Publikacja podzielona jest na trzy części. W pierwszej teoretycznej autorzy odnoszą się do koncepcji i założeń edukacji włączającej w odniesieniu do literatury tematu i badań naukowych. Druga część publikacji zawiera spojrzenie na edukację włączającą z perspektywy praktyków pod kątem, przygotowania nauczycieli, diagnozy, oceniania kształtującego, budowania relacji w grupie, projektowania uniwersalnego oraz startu w dorosłość. Głównym celem tej części publikacji jest dostarczenie nauczycielom narzędzi do realizowania działań wspierających proces edukacji włączającej w placówkach ogólnodostępnych. Ostatnia, trzecia część publikacji to dwa teksty dotyczące ucznia z doświadczeniem migracji i ucznia zdolnego. Materiał może służyć nauczycielom do samokształcenia i planowania pracy z uczniami ze SPE w grupie zróżnicowanej.

Otwórz linkhttps://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2021/02/18/2tdjxg/edukacja‑online.pdfOtwórz link

Źródło: Redakcja naukowa: Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski , Publikacja została wydana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+.