Edycja wzorów z wykorzystaniem edytora równań
Scenariusz lekcji
Temat lekcji:
Edycja wzorów z wykorzystaniem Edytora równań
Cele lekcji:
Wiadomości:
Uczeń potrafi:
uzasadnić celowość korzystania z Edytora równań;
podać różnicę pomiędzy symbolami ,a szablonami w edytorze równań;
wymienić przykłady wykorzystania Edytora równań w różnych dziedzinach;
wymienić sposoby instalacji Edytora równań;
podać kroki prawidłowego budowania równania;
wymienić sposoby i metody ustawiania punktu wstawiania w edytorze.
stosować zasady regulacji odstępów i wyrównania równań.
Umiejętności:
Uczeń potrafi:
wstawić równanie za pomocą edytora równań do dokumentu programu Word;
zainstalować Edytor równań przy pomocy dodania przycisku do paska narzędzi;
utworzyć równanie zgodnie z zasadami budowania równania;
ustawić punkt wstawiania w miejscu wprowadzania symbolu lub stosowania szablony;
regulować odstępy pomiędzy symbolami i znakami przy wykorzystaniu skrótów klawiaturowych;
wyrównać równania.
Metody nauczania
pogadanka,
metoda laboratoryjna z elementami wykładu i pokazu;
metoda eksponująca - lekcja multimedialna.
Środki dydaktyczne
Komputery z zainstalowanym programem Microsoft Word,
praca indywidualna z wykorzystaniem lekcji multimedialnej pt. Edycja wzorów z wykorzystaniem Edytora równań;
podręcznik;
karta pracy.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa, składająca się ze stanowisk uczniowskich z dostępem do Internetu;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | - czynności organizacyjne (5 min) |
| |
- wprowadzenie do tematu – krótka informacja (5 min) |
| ||
Faza realizacyjna | - lekcja multimedialna (20 min) |
| Lekcja multimedialna |
-ćwiczenia praktyczne (10 min) |
| Zestaw komputerowy | |
Faza podsumowująca | - usystematyzowanie treści lekcji (5 min) |
| Karta pracy |
Bibliografia
[1] Małgorzata Mordaka, Informatyka 2000, Podręcznik dla gimnazjum, Czarny Kruk, Bydgoszcz 2000
[2] Ewa Gurbiel, Grażyna Hardt‑Olejniczak, Ewa Kołczyk, Helena Krupicka, Maciej M. Sysło, INFORMATYKA Poradnik dla nauczyciela gimnazjum, WSiP, Warszawa 2000
[3] Halvorson Michael, Young Michael, Microsoft Office 2000 Professional, Wydawnictwo RM, Warszawa 1999
Załączniki
Czas trwania lekcji:
45 minut