Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji – Future tenses – przyszłość w języku angielskim

Cele lekcji

    1. Uczeń wie, za pomocą jakich czasów i konstrukcji może wyrażać przyszłość w języku angielskim.

    2. Uczeń zna budowę i zasady tworzenia zdań z czasami Future Simple, Present Simple i Present Continuous oraz konstrukcją gramatyczną ‘to be going to’ w jezyku angielskim.

    3. Dziecko wie, w jakich sytuacjach używać omawianej struktury gramatycznej lub czasu i jakie słówka i konteksty sytuacyjne sugerują jej zastosowanie.

    4. Uczeń odróżnia zastosowanie czasu Future Simple, Present Simple i Present Continuous w odniesieniu do przyszłości od użycia konstrukcji gramatycznej ‘to be going to’.

    5. Uczeń zna słówka charakterystyczne omawianych czasów i konstrukcji.

    1. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia i pisania w języku angielskim poprzez wyrażanie planów na przyszłość.

    2. Uczeń umie tworzyć pytania, przeczenia i zdania twierdzące z omawianymi konstrukcjami.

    3. Dziecko potrafi wyrażać plan, zamiar zrobienia czegoś i tworzyć zdania odnoszące się do przyszłości w języku angielskim.

    4. Uczeń rozróżnia zastosowanie wszystkich czasów, wie w jakiej sytuacji i kontekście stosować daną konstrukcję.

Metoda i forma pracy

Metoda: metoda podająca, ćwiczenia, budowanie i tłumaczenie zdań, pisanie krótkich wypracowań.

Forma pracy: praca indywidualna, praca w parach i grupowa.

W pierwszej części lekcji nauczyciel stosuje metodę podającą – tłumaczy uczniom temat lekcji (budowę i zastosowania konstrukcji gramatycznej ‘to be going to’ oraz czasów Future Simple, Present Simple i Present Continuous w odniesieniu do przyszłości). Należy także wytłumaczyć różnice i ewentualne podobieństwa w zastosowaniu wszystkich czasów i konstrukcji w odniesieniu do przyszłości, jak również częstotliwość i popularność stosowania każdej z form.

Uczniowie zapoznają się z różnymi sposobami wyrażania przyszłości w języku angielskim, układają przykładowe zdania i zapisują je w zeszytach.

Dzieci rozwiązują ćwiczenia i wypełniają karty pracy.

Pod koniec lekcji każde dziecko stara się napisać krótkie wypracowanie na temat swoich planów na przyszłość z użyciem omawianych struktur gramatycznych.

    1. Karta pracy ‘ Future I’.

    2. Dodatkowe ćwiczenia z książek.

Przypomnienie uczniom budowy i zastosowania czasów Future Simple, Present Simple i Present Continuous oraz konstrukcji ‘to be going to’.

    1. Wytłumaczenie sposobów i różnic zastosowania czasów Future Simple i Present Continuous oraz konstrukcji ‘to be going to’ w odniesieniu do przyszłości.

    2. Omówienie wariantów zastosowania omawianych konstrukcji gramatycznych – porównanie użycia w odniesieniu do przyszłości (układanie zdań typowych dla każdego czasu: np. prognozowanie pogody z użyciem ‘to be going to’, rozkład jazdy z użyciem Prezent Simple itp.)

    3. Układanie przykładowych zdań i dłuższych wypowiedzi.

    4. Przekształcanie pytań i przeczeń w zdania twierdzące i odwrotnie.

    5. Napisanie krótkiego wypracowania z użyciem omawianych struktur gramatycznych.

Uczniowie rozwiązują ćwiczenia i zdania związane z tematem lekcji. Tłumaczą zdania na język polski i angielski. Układaja plany dnia, listy zamiarów zrobienia czegoś, przyszłych sytuacji itp.

Karta pracy ‘ Future I’.

Zadanie domowe

Pracą domową mogą być ćwiczenia do rozwiązywania z książek lub stworzenie np. planu zajęć i obowiązków na następny dzień/rok/przyszłość.

RAmpjQ8FyNh9b

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 30.50 KB w języku polskim