Doskonalenie techniki indywidualnej gry w ataku w koszykówce
Doskonalenie techniki indywidualnej gry w ataku w koszykówce.
1. Cele lekcji:
Motoryczność
Uczeń:
kształtuje szybkość,
kształtuje siłę ramion i nóg,
zwiększa swą wytrzymałość,
doskonali zwinność i koordynację ruchową.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
wykonać prawidłowo kozłowanie, podanie półgórne oburącz sprzed klatki piersiowej, rzut po dwutakcie, pivot, rozegrać akcję 1x1,
zastosować ww. elementy w grze,
rozwiązywać problemy w twórczy sposób.
Wiadomości
Uczeń:
zna zasady stosowanych zabaw ruchowych,
zna przepisy gry w koszykówkę.
Cele wychowawcze
Uczeń:
efektywnie współpracuje z partnerem i zespołem,
stosuje się do obowiązujących zasad zabaw i gier.
2. Metoda i forma pracy:
zabawowa,
zadaniowa ścisła,
problemowa,
bezpośredniej celowości ruchu.
Formy organizacji pracy z uczniami
formy podziału uczniów: pary, zastępy,
formy prowadzenia zajęć: frontalna, stacyjna, gra uproszczona.
Metody zdobywania i przekazywania wiadomości
pokaz i objaśnienie,
pogadanka.
3. Środki dydaktyczne:
Piłki koszykowe, pachołki, szarfy, piórka oraz (w zależności od inwencji uczniów przy rozwiązywaniu zadań problemowych) materace, ławeczki, skrzynia.
4. Przebieg lekcji:
Zadania | Uwagi organizacyjno‑metodyczne | |
Czynności organizacyjno‑porządkowe |
| Dwuszereg Ustawienie w rozsypce na całej sali. Wyznaczony berek goni. Każdy złapany dołącza do niego i gonią razem, trzymając się za ręce. Zabawa trwa do momentu złapania wszystkich uczniów. |
Ćwiczenia kształtujące |
| Ćwiczenia indywidualne Ćwiczenia w parach |
Ćwiczenia techniki w parach |
| Ustawienie w dwójkach naprzeciw siebie |
Ćwiczenia i techniki w zastępach |
| Uczniowie dzielą się na trzy zastępy, które ćwiczą równolegle na swoich stacjach. Ćwiczenie odbywa się równolegle na trzech koszach. Zastępy rozgrywają ze sobą mecze W czasie gry uproszczonej zespół siedzący na ławce rozwiązuje zadanie problemowe, które wykona w części końcowej. |
Uspokojenie organizmu Analiza zajęć |
| Rozsypka na sali Dwuszereg |