Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Agata Lech

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – artystyczna

3. Temat zajęć

Dzień Życzliwości i Pozdrowień

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

,,Życie nie składa się tylko z wielkich poświęceń i obowiązków, ale przede wszystkim z drobiazgów. Uśmiechy i życzliwość rozdawane na co dzień są tym, co zdobywa i zatrzymuje serca i daje pocieszenie” (Humphrey Davy).

Rozmawiając z dziećmi o emocjach, rozwijamy u nich samoświadomość siebie, dzieci lepiej rozumieją rzeczywistość, poszerzamy ich słownik emocji, budujemy więź emocjonalną, która jest bardzo ważna dla zdrowego rozwoju psychicznego oraz społeczno‑emocjonalnego dziecka.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Nabywanie wiedzy i umiejętności przez uczniów przy użyciu nowoczesnych technologii jest w stanie zapewnić im lepszą jakość nauki dostosowaną do ich potrzeb rozwojowych i zainteresowań.

7. Cel ogólny zajęć

Wzmacnianie postaw opierających się na życzliwości i uprzejmości wobec innych. Upowszechnianie życzliwości jako zasady – filaru współżycia społecznego.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. nauka poszanowania dla indywidualności każdego człowieka;

  2. stworzenie w grupie atmosfery bezpieczeństwa, akcepcji i życzliwości w stosunku do kolegów i koleżanek;

  3. wyrażenie serdeczności, radości, spontaniczności wypływającej z faktu wspólnego spotkania = zbudowanie atmosfery życzliwości.

9. Metody i formy pracy

  • pogadanka,

  • zabawa grupowa,

  • działalnośc praktyczna z wykorzystaniem TiK,

  • poglądowa.

10. Środki dydaktyczne

  • komputer z dostępem do internetu,

  • e - podręcznik (ed. wczesnoszkolna - kl. II) www.epodreczniki.pl,

  • platforma learningapps

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z dostępem do internetu, głośniki, tablica multimedialna.

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: O czym będziemy dziś rozmawiać? Wykonaj zadanie, które będzie wprowadzeniem do zajęć.

    • Czas trwania: 5 min.

    • Opis aktywności:

      Uczniowie mają za zadanie wykonać polecenie na platformie LearningApss https://learningapps.org/10541795.

      Opisujemy życzliwość - zabawa na zasadzie popularnej gry ,,Memory”. Zadaniem dzieci jest połączenie haseł i pasujących do nich obrazków.

  • Aktywność 2

    • Temat: Życzliwość – jak ją okazywać?

    • Czas trwania: 10 min.

    • Opis aktywności:

      Uczniowie wysłuchują krótkiego opowiadania pt. ,,Nowa koleżanka” klasa 2. Blok 6. Jesteśmy koleżeńscy, temat 30 – Jesteśmy otwarci na innych: https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V9_JESIEN_2_1_06_030_p1

      Pogadanka: Czyją historię poznaliśmy w opowiadaniu? Jak dzieci przyjęły nową koleżankę?
      Co to znaczy być życzliwym dla innych? W czym przykładowo objawia się ludzka życzliwość?
      Co zyskujemy będąc życzliwymi osoba?

      Proponujemy dzieciom, aby przygotowały obłoczki z kartki – ozdobiły je według własnych preferencji – oraz by zapisały na nich swoje propozycje na zachowania, które świadczą o życzliwości.

  • Aktywność 3

  • Aktywność 4

    • Temat: Dzień Życzliwości

    • Czas trwania: 25 min.

    • Opis aktywności:

      Metodą kolażu uczniowie wykonują plakat z okazji Dnia Życzliwości, który zostanie umieszczony na szkolnym korytarzu obok wejścia do świetlicy. W tle odtwarzamy dzieciom utwory Mozarta  https://www.youtube.com/watch?v=jbvF7DxCo94

13. Sposób ewaluacji zajęć

Na koniec zajęć nauczyciel zadaje dzieciom pytania:

  1. Czym jest dla mnie życzliwość?

  2. Co mogę dziś zrobić dla kogoś by okazać mu swoją życzliwość?

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć