LES.01. Obsługa maszyn stosowanych w gospodarce leśnej – operator maszyn leśnych 834105
Elementy budowy pilarki spalinowej
PLANSZA INTERAKTYWNA
1
RoAOSdv1q7GBm
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę (punkt pierwszy) od lewego boku, z uwzględnieniem głównie jej tylnej części. Na ilustracji znajduje się jedenaście punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Łańcuch pilarki., 2. Dźwignia hamulca bezwładnościowego pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem, 3. Uchwyt linki rozrusznika Ze względów bezpieczeństwa należy uruchamiać prawą dłonią (zmniejsza to ryzyko odbicia), 4. Pompka paliwa do zassania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki, 5. Przełącznik wielofunkcyjny służy do uruchomienia ssania oraz wyłączenia zapłonu, przełącznik może być wyciągany, przesuwany, chowany, podnoszony i opuszczany w zależności od modelu pilarki, 6. Blokada manetki gazu zapobiega przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie, 7. Dźwignia gazu (manetka gazu), 8. Korek wlewu paliwa, 9. Pokrywa rozrusznika i dmuchawy, 10. Korek wlewu oleju do smarowania łańcucha, 11. Prowadnica łańcucha. Pilarka składa się z dwóch głównych części eksploatacyjnych – silnika zakrytego obudową z tworzywa sztucznego i łańcucha piły (punkt pierwszy) założonego na prowadnicę (punkt jedenasty). Silnik stanowi trzon urządzenia. Obudowany jest pokrywą, pod którą kryją się także inne elementy usprawniające działanie pilarki. Z boku pilarki znajduje się przymocowana do pokrywy silnika pokrywa rozrusznika i dmuchawy (punkt dziewiąty). Ma kształt wypukłego talerza, który na całym obwodzie posiada prostokątne nacięcia. U góry pokrywy znajduje się płaskie ścięcie, od którego odchodzi uchwyt linki rozrusznika (punkt trzeci, uchwyt linki rozrusznika, ze względów bezpieczeństwa należy uruchamiać prawą dłonią (zmniejsza to ryzyko odbicia). Przyjmuje on kształt litery „T”. Posiada cienki trzon i stosunkowo grubą rękojeść. Powyżej rękojeści znajduje się wykonany w obudowie otwór, w którym umieszczony jest wypukły przezroczysty przycisk. Jest to pompka paliwa (punkt czwarty, pompka paliwa do zassania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki). Pompka służy do zasysania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki. Z tyłu pilarki, do obudowy silnika przymocowany jest uchwyt sterujący. Kształtem przypomina literę „U”. U góry uchwytu, od strony zewnętrznej, znajduje się dźwignia w kształcie płaskiego i podłużnego trójkąta z zaokrąglonymi końcami. Jest to blokada manetki gazu (punkt szósty blokada manetki gazu zapobiega przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie). Zapobiega ona przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie. U góry uchwytu, od strony wewnętrznej, umieszczona jest dźwignia w postaci płaskiego i szerokiego trójkąta o zaokrąglonym i lekko wygiętym do wewnątrz czubku. Jest to dźwignia gazu , inaczej manetka gazu (punkt siódmy). Pilarka dodatkowo wyposażona jest w przełącznik wielofunkcyjny (punkt piąty). Usytuowany jest na obudowie silnika, tuż obok górnej części uchwytu sterującego. Przycisk wielofunkcyjny służy do uruchomienia ssania oraz wyłączenia zapłony. Przełącznik może być wyciągany, przesuwany, chowany, podnoszony i opuszczany w zależności od modelu pilarki. W przypadku urządzenia na rysunku ma kształt płaskiej blaszki z cienkim trzonem, który zamontowany jest do obudowy pilarki. Jest niewielkich rozmiarów. Od boku osłania go odchodząca od obudowy cienka płytka. Obudowa silnika posiada dwa wlewy – oleju (punkt dziesiąty, korek wlewu oleju do smarowania łańcucha) oraz paliwa (punkt ósmy, korek wlewu paliwa). Oba umieszczone są w dolnej części obudowy. Wlew paliwa z tyłu, natomiast wlew oleju z przodu pilarki. Oba otwory zatykane są za pomocą sporych krążków, przez których środki przebiegają wypukłe prostokąty. Na samym przodzie obudowy silnika umieszczony jest hamulec bezpieczeństwa (punkt drugi, dźwignia hamulca bezwładnościowego pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem). Dźwignia hamulca wygląda jak płaska prostokątna blacha, która wygięta jest w kierunku znajdującego się za nią uchwytu przedniego. Górne krawędzie hamulca są wyraźnie zaokrąglone. Hamulec bezpieczeństwa posiada w swojej górnej części dwa prostokątne otwory. Są stosunkowo wąskie. Charakteryzują się jednak duża szerokością, nieznacznie mniejszą od szerokości całego hamulca. Dźwignia hamulca bezwładnościowego oprócz swojego podstawowego zadania pełni również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem. Najważniejszą częścią pilarki poza osłoniętym silnikiem jest łańcuch piły założony na prowadnicy, która zamontowana jest na przodzie obudowy.
