Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Agnieszka Zadka

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Escape room - matematyczna klasa zagadek.

4. Czas trwania zajęć

60 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Tematyka zajęć jest zgodna z podstawą programową. Uczeń dokonuje obliczeń liczbowych . Analizuje i rozwiązuje zadania tekstowe. Stosuje zdobytą wiedzę i nabyte umiejętności w zabawach interaktywnych.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

TIK ułatwia osiągnięcie postawionych celów. Daje możliwość szybkiego sprawdzenia wiedzy i korygowania błędów. Uczniowie otrzymują bezpośrednio informację zwrotną i mogą to szybko zweryfikować. Większe zainteresowanie i zaangażowanie uczniów podczas lekcji z wykorzystaniem TIK.

7. Cel ogólny zajęć

Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń matematycznych oraz doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń rozwiązuje zadania tekstowe.

  2. Uczeń dodaje i odejmuje w zakresie 1000

  3. Uczeń mnoży i dzieli w zakresie 100

  4. Uczeń potrafi rozróżnić liczby parzyste i nieparzyste.

  5. Uczeń potrafi logicznie myśleć.

9. Metody i formy pracy

 Metody:

  • aktywizujaca z użyciem wybranych narzędzi TIK

  • gra dydaktyczna

  • objaśnienie

  • pogadanka

Formy:

  • indywidualna

  • zbiorowa

10. Środki dydaktyczne

 Linki wykorzystane podczas zajęć:

https://wordwall.net/play/13016/879/158

https://wordwall.net/play/11915/987/554

https://view.genial.ly/5ee1ed89e72a170d81ecbac0/presentation-agnieszka

https://www.menti.com/6uusqqv13x

https://www.canva.com/join/lpl-hlr-prv

11. Wymagania w zakresie technologii

  •  komputery/smarfony z dostępem do internetu

  • głośniki

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Traf w parzystą!

    • Czas trwania: 8 minut

    • Opis aktywności:

      1.Powitanie

      2. Podanie tematu zajęć i celu lekcji.

      3. Nauczyciel wyjaśnia ćwiczenie Traf w parzystą Wordwall - https://wordwall.net/play/13016/879/158- zadaniem ucznia jest trafienie młotkiem w liczbę parzystą (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams

      4. Uczniowie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.

  • Aktywność 2

    • Temat: Matematyczna rozgrzewka

    • Czas trwania: 7 minut

    • Opis aktywności:

      1. Nauczyciel wyjaśnia ćwiczenie. Zadaniem uczniów jest pamięciowe obliczanie działań matematycznych z wykorzystaniem ćwiczenia interaktywnego - Matematyczna rozgrzewka Wordwall -https://wordwall.net/play/11915/987/554 - połącz w pary działanie z wnikiem (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Team

      2. Uczniowie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.

  • Aktywność 3

    • Temat: Escape room

    • Czas trwania: 30 minut

    • Opis aktywności:

      1. Nauczyciel podaje instrukcję wykonania zadania i pomaga w razie potrzeby - https://view.genial.ly/5ee1ed89e72a170d81ecbac0/presentation-agnieszka (autorskie) - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams

      2. Samodzielne zozwiązywanie zadań z wykorzystaniem karty pracy (załącznik w Materiałach pomocniczych)

  • Aktywność 4

    • Temat: Escape room - sprawdzenie.

    • Czas trwania: 15 minut

    • Opis aktywności:

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ankieta ewaluacyjna z informacją zwrotną:

Link do ankiety: https://www.menti.com/6uusqqv13x - udostępnienie za pomocą aplikacji Microsoft Teams

Link do wyników:https://www.mentimeter.com/s/562d2bcf2598a9ff1af4106dc9a39a32/8487cc59a404

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Instrukcja Escape room - matamatyczna klasa zagadek

Po otworzeniu drzwi (naciskamy na klamkę) mamy do dyspozycji 3 slajdy z klasy, aby przesunąć slajdy należy nacisnąć strzałkę w prawym dolnym roku strony. Na każdym slajdzie są ukryte miejsca z zadaniami oraz podpowiedź. Wszystkie aktywne miejsca możemy znaleźć za pomocą przycisku Show interactive elements (prawy górny róg strony).

16. Materiały pomocnicze

RziWoQlfRryd6

Plik PDF o rozmiarze 134.67 KB w języku polskim
Rd31uS1nm7NgT

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

zdalna