Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Monika Ruszkiewicz

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

spec_funkcjonowanie osobiste i społeczne

3. Temat zajęć

Emocje. Jak je przeżywam?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji pozwala dziecku odkrywać świat. Emocje informują o tym, że dzieje się coś ważnego, motywują do działania, ułatwiają komunikację i budowanie relacji interpersonalnych.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykorzystanie TIK podczas realizacji tego tematu podniesie atrakcyjność zajęć, pozwoli zwizualizować przekazywane treści.

7. Cel ogólny zajęć

Rozpoznawanie i nazywanie emocji dostrzeganych u siebie i u innych.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać własne i cudze emocje.

  2. Uczeń potrafi wyrazić emocje wykorzystując „język ciała”.

  3. Uczeń kształtuje umiejętność wyrażania uczuć

  4. Uczeń ma świadomość, że każdy ma prawo do przeżywania różnych stanów emocjonalnych.

9. Metody i formy pracy

  • burza mózgów 

  • wykład w formie filmu edukacyjnego 

  • gry dykatyczne online

10. Środki dydaktyczne

  • youtube

  • Wordwall

  • materiały dykaktyczne e‑podręczniki

11. Wymagania w zakresie technologii

Tablica multimedialna  podłączona do sieci Internet

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: Jak wydobywa się emocje?

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      Wspólne oglądanie krótkiego filmu edukacyjnego zrealizowanego przez Fundacje „Uniwersytet Dzieci” : „Jak wydobywa się emocje”. 
      Po obejrzeniu filmu krótka rozmowa z uczniami na temat przedstawionych w filmie emocji. Po czym poznajemy, gdy ktoś przeżywa daną emocję? Jakie znacie jeszcze inne emocje? - burza mózgów. 
      https://www.youtube.com/watch?v=P4PTBvdqGpk&t=149s

  • Aktywność 3

    • Temat: Panorama uczuć- Rozpoznawanie emocji

    • Czas trwania: 20

    • Opis aktywności:

      Uczniowie podchodząc do tablicy multimedialnej wykonują  polecenia mające na celu dopasowanie nazwy emocji do odpowiedniego zdjęcia. Opowiadają, kiedy i w jakich okolicznościach przeżywali podobny stan emocjonalny. 
      Wykonują ćwiczenia:  połącz w pary, połącz emocje z ilustacjami, krzyżówka. 
      https://moje.zpe.gov.pl/a/anonymous/D1773Ttzu/LhQmHp7q

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Rundka - dokończenie zdania : Dzisiejsze zajęcia ....”

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Scenariusz do wykorzystania jako pierwsze zajęcia wprowadzające w świat emocji.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna