Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Krystyna Sordyl

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Głośne czytanie wiersza M.Lorek „Abecadło o książce?”. Rozmowa o roli wyobraźni i zaletach czytania książek. Zasady korzystania z książek. Droga książki od pisarza do księgarza – etapy powstawania książki. Wykonanie autorskiej książeczki z wykorzystaniem programów komputerowych.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Treści, które będą realizowane w czasie tych zajęć są zgodne z podstawą programową. Tworzenia przez uczniów własnych książek, z wykorzystaniem do tego celu komputera lub telefonu, będzie dla nich atrakcyjnym wyzwaniem.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowane narzędzia TIK znacznie uatrakcyjniają lekcję, wyzwalają większą motywację do pracy, pogłębiają zaangażowanie ze strony uczniów oraz podnoszą efektywność podejmowanych działań . Dodatkowo rozwijają kompetencje informatyczne.

7. Cel ogólny zajęć

Umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie I.1.1

  2. Uczeń wykonuje zadanie zgodnie z  instrukcją I.1.2

  3. Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych I.2.2

  4. Uczeń wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu I.2.1

  5. Uczeń pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe I.4.3

  6. Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek I.4.8

9. Metody i formy pracy

oparte na słowie (werbalne): pogadanka, prezentacja, rozmowa kierowana 

oparte na obserwacji (oglądowe): oglądanie filmów i prezentacji 

oparte na aktywności ruchowej: wykonywanie ćwiczeń wg losowo wybieranych poleceń

aktywizujące: ćwiczenia interaktywne, gry dydaktyczne z wykorzystaniem TIK,  korzystanie z generatorów

10. Środki dydaktyczne

platforma e‑podręczniki, prezentacje genially, materuały papiernicze, infografika

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer lub laptop, tablica multimedialna, dostęp do internetu, tablety.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ocena zajęć https://www.menti.com/1ewxwx51jw

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Lekcja jest przygotowana do warunków zdalnego i stacjonarnego nauczania. Każdy nauczyciel może wprowadzać swoje indywidualne pomysły i modyfikacje przebiegu lekcji.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć