Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości

      Uczeń:

      1. zna nazewnictwo dotyczące relacji rodzinnych;

      2. zna poszczególne nazwy z uwzględnieniem rodzaju;

      3. wie, w jakim kontekście należy używać nowopoznanych wyrażeń;

      4. wie, jak w prosty sposób opisać ustnie swoją rodzinę.

    2. Umiejętności

      Uczeń:

      1. potrafi znaleźć pary wyrazów pokrewnych;

      2. potrafi uzupełnić brakujące elementy w oparciu o podany kontekst;

      3. potrafi opisać relacje rodzinne w oparciu o poznane słownictwo.

  2. Metoda pracy

    1. prezentacja,

    2. znajdywanie par,

    3. czytanie w celu uzupełnienia szczegółów.

  3. Forma pracy

    1. praca z całą klasą,

    2. praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia.

  4. Środki dydaktyczne

    1. karta pracy ucznia,

    2. tablica.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.
        Podanie i zapisanie tematu lekcji „Family”.

    2. **Faza realizacyjna

      Karta pracy ucznia [1]
      Zadaniem ucznia jest znalezienie par wyrazów przeciwstawnych rodzajem.

      Match the pairs.** Key: **Husband – wife
      Mother – father
      Daughter – son
      Sister – brother
      Aunt – uncle
      Niece – nephew
      Grandmother – grandfather
      Great‑grandfather – great‑grandmother

      Karta pracy ucznia [2]
      Zadanie ucznia polega na przeczytaniu tekstu i uzupełnieniu brakujących szczegółów w oparciu o drzewo genealogiczne.

      Look at Robert’s family tree. Who is who?

      Key:** Tommy look at this photo – this is my family.
      Monique and Stephen are my grandparents.
      They have three daughters / children.
      Sarah
      and Frank are my parents.
      And this is Mike Diana’s husband, he is my favourite uncle.
      I also love my aunt Jodie.
      And this is my sister – Katie.

    3. Faza podsumowująca

      Wspólne sprawdzenie kart pracy ucznia oraz omówienie zadania domowego.
      Uczniowie pracują w maksymalnie czteroosobowych grupach. Przedstawiają zdjęcia kolegom i omawiają postaci z fotografii, oraz w jakiej relacji pozostają z daną osobą. Przed rozpoczęciem ćwiczenia nauczyciel zapisuje zwroty pomocnicze na tablicy:

      Look, this is my................
      …......…. is my grandma / grandpa
      ………….. is my mother / father
      this is my ………….…..
      these are my ………....
      this is my favourite aunt / uncle……………..

  6. Bibliografia

    brak

  7. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      Karta pracy ucznia [1] Match the pairs.

      **Karta pracy ucznia [2]

      Look at Robert’s family tree. Who is who?** Tommy look at this photo – this is my family.
      ..………… and …………… are my grandparents.
      They have three ………………………….
      ………… and …………… are my parents.
      And this is Mike Diana’s ………………. , he is my favourite ……………………….
      I also love my …………………. Jodie.
      And this is my …………….. – Katie.

    2. Zadanie domowe Draw your family tree and describe it.

  8. Czas trwania lekcji 45 minut

  9. Uwagi Na lekcji poprzedzającej nauczyciel prosi uczniów o przyniesienie zdjęć rodzinnych.

R1VOjOf3PrAuW

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 80.25 KB w języku polskim
R1Oi1dCiGVQ81

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 88.00 KB w języku polskim