Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Food for a party

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna nazwy popularnych potraw i napojów.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • wypowiadać się na temat swoich ulubionych potraw,

  • czytać i słuchać ze zrozumieniem,

  • odpowiadać na pytania dotyczące swoich nawyków żywieniowych,

  • pracować w grupie,

  • korzystać ze słownika dwujęzycznego w celu wyszukania potrzebnych słów.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: pogadanka, gra dydaktyczna

Forma: praca z całą klasą, praca w grupie

3. Środki dydaktyczne

Ilustracje potraw, których nazwy są przewidziane do utrwalenia w trakcie lekcji, powielone załączniki z instrukcją dla grup i z pracą domową, kartki formatu A4 lub większe dla grup, słowniki

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem lekcji i uświadamia im cel zajęć, jakim jest utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem oraz zaplanowanie menu na klasową imprezę (prawdziwą lub wyobrażoną).

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel prezentuje ilustracje przedstawiające różne potrawy, uczniowie przypominają ich nazwy. Następnie uczniowie z nauczycielem siadają w kręgu. Nauczyciel rozpoczyna zabawę, mówiąc: At my birthday dinner I would like to eat… i wymienia nazwę jakiejś potrawy. Uczeń siedzący obok powtarza to samo zdanie i dodaje nazwę potrawy od siebie. Każdy kolejny uczeń ma coraz więcej nazw do zapamiętania.

  2. Nauczyciel dzieli klasę na grupy czteroosobowe. Uczniowie mają zaplanować menu na wieczorek klasowy. Mogą zilustrować swoje prace, o ile mieli za zadanie przynieść z domu ilustracje (załącznik 1).

  3. Po wykonaniu pracy uczniowie umieszczają plakaty w wyznaczonym miejscu w klasie.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel zadaje pracę domową.

5. Bibliografia

  1. Ellis P., Bowen M., Way Ahead 4. A Foundation Course in English Teacher’s Book, Macmillan Education Limited, London 1998.

  2. Piotrowski T., Saloni Z., Nowy słownik angielsko‑polski i polsko‑angielski, Wydawnictwo Wilga, Olsztyn 2000.

  3. Vince M., West J., Smart 2. Podręcznik dla szkoły podstawowej, Macmillan, Polska 2001.

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

You are going to have a class party. Plan the menu! Choose your favourite food! You can illustrate your menu. You can use a dictionary.

Organizujecie wieczorek klasowy. Zaplanujcie menu, a w nim Wasze ulubione potrawy! Możecie dodać ilustracje. Możecie korzystać ze słownika.

b) Zadanie domowe

Answer the questions in this food questionnaire and look at the profiles below to find out what they say about you. (Odpowiedz na pytania kwestionariusza i przeczytaj interpretację wyników, a dowiesz się czegoś o sobie).

  1. How many fruit do you eat each week? A) None B)1 – 10 C) More than 10

  2. How many sweets do you eat each week? A) None B) 1 – 20 C) More than 20

  3. How many glasses of fruit juice do you drink each week? A) None B) 1 – 10 C) More than 10

  4. How many fizzy drinks do you have each week? A) None B) 1 – 20 C) More than 20

  5. How many times do you eat meat each week? A) None B) 1‑10 times C) More than 10 times

  6. How many times do you eat vegetables each week? A) None B) 1 – 10 times C) More than 10 times

Key

  1. A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.

  2. A) 10 p. B) 5 p. C) 0 p.

  3. A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.

  4. A) 10 p. B) 5 p. C) 0 p.

  5. A) 0 p. B) 10 p. C) 5 p.

  6. A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.

0 – 25 p. – Try to change your eating habits and you’ll feel better. Eat more fruit and vegetables!

30 – 40 p. – Good score, but can be better. Eat more vegetables and less sweets.

45 – 60 p. – Congratulations! You know what to eat to be healthy.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RqkO8zsal1PFA

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 120.89 KB w języku polskim
R1QflwdRvlina

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.50 KB w języku polskim