Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z drugą częścią wykładu dr. Tomasza Mazura, a następnie odpowiedz na pytanie: jakie znaczenie kulturotwórcze miała filozofia średniowieczna?

RQ6uQfzbSyc0C
(Uzupełnij).
RAmbOkJrptC78
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Podział filozofii na epoki: filozofia średniowiecza. Część 2.
Polecenie 2

Jaki cel postawił sobie św. Augustyn, pisząc Państwo Boże? Dlaczego ten traktat uważa się za – według słów dr. Tomasza Mazura – „symbolicznie fundujący średniowiecze”?

R1c2C4YIg5B5W
(Uzupełnij).
Ry8ihwbvtlnZg1
Ćwiczenie 1
Przypisz cechy państwo ziemskie Możliwe odpowiedzi: 1. nietrwałe struktury polityczne, 2. opoka, 3. wymiar ponaddoczesny, 4. wymiar transcendentalny, 5. gwarant trwania ładu kulturowego i cywilizacyjnego, 6. doczesne, 7. skazane na upadek, 8. przejściowe Państwo Boże Możliwe odpowiedzi: 1. nietrwałe struktury polityczne, 2. opoka, 3. wymiar ponaddoczesny, 4. wymiar transcendentalny, 5. gwarant trwania ładu kulturowego i cywilizacyjnego, 6. doczesne, 7. skazane na upadek, 8. przejściowe
1
Ćwiczenie 2

Opisz różnice między filozofią starożytną a filozofią średniowiecza, o których mówi w swoim wykładzie dr Tomasz Mazur.

Rdqx3o7coVcwD
(Uzupełnij).
Praca domowa

Myśl średniowieczna – rewolucyjna czy uwsteczniająca? Zabierz głos w dyskusji, przygotuj swoje argumenty.

R1Wjp5mmrGDsC
(Uzupełnij).