Autor/autorka

Alicja Dąbrowska

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa III

2. Przedmiot

geografia

3. Temat zajęć

Działania na rzecz ochrony środowiska

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat jest zgodny z podstawą programową i bieżącym planem nauczania

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie narzędzi TIK w tym temacie stanowi uatrakcyjnienie tematu. Jednocześnie , szczególnie przy tym temacie pokazuje korzyści z ich wykorzystania. Uczniowie będą mogli przenieść się w miejsca, o których mowa w temacie.

7. Cel ogólny zajęć

Uwrażliwienie ucznia na potrzebę i sposoby ochrony środowiska przyrodniczego.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń wyjaśnia, czym jest środowisko przyrodnicze, zna jego komponenty.

  2. Uczeń wymienia przyczyny degradacji środowiska.

  3. Uczeń wskazuje sposoby ochrony środowiska przyrodniczego.

  4. Uczeń zna i wskazuje na mapie formy ochrony przyrody

9. Metody i formy pracy

Formy pracy:

indywidualna, grupowa

 

Metody pracy:

Burza mózgów. 

Gra dydaktyczna.

Praca z mapą.

10. Środki dydaktyczne

Aplikacja AnsweGarden.

Aplikacja Genially - escape room.

Aplikacja Wordwall.
Quiz KAHOOT
Aplikacja Mentimeter

11. Wymagania w zakresie technologii

Smartfon z dostępem do Internetu.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie wypełniają krótką ankietę w aplikacji Mentimeter

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Gra escape room można przerpowadzić także z użyciem tablicy interaktywnej, wtedy w udzielaniu odpowiedzi do zagadek mogą angażować się wszyscy uczniowie.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

dowolna