Escape room - matematyczna klasa zagadek.
Autor/autorka
Agnieszka Zadka
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa III
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody
3. Temat zajęć
Escape room - matematyczna klasa zagadek.
4. Czas trwania zajęć
60 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Tematyka zajęć jest zgodna z podstawą programową. Uczeń dokonuje obliczeń liczbowych . Analizuje i rozwiązuje zadania tekstowe. Stosuje zdobytą wiedzę i nabyte umiejętności w zabawach interaktywnych.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
TIK ułatwia osiągnięcie postawionych celów. Daje możliwość szybkiego sprawdzenia wiedzy i korygowania błędów. Uczniowie otrzymują bezpośrednio informację zwrotną i mogą to szybko zweryfikować. Większe zainteresowanie i zaangażowanie uczniów podczas lekcji z wykorzystaniem TIK.
7. Cel ogólny zajęć
Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń matematycznych oraz doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń rozwiązuje zadania tekstowe.
Uczeń dodaje i odejmuje w zakresie 1000
Uczeń mnoży i dzieli w zakresie 100
Uczeń potrafi rozróżnić liczby parzyste i nieparzyste.
Uczeń potrafi logicznie myśleć.
9. Metody i formy pracy
Metody:
aktywizujaca z użyciem wybranych narzędzi TIK
gra dydaktyczna
objaśnienie
pogadanka
Formy:
indywidualna
zbiorowa
10. Środki dydaktyczne
Linki wykorzystane podczas zajęć:
https://wordwall.net/play/13016/879/158
https://wordwall.net/play/11915/987/554
https://view.genial.ly/5ee1ed89e72a170d81ecbac0/presentation-agnieszka
https://www.menti.com/6uusqqv13x
https://www.canva.com/join/lpl-hlr-prv
11. Wymagania w zakresie technologii
komputery/smarfony z dostępem do internetu
głośniki
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Traf w parzystą!
Czas trwania: 8 minut
Opis aktywności:
1.Powitanie
2. Podanie tematu zajęć i celu lekcji.
3. Nauczyciel wyjaśnia ćwiczenie Traf w parzystą Wordwall - https://wordwall.net/play/13016/879/158- zadaniem ucznia jest trafienie młotkiem w liczbę parzystą (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams
4. Uczniowie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.
Aktywność 2
Temat: Matematyczna rozgrzewka
Czas trwania: 7 minut
Opis aktywności:
1. Nauczyciel wyjaśnia ćwiczenie. Zadaniem uczniów jest pamięciowe obliczanie działań matematycznych z wykorzystaniem ćwiczenia interaktywnego - Matematyczna rozgrzewka Wordwall -https://wordwall.net/play/11915/987/554 - połącz w pary działanie z wnikiem (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Team
2. Uczniowie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.
Aktywność 3
Temat: Escape room
Czas trwania: 30 minut
Opis aktywności:
1. Nauczyciel podaje instrukcję wykonania zadania i pomaga w razie potrzeby - https://view.genial.ly/5ee1ed89e72a170d81ecbac0/presentation-agnieszka (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams
2. Samodzielne zozwiązywanie zadań z wykorzystaniem karty pracy (załącznik w Materiałach pomocniczych)
Aktywność 4
Temat: Escape room - sprawdzenie.
Czas trwania: 15 minut
Opis aktywności:
13. Sposób ewaluacji zajęć
Ankieta ewaluacyjna z informacją zwrotną:
Link do ankiety: https://www.menti.com/6uusqqv13x - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams
Link do wyników:https://www.mentimeter.com/s/562d2bcf2598a9ff1af4106dc9a39a32/8487cc59a404
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Instrukcja Escape room - matamatyczna klasa zagadek
Po otworzeniu drzwi (naciskamy na klamkę) mamy do dyspozycji 3 slajdy z klasy, aby przesunąć slajdy należy nacisnąć strzałkę w prawym dolnym roku strony. Na każdym slajdzie są ukryte miejsca z zadaniami oraz podpowiedź. Wszystkie aktywne miejsca możemy znaleźć za pomocą przycisku Show interactive elements (prawy górny róg strony).
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
zdalna