Film samouczek
Napisz program symulujący grę w wisielca.
Specyfikacja problemu:
Założenia:
program nie rysuje szubienicy – liczbę szans przechowuje w zmiennej;
komputer losuje słowo z wcześniej przygotowanej tablicy;
gracz zgaduje słowo poprzez wprowadzanie kolejnych liter; jeżeli litera znajduje się w słowie, powinien pojawić się komunikat informujący, że dana litera wystąpiła w słowie; jeśli nie, pojawia się stosowny komunikat i informacja na temat tego, ile szans pozostało graczowi;
gra kończy się, gdy gracz zgadnie słowo w całości lub zabraknie mu szans.
Dane:
slowa
– tablica łańcuchów znaków
Wynik:
Program wyświetla komunikat na temat wygranej (Gratulacje! Wygrałeś)
, jeśli użytkownik odgadnie słowo, lub porażki (Próbuj dalej. Przegrałeś)
w przeciwnym wypadku.
Uwaga, w programie wielkość liter ma znaczenie.
Porównaj swoje rozwiązanie z filmem.
Kod programu zaprezentowanego w filmie: