Materiał zawiera treści teoretyczne przygotowujące nauczyciela do pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (a co za tym idzie o różnych możliwościach i umiejętnościach w zakresie pracy metodą projektów lub z uwzględnieniem dydaktyki konstruktywistycznej. Metoda projektu edukacyjnego, wykorzystuje zalety klas łączonych do rozwijania kompetencji społecznych uczennic i uczniów i umiejętności pracy grupowej, jednocześnie realizuje zadania dydaktyczne w ścisłym kontakcie z rodzicami i środowiskiem lokalnym, rozbudzając zainteresowanie dzieci zagadnieniami naukowymi. Nauczyciel może wykorzystywać pojedyncze scenariusze zajęć zawarte w materiale lub całościowe pomysły na projekt edukacyjny. Materiał poza scenariuszami zawiera także potrzebne karty pracy.

Otwórz linkhttps://malaszkola.pl/images/dodatki/mp1‑3_tresc.pdfOtwórz link

Źródło: red. Beata Kunc, Andrzej Biderman, Małgorzata Łuszczek , projektu „Z Małej Szkoły w Wielki Świat”
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Priorytet III „Wysoka jakość systemu oświaty”,
Działanie 3.3. „Poprawa jakości kształcenia”,
Poddziałanie 3.3.4. „Modernizacja treści i metod kształcenia”,
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego