Polecenie 1

Zapoznaj się z elementami zaznaczonymi na zdjęciu. Przypisujemy do nich przykładowe struktury danych.

RPltEchNGmw8R1
Zdjęcie przedstawia kobietę siedzącą przy stole przed laptopem. Jest uśmiechnięta. W prawej dłoni trzyma rysik i notuje w tablecie. Na sole stoi filiżanka. Za nią znajduje się sofa i roślina.
  1. Sweter
    W strukturze obiekt przechowujemy następujące dane:
    obiekt0.nazwa = 'sweter';
    obiekt0.kolor = { 'biały’ };
    obiekt0.roslina = false;
    obiekt0.ile = 1;
    Wykorzystując analogiczną strukturę, opisz rękę osoby przedstawionej na zdjęciu.
    Zdjęcie przedstawia młodą dziewczynę. Ma niebiesko-różowe włosy. Jest ubrana w czarną koszulkę na ramiączka. Lewą rękę ma uniesioną ku górze i zgiętą tuż nad głową. Od łokcia w rękę kobiety stanowi czarna proteza. }
  2. Komputer
    W strukturze obiekt przechowujemy następujące dane jednego z elementów zdjęcia:
    obiekt1.nazwa = 'komputer';
    obiekt1.kolor = { 'szary', ‘srebrny’ };
    obiekt1.roslina = false
    obiekt1.ile = 1
    Wykorzystując analogiczną strukturę, opisz przedstawiony poniżej kubek.
    Zdjęcie przedstawia dłoń trzymającą biały kubek w łowickie wzory.
  3. Stół
    W strukturze obiekt przechowujemy następujące dane innego elementu znajdującego się na zdjęciu:
    obiekt2.nazwa = 'stół';
    obiekt2.kolor = { 'brązowy' };
    obiekt2.roslina = false;
    obiekt2.ile = 1;
    Wykorzystując analogiczną strukturę, opisz przedstawiony poniżej budynek.
    Czarno-biała fotografia przedstawia trzy górne piętra budynku. Wzdłuż obwodu każde z pięter oddziela daszek. W narożach daszków znajdujących się po lewej stronie fotografii znajdują się ozdobne symbole skierowane ku górze. Na ścianie każdego z pięter jest po jednym oknie.
  4. Poduszka
    W strukturze obiekt przechowujemy następujące dane kolejnego wybranego elementu znajdującego się na zdjęciu:
    obiekt3.nazwa = 'poduszka';
    obiekt3.kolor = { 'szary’, ‘zielony’ };
    obiekt3.roslina = false;
    obiekt3.ile = 2;
    Wykorzystując analogiczną strukturę, opisz sukienkę osoby przedstawionej poniżej.
    Zdjęcie przedstawia siedzącą w fotelu kobietę w tradycyjnym hinduskim stroju ślubnym. Suknia ma czerwony kolor i jest bogato zdobina złotymi ornamentami. Kobieta ma na na szyi złoty naszyjnik. Jej dłonie zdobione są tatuażami. Natomiast na twarzy ma mocny makijaż i tilakę. W nosie ma kolczyk połączony z elementem stroju - czerwoną narzutą, która zakrywa część jej włosów i ramiona.
  5. Roślina
    W strukturze obiekt przechowujemy następujące dane ostatniego wybranego elementu znajdującego się na zdjęciu:
    obiekt4.nazwa = 'roślina';
    obiekt4.kolor = { 'zielony’, ‘żółty’ };
    obiekt4.roslina = true;
    obiekt4.ile = 2;
    Wykorzystując analogiczną strukturę, opisz drzewo przedstawione poniżej.
    Zdjęcie przedstawia drzewo znajdujące się w środku dżungli. Jest silnie rozgałęzione. Otacza je roślinność, w tym drzewa porośnięte pnączami.}Zaproponuj własne pola dla struktury obiekt.
Źródło: Ketut Subiyanto, dostępny w internecie: pexels.con [dostęp 9.10.2023], tylko do użytku edukacyjnego.
Polecenie 2

Wszystkie zaprezentowane w galerii zdjęć interaktywnych informacje możemy zapisać w postaci struktury danych języka C++. Przetestuj następujący kod, a następnie wybierz z obrazka dodatkowy element i dodaj go do implementacji.

Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny. Linia 2. kratka include otwórz nawias ostrokątny string zamknij nawias ostrokątny. Linia 4. using namespace std średnik. Linia 6. struct obiekt otwórz nawias klamrowy. Linia 7. string nazwa średnik. Linia 8. string kolor otwórz nawias kwadratowy 2 zamknij nawias kwadratowy średnik prawy ukośnik prawy ukośnik zakładamy przecinek że każdy obiekt może mieć maksymalnie 2 kolory. Linia 9. bool roslina średnik. Linia 10. int ile średnik. Linia 11. zamknij nawias klamrowy średnik. Linia 13. void wypiszObiekt otwórz nawias okrągły obiekt o zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 14. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów nazwa dwukropek cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny o kropka nazwa otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 15. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów kolor dwukropek cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny o kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 16. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów kolor dwukropek cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny o kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 1 zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 17. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów roslina dwukropek cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny o kropka roslina otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 18. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów ile dwukropek cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny o kropka ile otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 19. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 20. zamknij nawias klamrowy. Linia 22. int main otwórz nawias okrągły int argc przecinek char asterysk asterysk argv zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 23. obiekt obiekt0 średnik. Linia 25. obiekt0 kropka nazwa znak równości cudzysłów sweter cudzysłów średnik. Linia 26. obiekt0 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów biały cudzysłów średnik. Linia 27. obiekt0 kropka roslina znak równości false średnik. Linia 28. obiekt0 kropka ile znak równości 1 średnik. Linia 29. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły obiekt0 zamknij nawias okrągły średnik. Linia 31. obiekt obiekt1 średnik. Linia 33. obiekt1 kropka nazwa znak równości cudzysłów komputer cudzysłów średnik. Linia 34. obiekt1 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów szary cudzysłów średnik. Linia 35. obiekt1 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 1 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów srebrny cudzysłów średnik. Linia 36. obiekt1 kropka roslina znak równości false średnik. Linia 37. obiekt1 kropka ile znak równości 1 średnik. Linia 38. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły obiekt1 zamknij nawias okrągły średnik. Linia 40. obiekt obiekt2 średnik. Linia 42. obiekt2 kropka nazwa znak równości cudzysłów stół cudzysłów średnik. Linia 43. obiekt2 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów brązowy cudzysłów średnik. Linia 44. obiekt2 kropka roslina znak równości false średnik. Linia 45. obiekt2 kropka ile znak równości 1 średnik. Linia 46. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły obiekt2 zamknij nawias okrągły średnik. Linia 48. obiekt obiekt3 średnik. Linia 50. obiekt3 kropka nazwa znak równości cudzysłów roślina cudzysłów średnik. Linia 51. obiekt3 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów zielony cudzysłów średnik. Linia 52. obiekt3 kropka kolor otwórz nawias kwadratowy 1 zamknij nawias kwadratowy znak równości cudzysłów żółty cudzysłów średnik. Linia 53. obiekt3 kropka roslina znak równości true średnik. Linia 54. obiekt3 kropka ile znak równości 2 średnik. Linia 55. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły obiekt3 zamknij nawias okrągły średnik. Linia 57. return 0 średnik. Linia 58. zamknij nawias klamrowy.
1
Polecenie 3

Przeanalizuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Zwierze w języku C++. Stwórz podane na mapie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości. Przyjmij, że domyślnie zwierzę nie lata, nie ma nóg, a pokryte jest łuskami.

RtpW1c2pMTCgH
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: zwierzęElementy należące do kategorii zwierzęNazwa kategorii: kotElementy należące do kategorii kotNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii kotNazwa kategorii: lisElementy należące do kategorii lisNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii lisNazwa kategorii: papugaElementy należące do kategorii papugaNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: lataNazwa kategorii: pióraKoniec elementów należących do kategorii papugaNazwa kategorii: człowiekElementy należące do kategorii człowiekNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: skóraKoniec elementów należących do kategorii człowiekNazwa kategorii: wążNazwa kategorii: rybaKoniec elementów należących do kategorii zwierzę
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Polecenie 4

Przygotuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Roslina w języku C++. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.

R1QYY4NrQY4YX1
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: roślina
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przygotuj listę haseł, opisującą strukturę Roslina w języku C++. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.

RqnNbZ1bUu2aC
(Uzupełnij).
Polecenie 5
RsSPqnUTVKWJx
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.