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę (punkt pierwszy) od lewego boku, z uwzględnieniem głównie jej tylnej części. Na ilustracji znajduje się jedenaście punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Łańcuch pilarki., 2. Dźwignia hamulca bezwładnościowego pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem, 3. Uchwyt linki rozrusznika Ze względów bezpieczeństwa należy uruchamiać prawą dłonią (zmniejsza to ryzyko odbicia), 4. Pompka paliwa do zassania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki, 5. Przełącznik wielofunkcyjny służy do uruchomienia ssania oraz wyłączenia zapłonu, przełącznik może być wyciągany, przesuwany, chowany, podnoszony i opuszczany w zależności od modelu pilarki, 6. Blokada manetki gazu zapobiega przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie, 7. Dźwignia gazu (manetka gazu), 8. Korek wlewu paliwa, 9. Pokrywa rozrusznika i dmuchawy, 10. Korek wlewu oleju do smarowania łańcucha, 11. Prowadnica łańcucha. Pilarka składa się z dwóch głównych części eksploatacyjnych – silnika zakrytego obudową z tworzywa sztucznego i łańcucha piły (punkt pierwszy) założonego na prowadnicę (punkt jedenasty). Silnik stanowi trzon urządzenia. Obudowany jest pokrywą, pod którą kryją się także inne elementy usprawniające działanie pilarki. Z boku pilarki znajduje się przymocowana do pokrywy silnika pokrywa rozrusznika i dmuchawy (punkt dziewiąty). Ma kształt wypukłego talerza, który na całym obwodzie posiada prostokątne nacięcia. U góry pokrywy znajduje się płaskie ścięcie, od którego odchodzi uchwyt linki rozrusznika (punkt trzeci, uchwyt linki rozrusznika, ze względów bezpieczeństwa należy uruchamiać prawą dłonią (zmniejsza to ryzyko odbicia). Przyjmuje on kształt litery „T”. Posiada cienki trzon i stosunkowo grubą rękojeść. Powyżej rękojeści znajduje się wykonany w obudowie otwór, w którym umieszczony jest wypukły przezroczysty przycisk. Jest to pompka paliwa (punkt czwarty, pompka paliwa do zassania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki). Pompka służy do zasysania paliwa do gaźnika przed pierwszym uruchomieniem zimnej pilarki. Z tyłu pilarki, do obudowy silnika przymocowany jest uchwyt sterujący. Kształtem przypomina literę „U”. U góry uchwytu, od strony zewnętrznej, znajduje się dźwignia w kształcie płaskiego i podłużnego trójkąta z zaokrąglonymi końcami. Jest to blokada manetki gazu (punkt szósty blokada manetki gazu zapobiega przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie). Zapobiega ona przypadkowemu wciśnięciu dźwigni gazu, np. podczas przenoszenia pilarki przez gałęzie. U góry uchwytu, od strony wewnętrznej, umieszczona jest dźwignia w postaci płaskiego i szerokiego trójkąta o zaokrąglonym i lekko wygiętym do wewnątrz czubku. Jest to dźwignia gazu , inaczej manetka gazu (punkt siódmy). Pilarka dodatkowo wyposażona jest w przełącznik wielofunkcyjny (punkt piąty). Usytuowany jest na obudowie silnika, tuż obok górnej części uchwytu sterującego. Przycisk wielofunkcyjny służy do uruchomienia ssania oraz wyłączenia zapłony. Przełącznik może być wyciągany, przesuwany, chowany, podnoszony i opuszczany w zależności od modelu pilarki. W przypadku urządzenia na rysunku ma kształt płaskiej blaszki z cienkim trzonem, który zamontowany jest do obudowy pilarki. Jest niewielkich rozmiarów. Od boku osłania go odchodząca od obudowy cienka płytka. Obudowa silnika posiada dwa wlewy – oleju (punkt dziesiąty, korek wlewu oleju do smarowania łańcucha) oraz paliwa (punkt ósmy, korek wlewu paliwa). Oba umieszczone są w dolnej części obudowy. Wlew paliwa z tyłu, natomiast wlew oleju z przodu pilarki. Oba otwory zatykane są za pomocą sporych krążków, przez których środki przebiegają wypukłe prostokąty. Na samym przodzie obudowy silnika umieszczony jest hamulec bezpieczeństwa (punkt drugi, dźwignia hamulca bezwładnościowego pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem). Dźwignia hamulca wygląda jak płaska prostokątna blacha, która wygięta jest w kierunku znajdującego się za nią uchwytu przedniego. Górne krawędzie hamulca są wyraźnie zaokrąglone. Hamulec bezpieczeństwa posiada w swojej górnej części dwa prostokątne otwory. Są stosunkowo wąskie. Charakteryzują się jednak duża szerokością, nieznacznie mniejszą od szerokości całego hamulca. Dźwignia hamulca bezwładnościowego oprócz swojego podstawowego zadania pełni również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem. Najważniejszą częścią pilarki poza osłoniętym silnikiem jest łańcuch piły założony na prowadnicy, która zamontowana jest na przodzie obudowy.
