Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.
RCpPllgHJ1jUQ
Grafika przedstawia widok startowy interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning, na który widać komunikat dotyczący konieczności włączenia trybu pełnoekranowego oraz przycisk pozwalający włączyć tryb pełnoekranowy.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.
RtNvCwDLU3Rm3
Grafika przedstawia widok początku interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning zatytułowanej Drukowanie cyfrowe i obróbka wydruków cyfrowych. Na grafice widać tytuł, opisu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learningj oraz element dekoracyjny w formie grafiki przedstawiającej popiersie profesora.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z misji i kliknąć przycisk „Rozpocznij”.
RmmeWufavSOCp
Grafika przedstawia panel gry z misjami do wyboru.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Następnie pojawi się ekran wprowadzający do wybranej misji, gdzie należy zaznaczyć „Odpowiedź A” i nacisnąć „Kontynuuj”, aby rozpocząć.
RrxuvXA5AbnER
Grafika przedstawia panel gry z pytaniem sprawdzającym, opcjami odpowiedzi do wyboru oraz przyciskiem zatwierdzenia odpowiedzi.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.
R1Wf7lKW39vri
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu poprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru profesora, na którego twarzy widać uśmiech.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenie błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby powtórzyć zadanie należy kliknąć przycisk „Spróbuj ponownie”.
RWy15kIOk4WGn
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu niepoprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru profesora, na którego twarzy widać smutek.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu.
R1PkilCXm66ot
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po zakończeniu danego poziomu trudności, kiedy udało się otrzymać wymaganego minimum poprawnych odpowiedzi oraz przyciski zapisania otrzymanego wyniku oraz powtórzenie danego poziomu trudności od początku. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awataru profesora, na którego twarzy widać uśmiech.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze oraz liczbę zdobytych odznak.
Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Przycisk „Wyłącz dźwięk tła” umożliwia wyciszenie ścieżki dźwiękowej. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
R1DjicFmPjDBa
Grafika przedstawia widok górnej części ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu konwersji plików dźwiękowych.
R18nWRj7uhN2B
Grafika przedstawia panel zatytułowany Pytania I Odpowiedzi, który zawiera listę najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi do nich. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanej postaci profesora umieszczonego na prawo od tytułu panelu.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;
Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);
Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Aby zatrzymać lub przewinąć film zawarty w interaktywnym narzędziu typu scenerio based learnig, należy prawym przyciskiem myszy nacisnąć na ekran i wybrać opcję „Pokaż wszystkie elementy sterujące”.
RJMatsWTqzOrj
Grafika przedstawia widok ekranu filmu z rozwiniętym menu dotyczącym elementów sterujących.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Następnie na ekranie filmu pojawią się wszystkie ikony sterowania.
Ra1mnZ1NRMYws
Grafika przedstawia widok ekranu filmu z elementami sterującymi na dolnym pasku ekranu.
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Powiązane ćwiczenia
1. Procesy i urządzenia w druku cyfrowym
Zaznaczanie komórek tabeli
1. Procesy i urządzenia w druku cyfrowym
R1AnOnviFTSn52
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Falcerka to alternatywna nazwa złamywarki.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zgrzewanie materiałów wielkoformatowych odbywa się zwykle w temperaturach poniżej 400°C.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Oczkowanie to jeden z etapów wykonywania oprawy klejonej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kiss-cut to proces nacinania warstwy samoprzylepnej etykiety, bez naruszania warstwy bazowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Popularny w druku cyfrowym format SRA3 papieru ma wymiary 320x450 mm.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Falcerka to alternatywna nazwa złamywarki.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zgrzewanie materiałów wielkoformatowych odbywa się zwykle w temperaturach poniżej 400°C.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Oczkowanie to jeden z etapów wykonywania oprawy klejonej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kiss-cut to proces nacinania warstwy samoprzylepnej etykiety, bez naruszania warstwy bazowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Popularny w druku cyfrowym format SRA3 papieru ma wymiary 320x450 mm.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz