Materiał stanowi interesującą propozycję dla psychologów i pedagogów zarówno pod względem merytorycznym jak metodycznym, czego potwierdzeniem jest ich dotychczasowa publikacja w wielu krajach Europy. O wartości podstawowej tej książki decyduje wszechstronne i jednocześnie bardzo praktyczne podejście do tematu. Zagadnienia z zakresu edukacji seksualnej są ujęte w szerokim społecznym i psychologicznym kontekście świadomego planowania własnego życia. Bazą proponowanych scenariuszy zajęć jest rozwijanie samoświadomości i kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie z zachowaniem zasady neutralności światopoglądowej, co jest ich dodatkowym atutem (słowo wstępne, s. 12). Ćwiczenia zaproponowane w podręczniku ukierunkowane są na zdobycie wiedzy o samych sobie, o relacjach między ludźmi, seksualności, metodach zapobiegania ciąży, chorobach przenoszonych droga płciową i powiązanych tematach; badanie i poznawanie różnych postaw i wartości dotyczących dorastania, ról płciowych, podejmowania ryzyka, różnorodności etnicznej/wyznaniowej i innej; przećwiczenie umiejętności związanych z wyznaczaniem sobie celów, podejmowaniem decyzji, negocjowaniem, komunikowaniem się, radzeniem sobie ze stresem. Scenariusze mogą stanowić odrębne warsztaty lub cykl. Zawierają interesujące materiały pomocnicze, które mogą być wykorzystywane w grupie zróżnicowanej.

Otwórz linkhttps://www.advocatesforyouth.org/wp‑content/uploads/storage/advfy/documents/life%20planning%20education%20polish.pdfOtwórz link

Źródło: Carol Hunter‑Geboy, Tłumaczenie i redakcja: Katarzyna Dułak, Marta Kosińska, Publikacja sfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Powstała w ramach projektu „Edukacja Bez Tabu” realizowanego przez Grupę Edukacyjną BezTabu przy fundacji Centrum Wspierania Partycypacji Społecznej. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.