Plansza 1/5. Pilarka spalinowa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RopP60tRZVfgh
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od przodu. Na ilustracji znajdują się dwa punkty interaktywne, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Otwór do smarowania końcówki prowadnicy, 2. Zębatka końcówki prowadnicy. Na pierwszym planie ilustracji znajduje się odchodząca od obudowy pilarki prowadnica łańcucha. Na jej czubku usytuowane są trzy otwory. Środkowy umieszczony jest w osi prowadnicy. Układ trzech otworów kształtem przypomina obróconą o 90 stopni literę „V”. Środkowy otwór znajduje się z przodu, natomiast pozostałe dwa są nieco wysunięte do tyłu. Za tymi otworami, w nieznacznej odległości, znajduje się czwarty otwór. Charakteryzuje się dużo większą średnicą. Usytuowany jest również w osi prowadnicy. Piąty otwór umieszczony jest pomiędzy czwartym otworem a skupiskiem pozostałych trzech. Położony jest wyżej do nich. Wyróżnia go najmniejsza średnica. Jest to otwór do smarowania końcówki prowadnicy (punkt pierwszy). Na czubku prowadnicy pilarki znajdują się umieszczone na łańcuchu małe elementy o okrągłym kształcie. Usytuowane są na obwodzie całego czubka, w dużych odległościach od siebie. Są to zębatki końcówki prowadnicy (punkt drugi).
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od przodu. Na ilustracji znajdują się dwa punkty interaktywne, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Otwór do smarowania końcówki prowadnicy, 2. Zębatka końcówki prowadnicy. Na pierwszym planie ilustracji znajduje się odchodząca od obudowy pilarki prowadnica łańcucha. Na jej czubku usytuowane są trzy otwory. Środkowy umieszczony jest w osi prowadnicy. Układ trzech otworów kształtem przypomina obróconą o 90 stopni literę „V”. Środkowy otwór znajduje się z przodu, natomiast pozostałe dwa są nieco wysunięte do tyłu. Za tymi otworami, w nieznacznej odległości, znajduje się czwarty otwór. Charakteryzuje się dużo większą średnicą. Usytuowany jest również w osi prowadnicy. Piąty otwór umieszczony jest pomiędzy czwartym otworem a skupiskiem pozostałych trzech. Położony jest wyżej do nich. Wyróżnia go najmniejsza średnica. Jest to otwór do smarowania końcówki prowadnicy (punkt pierwszy). Na czubku prowadnicy pilarki znajdują się umieszczone na łańcuchu małe elementy o okrągłym kształcie. Usytuowane są na obwodzie całego czubka, w dużych odległościach od siebie. Są to zębatki końcówki prowadnicy (punkt drugi).
Plansza 2/5. Pilarka spalinowa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rksf49yq7aMUn
Ilustracja interaktywna przedstawiająca rzut izometryczny na pilarkę od strony prawego boku. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Silnik, 2. Kabłąk, 3. Hamulec bezpieczeństwa, 4. Śruba mocująca, 5. Otwór napinacza łańcucha, 6. Uchwyt sterujący z manetkami. Trzonem urządzenia przedstawionego na ilustracji jest silnik (punkt pierwszy). Osłonięty jest chroniąca go obudową. Do tyłu obudowy przymocowany jest uchwyt sterujący (punkt szósty), który kształtem przypomina literę „U”. Posiada on dodatkowo manetkę gazu oraz blokadę manetki gazu. Są to dwie dźwignie umieszczone u góry uchwytu sterującego. Manetka znajduje się od wewnątrz, natomiast blokada manetki na zewnątrz uchwytu. Obie dźwignie mają kształt płaskich trójkątów o zaokrąglonych końcach. W centralnej części pilarki znajduje się przechodzący przez całą jej szerokość uchwyt przedni, zwany również kabłąkiem (punkt drugi). Pochylony jest on pod pewnym kątem ku przodowi urządzenia. Ma kształt wygiętej w półokrąg rury, która na końcach mocowana jest do obudowy silnika. Wystaje znacznie ponad górę obudowy, aby umożliwić jego łatwe chwytanie. Na samym przodzie pilarki umieszczony jest hamulec bezpieczeństwa (punkt trzeci). Ma kształt płaskiej blachy prostokątnej, która wygięta jest w kierunku usytuowanego za nim uchwytu przedniego. Jest elementem pilarki, który charakteryzuje się największą wysokością. Górne krawędzie hamulca są wyraźnie zaokrąglone. Dodatkowo posiada on w swojej górnej części dwa prostokątne otwory. Są stosunkowo wąskie. Charakteryzują się jednak duża szerokością, nieznacznie mniejszą od szerokości całego hamulca. Do obudowy silnika, na samym jej przodzie, mocowana jest prowadnica wraz z założonym na nią łańcuchem piły. Obudowa na przodzie i w dolnej swojej części posiada podłużne wgłębienie. W nim znajduje się otwór ze śrubą mocującą (punkt czwarty) służącą do zamontowania prowadnicy. Część prowadnicy jest wsunięta do obudowy, od jej wewnętrznej strony. Otwór w obudowie pokrywa się z otworem wykonanym w prowadnicy, co pozwala na połączenie tych dwóch części. Otwór w prowadnicy umieszczony jest w jej osi. Przyjmuje on podłużny kształt. Umożliwia to dokładne jego dopasowanie do okrągłego otworu znajdującego się w obudowie silnika. Dodatkowo w obudowie silnika wykonany jest otwór napinacza łańcucha (punkt piąty). Usytuowany jest na przodzie pilarki, bezpośrednio za wgłębieniem z otworem mocującym prowadnicę.
Ilustracja interaktywna przedstawiająca rzut izometryczny na pilarkę od strony prawego boku. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Silnik, 2. Kabłąk, 3. Hamulec bezpieczeństwa, 4. Śruba mocująca, 5. Otwór napinacza łańcucha, 6. Uchwyt sterujący z manetkami. Trzonem urządzenia przedstawionego na ilustracji jest silnik (punkt pierwszy). Osłonięty jest chroniąca go obudową. Do tyłu obudowy przymocowany jest uchwyt sterujący (punkt szósty), który kształtem przypomina literę „U”. Posiada on dodatkowo manetkę gazu oraz blokadę manetki gazu. Są to dwie dźwignie umieszczone u góry uchwytu sterującego. Manetka znajduje się od wewnątrz, natomiast blokada manetki na zewnątrz uchwytu. Obie dźwignie mają kształt płaskich trójkątów o zaokrąglonych końcach. W centralnej części pilarki znajduje się przechodzący przez całą jej szerokość uchwyt przedni, zwany również kabłąkiem (punkt drugi). Pochylony jest on pod pewnym kątem ku przodowi urządzenia. Ma kształt wygiętej w półokrąg rury, która na końcach mocowana jest do obudowy silnika. Wystaje znacznie ponad górę obudowy, aby umożliwić jego łatwe chwytanie. Na samym przodzie pilarki umieszczony jest hamulec bezpieczeństwa (punkt trzeci). Ma kształt płaskiej blachy prostokątnej, która wygięta jest w kierunku usytuowanego za nim uchwytu przedniego. Jest elementem pilarki, który charakteryzuje się największą wysokością. Górne krawędzie hamulca są wyraźnie zaokrąglone. Dodatkowo posiada on w swojej górnej części dwa prostokątne otwory. Są stosunkowo wąskie. Charakteryzują się jednak duża szerokością, nieznacznie mniejszą od szerokości całego hamulca. Do obudowy silnika, na samym jej przodzie, mocowana jest prowadnica wraz z założonym na nią łańcuchem piły. Obudowa na przodzie i w dolnej swojej części posiada podłużne wgłębienie. W nim znajduje się otwór ze śrubą mocującą (punkt czwarty) służącą do zamontowania prowadnicy. Część prowadnicy jest wsunięta do obudowy, od jej wewnętrznej strony. Otwór w obudowie pokrywa się z otworem wykonanym w prowadnicy, co pozwala na połączenie tych dwóch części. Otwór w prowadnicy umieszczony jest w jej osi. Przyjmuje on podłużny kształt. Umożliwia to dokładne jego dopasowanie do okrągłego otworu znajdującego się w obudowie silnika. Dodatkowo w obudowie silnika wykonany jest otwór napinacza łańcucha (punkt piąty). Usytuowany jest na przodzie pilarki, bezpośrednio za wgłębieniem z otworem mocującym prowadnicę.
