Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Wysłuchaj wykładu i odpowiedz na pytanie: jakie zarzuty kierowano w stronę metody stworzonej przez Sigmunda Freuda i w jaki sposób próbował on udowodnić naukowość psychoanalizy?

Zapoznaj się z wykładem i odpowiedz na pytanie: jakie zarzuty kierowano w stronę metody stworzonej przez Sigmunda Freuda i w jaki sposób próbował on udowodnić naukowość psychoanalizy?

R3G0rPBES55TF
(Uzupełnij).
R1Bi1UCM2cucS
Film nawiązujący do treści materiału Sprzeczne podejścia do psychoanalizy. Część pierwsza.
ReecM7i2C5ATI
Film nawiązujący do treści materiału Sprzeczne podejścia do psychoanalizy. Część druga.
Polecenie 2

Scharakteryzuj dwa nurty podejścia do psychoanalizy, o których mówi prof. Paweł Dybel.

RbrN6l83wVmlZ
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Zastanów się i odpowiedz na pytanie: jakie znaczenie dla psychoanalizy jako teorii mogła mieć modyfikacja dokonana przez Karen Horney, czyli rezygnacja z analizy nieświadomych popędów pacjenta? Jaki ma to związek z krytyką teorii Freuda?

RdaCyDUwSWHja
(Uzupełnij).
Polecenie 4

Jak myślisz, dlaczego akurat teoria popędów spotkała się z tak silną krytyką ze strony innych myślicieli, psychiatrów i terapeutów?

RAQmOXapTj3eZ
(Uzupełnij).
R5jfnQqpDcTNO1
Ćwiczenie 1
O jakim zjawisku psychologicznym jest mowa w tekście? Uzupełnij. Freud uważał, że 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową mają sens, mimo pozoru 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową. Był przekonany, że można z nich wydobyć ważne dla pacjenta 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową. Było to podejście 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową, ponieważ zastosowanie w badaniach Freuda znajdowały 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową. Oryginalność teorii Freuda polegała na badaniu zjawisk takich jak: 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową, 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową i 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową.
Szczególną rolę przypisywał Freud symptomom. Uważał, że mają one 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową. Pełnią funkcję, która pozwala zrozumieć wydarzenia i zakłócenia w 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową. Symptomy należy odczytywać nie tylko na podstawie 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową lecz w sposób nawiązujący do kontekstu 1. społeczno-kulturowego, 2. absurdalności, 3. idee, 4. metafizyczności, 5. charakter empiryczny, 6. marzenia senne, 7. czynności pomyłkowe, 8. idee, 9. działania, 10. marzenia senne, 11. hermeneutyczne, 12. symptomy, 13. interpretacja i rozumienie, 14. historii badanego, 15. nauk przyrodniczych, 16. konflikcie rodzinnym, 17. politycznego, 18. wspomnienia, 19. metafizyczne, 20. idei i rzeczy samych w sobie, 21. codzienne zachowania, 22. głębokie znaczenia, 23. biografii pacjenta, 24. strukturę quasi-językową.
R1e8jqv9FStdP1
Ćwiczenie 2
Dopasuj elementy krytyki psychoanalizy do jej autorów. Ludwig Wittgenstein Możliwe odpowiedzi: 1. żadne twierdzenie psychoanalizy nie spełnia warunków weryfikacji naukowej, 2. psychoanaliza nadmiernie ekscytuje się seksualnością, 3. psychoanaliza jest pseudonauką, 4. tezy psychoanalizy są nieistotne z punktu widzenia nauki, 5. nie można zastosować kryteriów naukowych do psychoanalizy Karl Popper Możliwe odpowiedzi: 1. żadne twierdzenie psychoanalizy nie spełnia warunków weryfikacji naukowej, 2. psychoanaliza nadmiernie ekscytuje się seksualnością, 3. psychoanaliza jest pseudonauką, 4. tezy psychoanalizy są nieistotne z punktu widzenia nauki, 5. nie można zastosować kryteriów naukowych do psychoanalizy
Praca domowa

Jakie typy osobowości wyodrębniła Karen Horney? Spróbuj je opisać na przykładach.

RQcALnma6v7nS
(Uzupełnij).