Figury geometryczne płaskie
Figury geometryczne płaskie
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna podstawowe figury geometryczne płaskie.
Uczeń zna własności figur geometrycznych płaskich.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi rozpoznać figury geometryczne płaskie.
Uczeń potrafi narysować figury geometryczne płaskie.
2. Metoda i forma pracy
Praca w małej grupie.
Praca z komputerem.
3. Środki dydaktyczne
Zestaw figur geometrycznych płaskich
Komputer z zainstalowanym edytorem tekstu.
Przebieg lekcji
Powitanie, sprawy organizacyjne.
Kontrola pracy domowej.
Powtórzenie wiadomości w formie zabawy:
uczniowie siadają w kręgu na krzesłach (jedno miejsce wolne)
osoba siedząca obok wolnego miejsca zaprasza na wolne krzesło drugą osobę, która musi wybrać figurę, podać jej nazwę oraz jedną jej cechę
uczniowie bawią się aż do wyczerpania figur, które leżą na podłodze w środku kręgu. (zał. nr1)
Rozwinięcie tematu:
nauczyciel dzieli klasę na grupy
każda grupa otrzymuje przygotowany instrukcję (zał. nr2)
uczniowie wspólnie rozwiązują problem i przygotowują się do prezentacji
lider grupy prezentuje efekt końcowy pracy grupy – prezentację.
Podsumowanie i ocena pracy grup.
Omówienie zadania domowego.
5. Bibliografia
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, zakład wydawniczy SFS, Kielce 2000.
6. Załączniki
ZAŁĄCZNIK NR 1
ZAŁĄCZNIK NR2
Otwórz edytor tekstu.
Z pomocą dostępnych narzędzi (autokształty) narysuj znane Ci figury geometryczne płaskie.
Podpisz narysowane figury i wymień co najmniej dwie jej cechy.
7. Czas trwania lekcji
45 minut.
8. Uwagi do scenariusza
Brak.