Plansza 3/5. Pilarka spalinowa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1SDPlOHXdB7x
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od prawego boku. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Uchwyt tylny (sterujący), 2. Pokrywa silnika i filtra powietrza, 3. Uchwyt przedni (kabłąk) należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem – kciuk powinien znajdować się po przeciwnej stronie palców lewej dłoni, 4. Nakrętka mocująca pokrywę sprzęgła i prowadnicę, 5. Chwytacz piły łańcuchowej wyłapuje zerwany łańcuch, 6. Tylna osłona ręki zabezpieczająca prawą dłoń od uderzenia przez zerwany łańcuch. Pilarka składa się przede wszystkim z dwóch części eksploatacyjnych – silnika i łańcucha piły założonego na prowadnicy. Silnik osłania obudowa sinika, która ochrania filtr powietrza (punkt drugi). Z tyłu pilarki znajduje się uchwyt sterujący (punkt pierwszy). Przymocowany jest on do obudowy silnika. Kształtem przypomina literę „U”. W swojej górnej części uchwyt sterujący posiada dwie dźwignie, które kształtem przypominają trójkąty o zaokrąglonych końcach. Od wewnątrz umieszczono manetkę gazu, natomiast na zewnątrz – blokadę manetki gazu. Z boku uchwytu sterującego, w jego dolnej części, znajduje się natomiast odstający, płaski element. Jest to tylna osłona ręki, której zadaniem jest zabezpieczenie prawej dłoni od uderzenia przez zerwany łańcuch (punkt szósty). W centralnej części pilarki znajduje się przechodzący przez całą jej szerokość uchwyt przedni, zwany również kabłąkiem (punkt trzeci). Należy go trzymać lewą ręką pełnym uchwytem – kciuk powinien znajdować się po przeciwnej stronie palców lewej dłoni. Uchwyt przedni jest pochylony pod pewnym kątem ku przodowy pilarki. Wyglądem przypomina wygiętą w półokrąg rurę, która wystaje znacznie ponad obudowę urządzenia. Mocowana jest do obu boków pilarki. Na przedzie obudowy silnika znajduje się nakrętka mocująca pokrywę sprzęgła i prowadnicę (punkt czwarty). Poniżej niej, niemal na spodzie obudowy umiejscowiony jest chwytacz piły łańcuchowej (punkt piąty).
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od prawego boku. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Uchwyt tylny (sterujący), 2. Pokrywa silnika i filtra powietrza, 3. Uchwyt przedni (kabłąk) należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem – kciuk powinien znajdować się po przeciwnej stronie palców lewej dłoni, 4. Nakrętka mocująca pokrywę sprzęgła i prowadnicę, 5. Chwytacz piły łańcuchowej wyłapuje zerwany łańcuch, 6. Tylna osłona ręki zabezpieczająca prawą dłoń od uderzenia przez zerwany łańcuch. Pilarka składa się przede wszystkim z dwóch części eksploatacyjnych – silnika i łańcucha piły założonego na prowadnicy. Silnik osłania obudowa sinika, która ochrania filtr powietrza (punkt drugi). Z tyłu pilarki znajduje się uchwyt sterujący (punkt pierwszy). Przymocowany jest on do obudowy silnika. Kształtem przypomina literę „U”. W swojej górnej części uchwyt sterujący posiada dwie dźwignie, które kształtem przypominają trójkąty o zaokrąglonych końcach. Od wewnątrz umieszczono manetkę gazu, natomiast na zewnątrz – blokadę manetki gazu. Z boku uchwytu sterującego, w jego dolnej części, znajduje się natomiast odstający, płaski element. Jest to tylna osłona ręki, której zadaniem jest zabezpieczenie prawej dłoni od uderzenia przez zerwany łańcuch (punkt szósty). W centralnej części pilarki znajduje się przechodzący przez całą jej szerokość uchwyt przedni, zwany również kabłąkiem (punkt trzeci). Należy go trzymać lewą ręką pełnym uchwytem – kciuk powinien znajdować się po przeciwnej stronie palców lewej dłoni. Uchwyt przedni jest pochylony pod pewnym kątem ku przodowy pilarki. Wyglądem przypomina wygiętą w półokrąg rurę, która wystaje znacznie ponad obudowę urządzenia. Mocowana jest do obu boków pilarki. Na przedzie obudowy silnika znajduje się nakrętka mocująca pokrywę sprzęgła i prowadnicę (punkt czwarty). Poniżej niej, niemal na spodzie obudowy umiejscowiony jest chwytacz piły łańcuchowej (punkt piąty).
Plansza 4/5. Pilarka spalinowa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1bNNfd10e7IX
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od jej lewego boku, ze zbliżeniem na jej przednią część. Na ilustracji znajdują się cztery punkty interaktywne, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Ostroga (grzebień), 2. Rączka ze sznurkiem rozruchowym, 3. Wlew paliwa, 4. Wlew oleju. Ilustracja głównie skupia się na silniku umieszczonym w obudowie. Urządzenie posiada odchodzącą od obudowy prowadnicę z założonym na nim łańcuchem. W tym miejscu znajduje się płaski element, który kształtem przypomina półokrąg zakończony szerokim trzonem. Za jego pomocą przymocowany jest do obudowy. Z drugiej strony detal posiada pięć ząbków. Element kształtem przypomina grzebień, skąd bierze swoją nazwę. Inaczej nazywany jest także jako ostroga (punkt pierwszy). Z boku obudowy silnika znajduje się wlew oleju (punkt czwarty). Umieszczony jest na samym jej dole, przed pokrywą rozrusznika i dmuchawy. Jest to otwór, który zatkany jest za pomocą sporego krążka, przez którego środek przebiega wypukły prostokąt. Na grafice można również wyróżnić wlew paliwa (punkt trzeci). Jest to otwór, który również umieszczony jest z boku obudowy silnika, na tej samej wysokości co wlew oleju. Znajduje się jednak za pokrywą rozrusznika i dmuchawy, z tyłu obudowy silnika. Wlew paliwa zatkany jest za pomocą identycznego elementu jak wlew oleju. Pomiędzy obydwoma wlewami usytuowana jest pokrywa rozrusznika i dmuchawy. U góry posiada ona płaskie ścięcie, od którego odchodzi rączka ze sznurkiem rozruchowym (punkt drugi). Kształtem przypomina ona literę „T”. Ma cienki trzon oraz stosunkowo grubą rękojeść.
Ilustracja interaktywna przedstawia rzut izometryczny na pilarkę od jej lewego boku, ze zbliżeniem na jej przednią część. Na ilustracji znajdują się cztery punkty interaktywne, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Ostroga (grzebień), 2. Rączka ze sznurkiem rozruchowym, 3. Wlew paliwa, 4. Wlew oleju. Ilustracja głównie skupia się na silniku umieszczonym w obudowie. Urządzenie posiada odchodzącą od obudowy prowadnicę z założonym na nim łańcuchem. W tym miejscu znajduje się płaski element, który kształtem przypomina półokrąg zakończony szerokim trzonem. Za jego pomocą przymocowany jest do obudowy. Z drugiej strony detal posiada pięć ząbków. Element kształtem przypomina grzebień, skąd bierze swoją nazwę. Inaczej nazywany jest także jako ostroga (punkt pierwszy). Z boku obudowy silnika znajduje się wlew oleju (punkt czwarty). Umieszczony jest na samym jej dole, przed pokrywą rozrusznika i dmuchawy. Jest to otwór, który zatkany jest za pomocą sporego krążka, przez którego środek przebiega wypukły prostokąt. Na grafice można również wyróżnić wlew paliwa (punkt trzeci). Jest to otwór, który również umieszczony jest z boku obudowy silnika, na tej samej wysokości co wlew oleju. Znajduje się jednak za pokrywą rozrusznika i dmuchawy, z tyłu obudowy silnika. Wlew paliwa zatkany jest za pomocą identycznego elementu jak wlew oleju. Pomiędzy obydwoma wlewami usytuowana jest pokrywa rozrusznika i dmuchawy. U góry posiada ona płaskie ścięcie, od którego odchodzi rączka ze sznurkiem rozruchowym (punkt drugi). Kształtem przypomina ona literę „T”. Ma cienki trzon oraz stosunkowo grubą rękojeść.
Plansza 5/5. Pilarka spalinowa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
R1Y9uNQ7MAaGA
Ilustracja interaktywna przedstawia ogniowo łańcucha pilarki spalinowej w dwóch ujęciach. Na ilustracji znajduje się dziewięć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Półka, 2. Wierzchołek tnący, 3. Krawędź boczna, 4. Wrąb, 5. Ogranicznik głębokości, 6. Nos ślizgowy, 7. Pięta, 8. Otwór nita, 9. Szeroki tor ogranicznika głębokości. Ujęcie pierwsze. Ogniwo przyjmuje kształt płaskiej blaszki o podłużnym kształcie. Zarówno na dole, jak i na górze ogniowo w swojej centralnej części posiada znaczne wybranie materiału. Przyjmuje ono kształt podłużnego prostokąta. Określane jest ono jako wrąb (punkt czwarty). Dolne rogi ogniwa są lekko pościnane na kształt kanciastego okręgu. Lewy, dolny róg opisany został jako piętka (punkt siódmy), natomiast prawy dolny róg jako nos ślizgowy (punkt szósty). Lewy górny róg ogniwa wygięty jest w kształcie litery „C”. Jej grzbiet określany jest jako krawędź boczna (punkt trzeci), natomiast ramię umieszczone na górze jako półka (punkt pierwszy). Górna krawędź gięcia, znajdująca się na granicy półki oraz krawędzi bocznej, jest stosunkowo ostra. Opisywana jest jako wierzchołek tnący (punkt drugi). Prawy górny róg ogniwa przyjmuje kształt szerokiego zęba. Jest on lekko wygięty do środka ogniwa. Posiada także ostro zakończony czubek. Określany jest jako ogranicznik głębokości (punkt piąty). Ogniwo w środku posiada dwa otwory (punkt ósmy). Usytuowane są w okolicach jego krawędzi bocznych. Wykorzystywane są one przy połączeniu ogniw łańcucha za pomocą nitów. Ujęcie drugie. Przedstawia niemal identyczne ogniwo, co to opisane w ujęciu pierwszym. Różni je zaledwie jeden element. Prawy górny róg ogniwa przyjmuje również kształt szerokiego zęba (punkt dziewiąty), tylko że wygiętego na lewą stronę pod kątem 90 stopni.
Ilustracja interaktywna przedstawia ogniowo łańcucha pilarki spalinowej w dwóch ujęciach. Na ilustracji znajduje się dziewięć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Półka, 2. Wierzchołek tnący, 3. Krawędź boczna, 4. Wrąb, 5. Ogranicznik głębokości, 6. Nos ślizgowy, 7. Pięta, 8. Otwór nita, 9. Szeroki tor ogranicznika głębokości. Ujęcie pierwsze. Ogniwo przyjmuje kształt płaskiej blaszki o podłużnym kształcie. Zarówno na dole, jak i na górze ogniowo w swojej centralnej części posiada znaczne wybranie materiału. Przyjmuje ono kształt podłużnego prostokąta. Określane jest ono jako wrąb (punkt czwarty). Dolne rogi ogniwa są lekko pościnane na kształt kanciastego okręgu. Lewy, dolny róg opisany został jako piętka (punkt siódmy), natomiast prawy dolny róg jako nos ślizgowy (punkt szósty). Lewy górny róg ogniwa wygięty jest w kształcie litery „C”. Jej grzbiet określany jest jako krawędź boczna (punkt trzeci), natomiast ramię umieszczone na górze jako półka (punkt pierwszy). Górna krawędź gięcia, znajdująca się na granicy półki oraz krawędzi bocznej, jest stosunkowo ostra. Opisywana jest jako wierzchołek tnący (punkt drugi). Prawy górny róg ogniwa przyjmuje kształt szerokiego zęba. Jest on lekko wygięty do środka ogniwa. Posiada także ostro zakończony czubek. Określany jest jako ogranicznik głębokości (punkt piąty). Ogniwo w środku posiada dwa otwory (punkt ósmy). Usytuowane są w okolicach jego krawędzi bocznych. Wykorzystywane są one przy połączeniu ogniw łańcucha za pomocą nitów. Ujęcie drugie. Przedstawia niemal identyczne ogniwo, co to opisane w ujęciu pierwszym. Różni je zaledwie jeden element. Prawy górny róg ogniwa przyjmuje również kształt szerokiego zęba (punkt dziewiąty), tylko że wygiętego na lewą stronę pod kątem 90 stopni.
Plansza 1/2. Łańcuch pilarki spalinowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RgLTP5B2E4qhr
Ilustracja interaktywna przedstawia sposób łączenia elementów wchodzących w skład łańcucha pilarki spalinowej. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Ogniwo łączące z nitami, 2. Ogniwo łączące z nitami przeciwodbiciowe, 3. Ogniwo prowadzące, 4. Półka, 5. Ogranicznik głębokości – przeciwodbiciowy, 6. Ogniwo łączące. Na ilustracji ukazane są rozłączone elementy łańcucha, znajdujące się w trzech rzędach. Łańcuch składa się z ogniw tnących (rząd środkowy) oraz ogniw łączących (rzędy zewnętrzne), które połączone są ze sobą za pomocą nitów. W prawym rzędzie zewnętrznym znajduje się prostokątne, zaokrąglone na krańcach ogniwo łączące z nitami (punkt pierwszy). Obok tego ogniwa znajduje się ogniwo łączące z nitami przeciwodbiciowe (punkt drugi). W środkowym rzędzie z ogniwami tnącymi są owalne ogniwa prowadzące (punkt trzeci) zakończone w dolnym, prawym rogu zębem. W lewym, zewnętrznym rzędzie znajduje się ogniwo łańcucha z zagiętą pod kątem 90 stopni półką (punkt czwarty). Na drugim końcu ogniwa znajduję się przypominający ząb ogranicznik głębokości – przeciwodbiciowy (punkt piąty). Kolejne ogniwo łańcucha to ogniwo łączące (punkt szósty).
Ilustracja interaktywna przedstawia sposób łączenia elementów wchodzących w skład łańcucha pilarki spalinowej. Na ilustracji znajduje się sześć punktów interaktywnych, których treść jest tożsama z nagraniem audio: 1. Ogniwo łączące z nitami, 2. Ogniwo łączące z nitami przeciwodbiciowe, 3. Ogniwo prowadzące, 4. Półka, 5. Ogranicznik głębokości – przeciwodbiciowy, 6. Ogniwo łączące. Na ilustracji ukazane są rozłączone elementy łańcucha, znajdujące się w trzech rzędach. Łańcuch składa się z ogniw tnących (rząd środkowy) oraz ogniw łączących (rzędy zewnętrzne), które połączone są ze sobą za pomocą nitów. W prawym rzędzie zewnętrznym znajduje się prostokątne, zaokrąglone na krańcach ogniwo łączące z nitami (punkt pierwszy). Obok tego ogniwa znajduje się ogniwo łączące z nitami przeciwodbiciowe (punkt drugi). W środkowym rzędzie z ogniwami tnącymi są owalne ogniwa prowadzące (punkt trzeci) zakończone w dolnym, prawym rogu zębem. W lewym, zewnętrznym rzędzie znajduje się ogniwo łańcucha z zagiętą pod kątem 90 stopni półką (punkt czwarty). Na drugim końcu ogniwa znajduję się przypominający ząb ogranicznik głębokości – przeciwodbiciowy (punkt piąty). Kolejne ogniwo łańcucha to ogniwo łączące (punkt szósty).
