Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Monika Głowacka

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I, edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

spec_zajęcia kształtujące kreatywność

3. Temat zajęć

Figury geometryczne .

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie zróżnicowanej wiekowo. Temat uznałam za uniwersalny i może służyć jako powtórzenie i utrwalenie informacji oraz rozbudzić wyobraźnię matematyczną uczniów.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie TIK podczas zajęć daje możliwość atrakcyjnego zapoznania uczniów z nowym materiałem, jak również utrwaleniem poznanej treści. Pozwala im w ciekawy sposób sprawdzić ich wiedzę i umiejętności .Dzieci korzystają z rzutnika, oglądają materiał na dużym formacie. . Mogą zagrać w grę multimedialną- ułożyc puzzle.

7. Cel ogólny zajęć

  • Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt.

  • Przygotowanie tangramu.

  • Tworzenie obrazka z figur geometrycznych.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń zna nazwy figur geometrycznych, potrafi je odszukać za pomocą dotyku, wzroku

  2. Uczeń wykonuje zadanie na karcie pracy z figurami geometrycznymi.

  3. Uczeń uważnie słucha poleceń nauczyciela i dokładnie stara się je wykonać.

9. Metody i formy pracy

Metody wykorzystane to podające, czynne- zadania stawiane do wykonania, aktywizujące, rozmowa kierowana, praktyczna działalność dziecka.

Forma pracy z całą grupą, z elementami pracy indywidualnej

10. Środki dydaktyczne

Karta pracy, laptop, rzutnik, figury geometryczne z kolorowego brystolu (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt), magnesy, koperty, małe figury geometryczne- potrzebne do skonstruowania obrazka, nożyczki do wycięcia figur.

11. Wymagania w zakresie technologii

Laptop, rzutnik.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Obserwacja pracy uczniów podczas lekcji. Zapytanie podsumowujące lekcje, jak oceniają zajęcia kciuk w górę lub w dół.

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna