algorytm dodawania liczb całkowitych,
-zna pojęcie wartości bezwzględnej liczby.
b) Umiejętności
Uczeń:
-dodaje liczby całkowite,
-stosuje dodawanie liczb całkowitych w zadaniach praktycznych.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, praca z całą klasą, praca samodzielna z karta pracy.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej, przypomnienie, co to są liczby całkowite, co to jest wartość bezwzględna liczby.
b) Faza realizacyjna
1. Nauczyciel przedstawia algorytm dodawania liczb całkowitych o różnych znakach i takich samych znakach. Przedstawia też model praktyczny dodawania liczb całkowitych (bilans zysków i strat).
2. Uczniowie pracują na tablicy i w zeszytach, wykonują dodawanie liczb całkowitych i rozwiązują zadania tekstowe związane z tym tematem.
3. Uczniowie pracują samodzielnie z kartą pracy ( załącznik 1).
c) Faza podsumowująca
Sprawdzenie pracy samodzielnej, zadanie pracy domowej.
5. Bibliografia
Według własnego pomysłu.
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
1. Wykonaj działania:
a) (-3)+(-9)=
b) 24+(-27)=
c) 8+(-11)+(-19)=
d) (-13)+6+(-17)=
2. Uzupełnij:
e) (-31)+34+(-26)=
f) (-35)+(-23)+31+(-9)=
g) (-21)+6+(-14)+(-5)=
h) (-53)+67+(-43)=
a) (-5)+…..=-11
b) 7+……..=5
c) 2+……..=-8
d) -6+……=12
e) 45+…….=21
f) -12+……=-34
g) 2+……...=-17
h) -11+……=0
i) ……+(-9)=-18
j) ……+12 =-43
b) Zadanie domowe
„Dodawanie liczb całkowitych”- zeszyt ćwiczeń.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak