Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

« Elle est blonde ou brune » – opis wyglądu zewnętrznego

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczniowie:

  • poznają słownictwo związane z opisem wyglądu zewnętrznego,

  • pogłębiają wiedzę ogólną (znaczenie aspektu fizycznego człowieka).

b) Umiejętności

Uczniowie:

  • potrafią opisać wygląd zewnętrzny dowolnej osoby,

  • doskonalą rozumienie tekstu czytanego.

2. Metoda i forma pracy

Metoda komunikacyjna, praca zbiorowa, indywidualna, w grupach.

3. Środki dydaktyczne

Tekst prasowy

Tekst literacki

Literatura z ćwiczeniami

4. Przebieg lekcji

1. Nauczyciel czyta tekst o poszukiwanym przestępcy. Uczniowie słuchają uważnie, aby sporządzić jego rysopis:

la taille:

les cheveux:

le visage:

les yeux:

Tekst

La police recherche un criminel dangereux, accusé d’homicide volontaire, qui hier soir a fui la prison de Fleury‑Mérogis. Voici son signalement:

un jeune homme de haute taille, bien musclé, les cheveux bruns, les yeux bleus foncés, les traits de visage accusés et une cicatrice sur le front. Toute personne qui reconnaîtra ce criminel est demandée de contacter la police.

2. Ćwiczenie. Należy dokończyć zdania:

a. Quand j’étais petit(e), j’avais les cheveux......, les yeux........

b. J’ai rencontré une jolie fille. Elle est........

c. J’ai rencontré un beau garçon. Il est ..........

d. On peut fixer un rendez‑vous, mais comment je vais vous reconnaître.

- Je suis.......

e. Pierre a beaucoup changé à cause de la maladie. Il est maintenant...........

3. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst. Po jego przeczytaniu należy odpowiedzieć na pytanie: Quelles sont les exigences actuelles quant à l’apparence physique?

Il faut être.......

Tekst:

La beauté est au centre de nos préoccupations, ici et maintenant, jadis et ailleurs (...). Ainsi dans notre culture occidentale les hommes sont grands, bronzés, jeunes même, avec de beaux cheveux, ils sont minces, on ne voit pas d’obèses. Quant aux femmes, elles ont un petit nez, de grands yeux, une taille de guêpe, une chevelure luxuriante. Les beaux se doivent d’être en bonne santé. Aujourd’hui l’apparence de la santé est un critère de beauté. Ce modèle envahit les écrans, les affiches, la vie politique et donc la vie quotidienne (...).

4. Ćwiczenie. Uczniowie opisują, jak wyglądają, jak powinny wyglądać następujące osoby:

un sportif – basketteur

un sportif – athlète

un mannequin

un policier

5. Bibliografia

  1. Miquel C., Le Vocabulaire progressif du français, Clé International, Paris 1999.

  2. Réflexions sur la beauté, [w :] Courtillon J., Salins G‑D. de, Libre échange 3, WSiP, Warszawa 1995.

6. Załączniki

Zadanie domowe

Ćwiczenie 2/45 (Miquel C., Le Vocabulaire progressif du français)

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1IjTRVe29tNC

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 99.07 KB w języku polskim
RIw5AiQXZb5hE

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 18.00 KB w języku polskim