Plansza 2/2. Łańcuch pilarki spalinowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Powiązane ćwiczenia
Ćwiczenie 3. Eksploatacja łańcucha pilarki
Jednokrotny wybór - ilustracja
Ćwiczenie 3. Eksploatacja łańcucha pilarki
RrnLfIoTxS2pI21
Zaznacz właściwe dokończenie zdania. Rysunek przedstawia fragment łańcucha pilarki i zarazem pokazuje…
Zaznacz właściwe dokończenie zdania. Rysunek przedstawia fragment łańcucha pilarki i zarazem pokazuje…
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RTF8Udch3ShtQ1
Łączenie par. Wskaż poprawne odpowiedzi. Literą A oznaczono pilnik płaski. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą B oznaczono szczelinę w przymiarze na ogranicznika wysokości. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą C oznaczono szablon do regulowania wysokości ogranicznika. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą C oznaczono klucz do regulacji naciągu piły łańcuchowej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Wskaż poprawne odpowiedzi. Literą A oznaczono pilnik płaski. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą B oznaczono szczelinę w przymiarze na ogranicznika wysokości. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą C oznaczono szablon do regulowania wysokości ogranicznika. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Literą C oznaczono klucz do regulacji naciągu piły łańcuchowej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
R1blVUshQyNeM
Jak często należy kontrolować pilarkę spalinową przy jej codziennym użyciu? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Przynajmniej jeden raz dziennie, aby upewnić się, że wszystkie jej części są sprawne., 2. Zawsze wtedy, gdy uruchomiony jest silnik pilarki spalinowej., 3. Przynajmniej jeden raz tygodniowo, aby upewnić się, że wszystkie jej części są sprawne. Przynajmniej jeden raz dziennie, jeśli prace potrwają więcej niż 3 godziny., 4. Przynajmniej jeden raz tygodniowo, aby upewnić się, że wszystkie jej części są sprawne.
Ćwiczenie 5. Funkcje elementów pilarki spalinowej
Połącz w pary
Ćwiczenie 5. Funkcje elementów pilarki spalinowej
R1aNMFObg4pPd11
Połącz w pary nazwy i odpowiadające im opisy: uchwyt przedni (kabłąk) Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin pokrywa sprzęgła Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin chwytacz piły łańcuchowej Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin tłumik wydechu spalin Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin dźwignia hamulca bezwładnościowego Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin prowadnica piły łańcuchowej Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin
Połącz w pary nazwy i odpowiadające im opisy: uchwyt przedni (kabłąk) Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin pokrywa sprzęgła Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin chwytacz piły łańcuchowej Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin tłumik wydechu spalin Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin dźwignia hamulca bezwładnościowego Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin prowadnica piły łańcuchowej Możliwe odpowiedzi: 1. wyłapuje zerwaną piłę łańcuchową, 2. nadaje kierunek ruchu pile łańcuchowej, przenosi na piłę siłę posuwu oraz umożliwia zębom piły zachowanie odpowiedniego położenia., 3. prowadnicę piły łańcuchowej w stałym położeniu, 4. należy trzymać lewą ręką pełnym uchwytem, 5. kieruje gazy spalinowe poza strefę oddychania operatora, zmniejsza hałas podczas wyrzucania spalin do atmosfery, zmniejsza toksyczność spalin ość, może być wyposażony w filtr przeciwiskrowy wyłapujący iskry, 6. pełniąca również funkcję osłony lewej ręki przed gałęziami i gorącym tłumikiem spalin
Ćwiczenie 15. Schemat pilarki spalinowej
Połącz w pary
Ćwiczenie 15. Schemat pilarki spalinowej
R1S8KdLsHHgpL
Ilustracja
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rb8M0VABBnJ45
Dopasuj czerwone oznaczenia na rysunku z opisem. Żeberka cylindra Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Gwint do mocowania świecy zapłonowej Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Tłok Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Kanał dolotowy (mocowanie gaźnika) Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Pierścienie tłokowe smarujące i uszczelniające Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5
Dopasuj czerwone oznaczenia na rysunku z opisem. Żeberka cylindra Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Gwint do mocowania świecy zapłonowej Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Tłok Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Kanał dolotowy (mocowanie gaźnika) Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5 Pierścienie tłokowe smarujące i uszczelniające Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 4, 4. 2, 5. 5
R1BxXFYPL5OgG
Zaznacz poprawną odpowiedź. Tłok jest Możliwe odpowiedzi: 1. elementem silnika lub pompy tłoczącym jakiś płyn lub gaz., 2. elementem dźwigni do sterowania pilarką spalinową., 3. elementem, który służy do zapewniania określonego położenia innym elementom., 4. elementem o stałej osi obrotu, który służy do użycia mniejszej siły przy korzystaniu z pilarki spalinowej.
Ćwiczenie 19. Budowa łańcucha pilarki spalinowej
Wstaw tekst na ilustrację
Ćwiczenie 19. Budowa łańcucha pilarki spalinowej
R1esGnRw6BcqY
Przeciągnij nazwy pokazanych na grafice ogniw w odpowiednie miejsca.
Przeciągnij nazwy pokazanych na grafice ogniw w odpowiednie miejsca.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.