Film samouczek
Przygotuj program, który będzie symulował hierarchię pojazdów. Zapisz definicję jednej klasy nadrzędnej (Pojazd
) oraz przynajmniej jednej klasy dziedziczącej po klasie Pojazd
(np. klasa Samochod
, klasa Rower
).
Założenia algorytmu:
Pojazd może przyspieszać, zwalniać, hamować (czyli zwalniać o ściśle określoną prędkość, na przykład o ) oraz podawać informację o swojej prędkości.
Pojazdy nie mogą jeździć szybciej niż .
Pojazdy nie mogą jeździć z ujemną prędkością.
Przetestuj działanie programu dla następujących wywołań:
Specyfikacja:
Dane:
Pojazd
– klasa nadrzędnaRower
– klasa dziedzicząca po klasiePojazd
Wynik:
Na konsoli wyświetli się (w zależności od wprowadzonych danych pojazdów oraz wywołanych metod):
aktualna prędkość,
czy pojazd zahamował,
czy pojazd próbuje przekroczyć dozwoloną prędkość.
Przykładowe wyjście:
Porównaj swoje rozwiązanie z zaprezentowanym w filmie.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RxZ0Jl3J7DXP4
Lekcja poświęcona paradygmatom programowania obiektowego w języku C++.
Kod programu zaprezentowanego w filmie:
Przycisk służący do pobrania kodu źródłowego programu zaprezentowanego w filmie.