Przygotuj program, który będzie symulował hierarchię pojazdów. Zapisz definicję jednej klasy nadrzędnej (Pojazd) oraz przynajmniej jednej klasy dziedziczącej po klasie Pojazd (np. klasa Samochod, klasa Rower).
Założenia algorytmu:
Pojazd może przyspieszać, zwalniać, hamować (czyli zwalniać o ściśle określoną prędkość, na przykład o ) oraz podawać informację o swojej prędkości.
Pojazdy nie mogą jeździć szybciej niż .
Pojazdy nie mogą jeździć z ujemną prędkością.
Przetestuj działanie programu dla następujących wywołań:
Na konsoli wyświetli się (w zależności od wprowadzonych danych pojazdów oraz wywołanych metod):
aktualna prędkość,
czy pojazd zahamował,
czy pojazd próbuje przekroczyć dozwoloną prędkość.
Przykładowe wyjście:
Linia 1. Nie mozesz jechac szybciej niz 150 km prawy ukośnik h kropka.
Linia 2. Aktualna predkosc dwukropek 150 km prawy ukośnik h kropka.
Linia 3. Nie mozesz jechac szybciej niez 25 km prawy ukośnik h kropka.
Linia 4. Rower hamuje kropka.
Linia 5. Aktualna predkosc dwukropek 20 km prawy ukośnik h kropka.
Ćwiczenie 1
RAWYxs82E4rW0
1
Polecenie 1
Porównaj swoje rozwiązanie z zaprezentowanym w filmie.