Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem i zastanów się nad warunkami, które powinny być spełnione, aby ewentualne działania wspólne, jakie chcielibyście zaprojektować w swojej klasie zostały podjęte z powodzeniem i miały długotrwałe efekty.

R10SDosQOHSqZ
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Wspólnota działań czy działanie we wspólnocie?
Ćwiczenie 1

Zaprojektuj wspólne działanie grupy wolontariuszy w waszej szkole, którego bezpośrednim celem będzie pomoc w nauce słabszym uczniom, a celem pośrednim integracja całej społeczności uczniów w waszej szkole. Projekt opiera się na następujących założeniach:

  1. Uczniowie klas wyższych pomagają uczniom klas niższych.

  2. Wolontariusze rekrutują się tylko z klas III.

  3. Uczniowie korzystający z pomocy wykonują jakieś działania na rzecz wspólnoty szkolnej; z efektów tych działań nie korzystają jedynie wolontariusze, ale cała społeczność.

R2gITsSSp4dkv
odezwę do wolontariuszy (Uzupełnij). ogłoszenie zachęcające do zgłaszania zapotrzebowania na pomoc (Uzupełnij). przykładowy harmonogram pracy (dni, sale, godziny) (Uzupełnij). opis organizacji całego przedsięwzięcia z uwzględnieniem dwóch modeli pracy: indywidualnego i grupowego (Uzupełnij).