Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Anna Deryło

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I, edukacja wczesnoszkolna - klasa II, edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – artystyczna

3. Temat zajęć

Ebru- sztuka malowania na wodzie

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z podstawą programową. Rozwija wyobraźnię i kreatywność. Uczniowie mają możliwość zobaczyć i stworzyć oryginalne i niepowtarzalne dzieła, poprzez wykorzystanie pochodzącej z Turcji sztuki zdobienia papieru Ebru.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie tureckiej techniki malowania na wodzie- ebru.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń wymienia etapy wykonywania pracy techniką ebru

  2. Uczeń porządkuje podane przykładowe w grze nazwy barw na ciepłe i zimne

  3. Uczeń pracuje w grupie

9. Metody i formy pracy

Metody pracy:
Metody podające:  wyjaśnienie, pogadanka
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne
Metody eksponujące: film
Metody praktycznego działania

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa

10. Środki dydaktyczne

taca(płaskie naczynie), farby, katka papieru, wykałaczka, pędzel, woda z zagęszczaczem

Aplikacje:
Zintegrowana Platforma Edukacyjna
LearningApps
YouTube

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z dostępem do Internetu dla każdego ucznia i nauczyciela, tablica multimedialna

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: Obraz przeniesiony na kartkę

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      1. Analiza wyniku eksperymentu.
        2. Systematyzacja wiedzy. Wykorzystanie zadania stworzonego na platformie ZPE:
        https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/80629300

  • Aktywność 3

  • Aktywność 4

    • Temat: Praca w grupach

    • Czas trwania: 15 minut

    • Opis aktywności:

      Uczniowie pracując w grupach, wykorzystują wiedzę zdobytą na zajęciach i tworzą własne obrazy malowane na wodzie. Zwracają uwagę, na potrzebne im materiały. Nazywają barwy ciepłe i zimne zastosowane w pracach.

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie udzielają informacji zwrotnej podnosząc słoneczka: uśmiechnięte bądź smutne. Odpowiadają także na pytania” Co Ci się podobało?” „ Czego się nauczyłeś?”.

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna