Food for a party
Food for a party
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna nazwy popularnych potraw i napojów.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
wypowiadać się na temat swoich ulubionych potraw,
czytać i słuchać ze zrozumieniem,
odpowiadać na pytania dotyczące swoich nawyków żywieniowych,
pracować w grupie,
korzystać ze słownika dwujęzycznego w celu wyszukania potrzebnych słów.
2. Metoda i forma pracy
Metoda: pogadanka, gra dydaktyczna
Forma: praca z całą klasą, praca w grupie
3. Środki dydaktyczne
Ilustracje potraw, których nazwy są przewidziane do utrwalenia w trakcie lekcji, powielone załączniki z instrukcją dla grup i z pracą domową, kartki formatu A4 lub większe dla grup, słowniki
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem lekcji i uświadamia im cel zajęć, jakim jest utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem oraz zaplanowanie menu na klasową imprezę (prawdziwą lub wyobrażoną).
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel prezentuje ilustracje przedstawiające różne potrawy, uczniowie przypominają ich nazwy. Następnie uczniowie z nauczycielem siadają w kręgu. Nauczyciel rozpoczyna zabawę, mówiąc: At my birthday dinner I would like to eat… i wymienia nazwę jakiejś potrawy. Uczeń siedzący obok powtarza to samo zdanie i dodaje nazwę potrawy od siebie. Każdy kolejny uczeń ma coraz więcej nazw do zapamiętania.
Nauczyciel dzieli klasę na grupy czteroosobowe. Uczniowie mają zaplanować menu na wieczorek klasowy. Mogą zilustrować swoje prace, o ile mieli za zadanie przynieść z domu ilustracje (załącznik 1).
Po wykonaniu pracy uczniowie umieszczają plakaty w wyznaczonym miejscu w klasie.
c) Faza podsumowująca
Nauczyciel zadaje pracę domową.
5. Bibliografia
Ellis P., Bowen M., Way Ahead 4. A Foundation Course in English Teacher’s Book, Macmillan Education Limited, London 1998.
Piotrowski T., Saloni Z., Nowy słownik angielsko‑polski i polsko‑angielski, Wydawnictwo Wilga, Olsztyn 2000.
Vince M., West J., Smart 2. Podręcznik dla szkoły podstawowej, Macmillan, Polska 2001.
6. Załączniki
a) Karta pracy ucznia
Załącznik 1
You are going to have a class party. Plan the menu! Choose your favourite food! You can illustrate your menu. You can use a dictionary.
Organizujecie wieczorek klasowy. Zaplanujcie menu, a w nim Wasze ulubione potrawy! Możecie dodać ilustracje. Możecie korzystać ze słownika.
b) Zadanie domowe
Answer the questions in this food questionnaire and look at the profiles below to find out what they say about you. (Odpowiedz na pytania kwestionariusza i przeczytaj interpretację wyników, a dowiesz się czegoś o sobie).
How many fruit do you eat each week? A) None B)1 – 10 C) More than 10
How many sweets do you eat each week? A) None B) 1 – 20 C) More than 20
How many glasses of fruit juice do you drink each week? A) None B) 1 – 10 C) More than 10
How many fizzy drinks do you have each week? A) None B) 1 – 20 C) More than 20
How many times do you eat meat each week? A) None B) 1‑10 times C) More than 10 times
How many times do you eat vegetables each week? A) None B) 1 – 10 times C) More than 10 times
Key
A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.
A) 10 p. B) 5 p. C) 0 p.
A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.
A) 10 p. B) 5 p. C) 0 p.
A) 0 p. B) 10 p. C) 5 p.
A) 0 p. B) 5 p. C) 10 p.
0 – 25 p. – Try to change your eating habits and you’ll feel better. Eat more fruit and vegetables!
30 – 40 p. – Good score, but can be better. Eat more vegetables and less sweets.
45 – 60 p. – Congratulations! You know what to eat to be healthy.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak