Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z prezentacją przedstawiającą implementację algorytmu obliczającego średnią prędkość na zadanej przez użytkownika trasie, a następnie rozwiąż problem 1.

Rm0l5hd5y2Lvl1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Problem 1

Napisz program, który pobierze od użytkownika wysokość i szerokość ściany, a następnie policzy, ile potrzeba farby, by pomalować jedną warstwą ścianę.

Zakładamy, że do pomalowania metra kwadratowego ściany potrzeba 13 litrów farby.

Specyfikacja:

Dane:

  • wysokosc, szerokosc – liczby rzeczywiste

  • zuzycieFarby – liczba naturalna; liczba litrów farby potrzebna do pomalowania metra kwadratowego ściany

Wynik:

Ilość farby potrzebna do pomalowania ściany jedną warstwą.

R1KddxzOoBIdE
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Działanie programu przetestuj w środowisku zainstalowanym na swoim komputerze, ponieważ tester kodu nie obsługuje plików oraz pobierania danych od użytkownika.

Polecenie 2

Zapoznaj się z filmem, w którym zaprezentowano implementację algorytmu obliczającego BMI użytkownika.

Ruq2l9vqWVCSy1
Film nawiązujący do treści materiału: Komunikacja programu z użytkownikiem.
Aplikacje dostępne w
Pobierz aplikację ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna na androida