Fragment opowiadania

Posłuchaj fragmentu opowiadania.Posłuchaj fragmentu opowiadania.
Zofia StaneckaZofia Stanecka
„Basia i zegarek”„Basia i zegarek”
Mijał czas, a Basia nie rozstawała się ze swoim zegarkiem nawet na sekundę. Wciąż sprawdzała, czy na pewno pasek się nie rozpiął. Nie zdejmowała zegarka na noc. A kiedy szła się kąpać, wystawiała rękę z zegarkiem poza wannę, żeby się nie zamoczył.
– Mam zegarek! – mówiła każdemu, kogo spotykała: Anielce, Paszczakowi, Titiemu, pani Marcie, opiekunce Oli, dzieciom na placu zabaw i sprzedawczyni w warzywniaku.
A oni wszyscy odpowiadali zwykle:
– O, jaki ładny.
Tylko Janek pewnego razu spytał:
– A tak w ogóle, to po co ci zegarek? Przecież nawet nie umiesz sprawdzić, która godzina.
Basia spojrzała na brylanciki i na pieski biegające po pasku. Brylanciki wydały jej się nagle mniej błyszczące, a pieski nie takie wesołe jak przed chwilą. Poszła do Mamy i spytała ponuro:
– Dlaczego nie umiem sprawdzić, która godzina?Mijał czas, a Basia nie rozstawała się ze swoim zegarkiem nawet na sekundę. Wciąż sprawdzała, czy na pewno pasek się nie rozpiął. Nie zdejmowała zegarka na noc. A kiedy szła się kąpać, wystawiała rękę z zegarkiem poza wannę, żeby się nie zamoczył.
– Mam zegarek! – mówiła każdemu, kogo spotykała: Anielce, Paszczakowi, Titiemu, pani Marcie, opiekunce Oli, dzieciom na placu zabaw i sprzedawczyni w warzywniaku.
A oni wszyscy odpowiadali zwykle:
– O, jaki ładny.
Tylko Janek pewnego razu spytał:
– A tak w ogóle, to po co ci zegarek? Przecież nawet nie umiesz sprawdzić, która godzina.
Basia spojrzała na brylanciki i na pieski biegające po pasku. Brylanciki wydały jej się nagle mniej błyszczące, a pieski nie takie wesołe jak przed chwilą. Poszła do Mamy i spytała ponuro:
– Dlaczego nie umiem sprawdzić, która godzina?
Indeks górny Źródło: Stanecka Z., (2020), Basia i zegarek, Warszawa: Wydawnictwo Harper Collins Polska. Indeks górny koniecŹródło: Stanecka Z., (2020), Basia i zegarek, Warszawa: Wydawnictwo Harper Collins Polska.
Opowiedz o odczuciach Basi związanych z posiadaniem zegarka.Opowiedz o odczuciach Basi związanych z posiadaniem zegarka.
Wymień korzyści wynikające z umiejętności odczytywania czasu na zegarku.Wymień korzyści wynikające z umiejętności odczytywania czasu na zegarku.