Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Obszar podstawy programowej: 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
Blok tematyczny: Mówię coraz ładniej i poprawniej

Scenariusz zajęć z grupą zróżnicowaną wiekowo (3, 4, 5‑latki). Dzieci uczestniczą w wielu zabawach językowych usprawniających narządy mowy. Powtarzają za nauczycielem dwuczłonowe frazy (echo), sylabizują słowa, zaznaczają liczbę sylab. Bawią się tempem i siłą natężenia głosu. Jednocześnie zabawy mają na celu bogacenie zasobu słownictwa poprzez samodzielne wymyślanie opowieści na podstawie obrazków. Dzieci uczestniczą w quizie - rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez środki transportu i zabawach ruchowo – dźwiękonaśladowczych, w których naśladują pojazdy. Biorą udział w zabawach gimnastyki twarzy, poprzez naśladowanie postaci z obrazków.

RPDkE5zlfthrY

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 296.88 KB w języku polskim