Gdy za oknem szaro, buro i ponuro.
Autor/autorka
ALINA HALA
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa I
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna
3. Temat zajęć
Gdy za oknem szaro, buro i ponuro.
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Tematyka zajęć zgodna jest z podstawą programową i rozkładem materiału wyd. NOWA ERA
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Zastosowanie TIK pobudza ciekawość i zainteresowanie danym tematem.
7. Cel ogólny zajęć
Poznaje świat sztuki poprzez ekspresję twórczą i percepcję dzieł sztuki.
8. Cele szczegółowe zajęć
.wypowiada się na temat obrazu polskiego artysty
wykonuje ćwiczenia rozwijające myślenie
maluje pracę plastyczną nową techniką malarską
9. Metody i formy pracy
Metody pracy: słowna, oglądowa
Formy pracy: indywidualna, grupowa
10. Środki dydaktyczne
Ilustracje
Podręcznik, ćwiczenia, zeszyt i przybory szkolne
e‑podręczniki
Aplikacje i zasoby sieci: Youtube, Zintegrowana Platforma Edukacyjna, Docs Google, LearningApps, Flipbook NOWA ERA
11. Wymagania w zakresie technologii
Laptop z dostępem do internetu, tablica multimedialna
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: ,,Ogród Saski” Aleksandra Gierymskiego.
Czas trwania: 10
Opis aktywności:
Wypowiedzi na temat obrazu. Opisywanie miejsca przedstawionego na obrazie, wybranych elementów obrazy, kolorystyki.
https://wielcymalarze.pl/wp-content/uploads/2019/02/Aleksander-GierymskiOgr%C3%B3d-Saski-b.jpg
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Wielka-Przygoda-podrecznik-zintegrowany[kl_1][cz_2][pr_2020]/ (podręcznik cz.2 str.10)
PYTANIA:Co robiłbyś, gdybyś znalazł się w tym ogrodzie?
Dokąd idzie Pani, która jest na pierwszym planie, najbliżej nas?
Jakie miny mają ludzie z tego obrazu?
Dlaczego takie?
Jakie odgłosy można usłyszeć w tym parku?
Gdybyś mógł do tego obrazu coś domalować , co by to było i dlaczego?
https://docs.google.com/forms/d/1G68R6ie7tyNwpBRiuS0LjtPjykhTyfJ95amOhS2DB5M/edit
Podawanie swoich propozycji wyglądu omawianego parku z obrazu w różnych porach roku, nazywanie użytych barw i panującego nastroju.
Aktywność 2
Temat: Jesienne zagadki
Czas trwania: 10
Opis aktywności:
Wysłuchanie treści zagadek
https://www.youtube.com/watch?v=Xv4-YOCn1-8
Wspólne odczytanie zagadek
Próby wymyślenia własnej zagadki
Aktywność 3
Temat: Jesienna paleta
Czas trwania: 10
Opis aktywności:
Słuchanie opowiadania
Wykonanie zadań z zasobów ZPE
https://zpe.gov.pl/a/temat-38-zbieram-kolorowe-liscie/DMdusMAZC
Aktywność 4
Temat: Praca plastyczna
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Dzieci wykonują pracę plastyczną
https://images.app.goo.gl/hjerBFGRXSwviAmS8
13. Sposób ewaluacji zajęć
Uczniowie zaznaczają odpowiedz tak (wesoła minka) lub nie (smutna minka)
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdiGXxvlor_YBUzIGnBsEs0yBBt8rZpGvesHa-C-BD0gRm6Sg/viewform
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Zajęcia mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej jak i zdalnej. Można je modyfikować według własnych potrzeb i możliwości.
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Tak
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna