Dzieci świata.
Autor/autorka
Aleksandra Chmiel
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa II
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna
3. Temat zajęć
Dzieci świata.
4. Czas trwania zajęć
90 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat zajęć wprowadzi uczniów w tradycje i zwyczaje różnych krajów. Uczniowie dowiedzą się jak żyją dzieci w innych krajach. Zajęcia kształtują postawę tolerancji i otwartości względem odmienności.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Nowe technologie przede wszystkim uatrakcyjniają lekcję oraz sprawiają, że treści przekazywane przez nauczyciela są ciekawsze i nierzadko też bardziej zrozumiałe. Dostępne narzędzia umożliwiają dzieciom samodzielne rozwiązywanie wielu zadań, tworzenie ich, jak również dzielenie się nimi z rówieśnikami.
7. Cel ogólny zajęć
Poznanie tradycji i zwyczajów innych krajów. Kształtowanie postawy otwartości i tolerancji.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń potrafi rozwiązać krzyżówkę.
Uczeń potrafi wypowiedzieć się na temat tradycji i zwyczajów na świecie.
Uczeń potrafi zaśpiewać piosenkę pt.: „Jesteśmy dziećmi”.
Uczeń potrafi wykonać pracę plastyczną pt. „Dzieci z różnych stron świata”.
Uczeń potrafi zatańczyć układ do piosenki.
Uczeń potrafi dokonać ewaluacji lekcji.
9. Metody i formy pracy
Metody:
- pogadanka
- zadania praktyczne
- metoda realizacji zadań wytwórczych
- pokaz
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa
10. Środki dydaktyczne
komputer, materiały plastyczne
11. Wymagania w zakresie technologii
komputer z dostępem do internetu
- tablica interaktywna
- YouTube
- learningapps
- wordwall
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Zwyczaje z różnych stron świata
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Sprawdzenie obecności oraz podanie tematu i celu lekcji.
2. W ramach wprowadzenia do tematu zajęć uczniowie rozwiązują krzyżówkę wyświetloną na tablicy interaktywnej, której hasło brzmi: „Dzieci świata”.
https://learningapps.org/watch?v=phgpnqgft01
Aktywność 2
Temat: Dzieci świata
Czas trwania: 30 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel prowadzi rozmowę kierowaną na temat dzieci z różnych stron świata.
2. Uczniowie wypowiadają się na temat języka, symboli i znanych im tradycji na świecie.
3. W ramach podsumowania rozmowy nauczyciel prezentuje dzieciom filmik pt.: „Dzieci świata”.
4. Uczniowie wykonują quiz interaktywny.
https://www.youtube.com/watch?v=x_JpvSF1Yf4
https://wordwall.net/pl/resource/14741622/dzieci-świata
Aktywność 3
Temat: Jesteśmy dziećmi
Czas trwania: 20
Opis aktywności:
Nauczyciel prezentuje uczniom piosenkę pt.: „Jesteśmy dziećmi”.
2. Po wysłuchaniu piosenki nauczyciel rozdaje uczniom słowa piosenki.
3. Uczniowie próbują śpiewać piosenkę.
4. Uczniowie wraz z nauczycielem wykonują układ ruchowy do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Aktywność 4
Temat: Dzieci z różnych stron świata - praca plastyczna
Czas trwania: 30
Opis aktywności:
Nauczyciel prosi uczniów o przygotowanie potrzebnych materiałów plastycznych.
2. Zadaniem uczniów jest wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej pt.: „Dzieci z różnych stron świata”.
3. Po wykonaniu prac uczniowie prezentują swoje wytwory oraz je omawiają.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Nauczyciel prezenuje uczniom interaktywne koło fortuny.
2. Kręci kołem oraz wskazuje ucznia, który odpowiada na wylosowane pytanie dotyczące ewaluacji lekcji.
3. Po wypowiedziach wszystkich uczniów dziękuje za udział w lekcji i żegna się.
Koło fortuny:
https://wordwall.net/pl/resource/8232781/ewaluacja-lekcji
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna