Gra edukacyjna
Polecenie 1
Sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując przygotowany test.
Test
Gra edukacyjna
Liczba pytań:
23
Limit czasu:
14 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Gra edukacyjna
Pytanie:
1/23
Pozostało czasu:
0:00
Twój ostatni wynik:
-
Wskaż przykład zależności, dobierając do podanych typów gleb rodzaj roślin uprawnych o odpowiednich wymaganiach. Gleby górskie Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmień Gleby bielicowe Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmień Czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmień
Wskaż przykład zależności, dobierając do podanych typów gleb rodzaj roślin uprawnych o odpowiednich wymaganiach. Gleby górskie Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmień Gleby bielicowe Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmień Czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. pszenica i buraki cukrowe, 2. owies i rośliny pastewne, 3. ziemniaki i jęczmieńŁączenie par. Oceń, które zdania są zawierają prawdziwe, a które fałszywe relacje między elementami środowiska przyrodniczego.. Warunki klimatyczne mają wpływ na procesy kształtujące powierzchnię ziemi, a więc również na rzeźbę terenu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Budowa geologiczna obszarów wpływa na ich warunki klimatyczne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wielki formy rzeźby terenu, np. obszary górskie mają wpływ na procesy klimatotwórcze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń, które zdania są zawierają prawdziwe, a które fałszywe relacje między elementami środowiska przyrodniczego.. Warunki klimatyczne mają wpływ na procesy kształtujące powierzchnię ziemi, a więc również na rzeźbę terenu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Budowa geologiczna obszarów wpływa na ich warunki klimatyczne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wielki formy rzeźby terenu, np. obszary górskie mają wpływ na procesy klimatotwórcze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszPrzyporządkuj do każdej przyczyny wywołany przez nią ruch wody morskiej. osunięcie mas skalnych do morza Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami tarcie przemieszczającego się nad wodą wiatru Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami występowanie stałych wiatrów Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami przyciąganie Ziemi przez Księżyc i Słońce Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami
Przyporządkuj do każdej przyczyny wywołany przez nią ruch wody morskiej. osunięcie mas skalnych do morza Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami tarcie przemieszczającego się nad wodą wiatru Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami występowanie stałych wiatrów Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunami przyciąganie Ziemi przez Księżyc i Słońce Możliwe odpowiedzi: 1. falowanie, 2. pądy morskie, 3. pływy morskie, 4. fala tsunamiUzupełnij zdanie w taki sposób, aby powstało poprawne wnioskowanie. Podczas wzrostu średniej temperatury rocznej powietrza granica wieloletniego śniegu ulega podniesieniu/obniżeniu, co powoduje rozrost / kurczenie się lodowców górskich.
Uzupełnij zdanie w taki sposób, aby powstało poprawne wnioskowanie. Podczas wzrostu średniej temperatury rocznej powietrza granica wieloletniego śniegu ulega podniesieniu/obniżeniu, co powoduje rozrost / kurczenie się lodowców górskich.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Pogrupuj konsekwencje ruchów obrotowego i obiegowe Ziemi do odpowiednich kategorii. Konsekwencje ruchu obiegowego Możliwe odpowiedzi: 1. Występowanie stref oświetlenia Ziemi, 2. Zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 3. Zmiana długości trwania dnia i nocy, 4. Wschód i zachód Słońca, 5. Spłaszczenie biegunowe Ziemi, 6. Następstwo dnia i nocy Konsekwencje ruchu obrotowego Możliwe odpowiedzi: 1. Występowanie stref oświetlenia Ziemi, 2. Zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 3. Zmiana długości trwania dnia i nocy, 4. Wschód i zachód Słońca, 5. Spłaszczenie biegunowe Ziemi, 6. Następstwo dnia i nocy
Pogrupuj konsekwencje ruchów obrotowego i obiegowe Ziemi do odpowiednich kategorii. Konsekwencje ruchu obiegowego Możliwe odpowiedzi: 1. Występowanie stref oświetlenia Ziemi, 2. Zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 3. Zmiana długości trwania dnia i nocy, 4. Wschód i zachód Słońca, 5. Spłaszczenie biegunowe Ziemi, 6. Następstwo dnia i nocy Konsekwencje ruchu obrotowego Możliwe odpowiedzi: 1. Występowanie stref oświetlenia Ziemi, 2. Zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 3. Zmiana długości trwania dnia i nocy, 4. Wschód i zachód Słońca, 5. Spłaszczenie biegunowe Ziemi, 6. Następstwo dnia i nocyWśród podanych skał, zaznacz kolorem zielonym trzy, w których mogą powstawać zjawiska krasowe. PIASEK, WAPIEŃ, GRANIT, SÓL KAMIENNA, WĘGIEL KAMIENNY, GIPS, BAZALT, ŻWIR , MUŁOWIEC
Wśród podanych skał, zaznacz kolorem zielonym trzy, w których mogą powstawać zjawiska krasowe. PIASEK, WAPIEŃ, GRANIT, SÓL KAMIENNA, WĘGIEL KAMIENNY, GIPS, BAZALT, ŻWIR , MUŁOWIECKonsekwencjom klimatycznym przyporządkuj czynnik wpływający na temperaturę. Szerokość geograficzna Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Rozkład lądów i mórz Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Zimny prąd morski Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Wysokość n.p.m. Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia
Konsekwencjom klimatycznym przyporządkuj czynnik wpływający na temperaturę. Szerokość geograficzna Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Rozkład lądów i mórz Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Zimny prąd morski Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia Wysokość n.p.m. Możliwe odpowiedzi: 1. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 2. powoduje spadek ciśnienia i większe opady, 3. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 4. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnieniaPołącz w pary rodzaj gleby ze skałą macierzystą, na której powstały. Czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Mady Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Rędziny Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Bielice Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień
Połącz w pary rodzaj gleby ze skałą macierzystą, na której powstały. Czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Mady Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Rędziny Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapień Bielice Możliwe odpowiedzi: 1. less, 2. piasek rzeczny, 3. piasek polodowcowy, 4. wapieńWymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Przyporządkuj wymienionym regionom główną przyczynę występujących tam opadów. wyspa Borneo Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Kotlina Kaszgarska Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Kalifornijski Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Florydzki Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Sahara Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Południowe stoki Himalajów Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim
Przyporządkuj wymienionym regionom główną przyczynę występujących tam opadów. wyspa Borneo Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Kotlina Kaszgarska Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Kalifornijski Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Florydzki Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Sahara Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Południowe stoki Himalajów Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 4. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim
Test
Gra edukacyjna
Liczba pytań:
23
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Gra edukacyjna
Pytanie:
1/23
Pozostało czasu:
0:00
Twój ostatni wynik:
-
Wskaż przykład zależności, dobierając do podanych typów gleb rodzaj roślin uprawnych o odpowiednich wymaganiach. gleby górskie Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmień gleby bielicowe Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmień czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmień
Wskaż przykład zależności, dobierając do podanych typów gleb rodzaj roślin uprawnych o odpowiednich wymaganiach. gleby górskie Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmień gleby bielicowe Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmień czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. owies i rośliny pastewne, 2. pszenica i buraki cukrowe, 3. ziemniaki i jęczmieńŁączenie par. Oceń, które zdania zawierają prawdziwe, a które fałszywe relacje między elementami środowiska przyrodniczego.. Warunki klimatyczne mają wpływ na procesy kształtujące powierzchnię Ziemi, a więc również na rzeźbę terenu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Budowa geologiczna obszarów wpływa na ich warunki klimatyczne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wielki formy rzeźby terenu, np. obszary górskie, mają wpływ na procesy klimatotwórcze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń, które zdania zawierają prawdziwe, a które fałszywe relacje między elementami środowiska przyrodniczego.. Warunki klimatyczne mają wpływ na procesy kształtujące powierzchnię Ziemi, a więc również na rzeźbę terenu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Budowa geologiczna obszarów wpływa na ich warunki klimatyczne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wielki formy rzeźby terenu, np. obszary górskie, mają wpływ na procesy klimatotwórcze.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszPrzyporządkuj do każdej przyczyny wywołany przez nią ruch wody morskiej. osunięcie mas skalnych do morza Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie tarcie przemieszczającego się nad wodą wiatru Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie występowanie stałych wiatrów Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie przyciąganie Ziemi przez Księżyc i Słońce Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie
Przyporządkuj do każdej przyczyny wywołany przez nią ruch wody morskiej. osunięcie mas skalnych do morza Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie tarcie przemieszczającego się nad wodą wiatru Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie występowanie stałych wiatrów Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskie przyciąganie Ziemi przez Księżyc i Słońce Możliwe odpowiedzi: 1. pływy morskie, 2. fala tsunami, 3. falowanie, 4. prądy morskieUzupełnij zdanie w taki sposób, aby powstało poprawne wnioskowanie. Podczas wzrostu średniej temperatury rocznej powietrza granica wieloletniego śniegu ulega podniesieniu/obniżeniu, co powoduje rozrost / kurczenie się lodowców górskich.
Uzupełnij zdanie w taki sposób, aby powstało poprawne wnioskowanie. Podczas wzrostu średniej temperatury rocznej powietrza granica wieloletniego śniegu ulega podniesieniu/obniżeniu, co powoduje rozrost / kurczenie się lodowców górskich.Zaznacz prawidłowe wyrazy, tak aby tekst o monsunach stanowił logiczną całość. Latem ląd ogrzewa się znacznie wolniej/szybciej niż ocean. Wskutek nierównomiernego ogrzewania się tych dwóch
ośrodków ciśnienie powietrza nad lądem jest niższe/wyższe niż nad oceanem, co powoduje powstawanie wiatru. Wiatr
ten wieje od oceanu/lądu w kierunku oceanu/lądu, przynosząc suche/wilgotne masy powietrza dające obfite
opady. Zimą ląd jest cieplejszy/chłodniejszy niż ocean, panuje nad nim niższe/wyższe ciśnienie niż nad powierzchnią
wodną. Suchy/Wilgotny wiatr wieje wówczas od lądu/oceanu w kierunku lądu/oceanu.
Zaznacz prawidłowe wyrazy, tak aby tekst o monsunach stanowił logiczną całość. Latem ląd ogrzewa się znacznie wolniej/szybciej niż ocean. Wskutek nierównomiernego ogrzewania się tych dwóch
ośrodków ciśnienie powietrza nad lądem jest niższe/wyższe niż nad oceanem, co powoduje powstawanie wiatru. Wiatr
ten wieje od oceanu/lądu w kierunku oceanu/lądu, przynosząc suche/wilgotne masy powietrza dające obfite
opady. Zimą ląd jest cieplejszy/chłodniejszy niż ocean, panuje nad nim niższe/wyższe ciśnienie niż nad powierzchnią
wodną. Suchy/Wilgotny wiatr wieje wówczas od lądu/oceanu w kierunku lądu/oceanu.Pogrupuj konsekwencje ruchów obrotowego i obiegowego Ziemi do odpowiednich kategorii. Konsekwencje ruchu obiegowego Możliwe odpowiedzi: 1. spłaszczenie biegunowe Ziemi, 2. zmiana długości trwania dnia i nocy, 3. zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 4. następstwo dnia i nocy, 5. występowanie stref oświetlenia Ziemi, 6. wschód i zachód Słońca Konsekwencje ruchu obrotowego Możliwe odpowiedzi: 1. spłaszczenie biegunowe Ziemi, 2. zmiana długości trwania dnia i nocy, 3. zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 4. następstwo dnia i nocy, 5. występowanie stref oświetlenia Ziemi, 6. wschód i zachód Słońca
Pogrupuj konsekwencje ruchów obrotowego i obiegowego Ziemi do odpowiednich kategorii. Konsekwencje ruchu obiegowego Możliwe odpowiedzi: 1. spłaszczenie biegunowe Ziemi, 2. zmiana długości trwania dnia i nocy, 3. zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 4. następstwo dnia i nocy, 5. występowanie stref oświetlenia Ziemi, 6. wschód i zachód Słońca Konsekwencje ruchu obrotowego Możliwe odpowiedzi: 1. spłaszczenie biegunowe Ziemi, 2. zmiana długości trwania dnia i nocy, 3. zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca, 4. następstwo dnia i nocy, 5. występowanie stref oświetlenia Ziemi, 6. wschód i zachód SłońcaKonsekwencjom klimatycznym przyporządkuj czynnik wpływający na temperaturę. szerokość geograficzna Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady rozkład lądów i mórz Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady zimny prąd morski Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady wysokość n.p.m. Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady
Konsekwencjom klimatycznym przyporządkuj czynnik wpływający na temperaturę. szerokość geograficzna Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady rozkład lądów i mórz Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady zimny prąd morski Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opady wysokość n.p.m. Możliwe odpowiedzi: 1. zakłóca strefowy rozkład temperatury z powodu różnic w szybkości nagrzewania, 2. powoduje strefowe zróżnicowanie temperatury i ciśnienia, 3. zmniejsza temperaturę i obniża ilość opadów, 4. powoduje spadek ciśnienia i większe opadyPołącz w pary rodzaj gleby ze skałą macierzystą, na której powstały. czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy mady Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy rędziny Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy bielice Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy
Połącz w pary rodzaj gleby ze skałą macierzystą, na której powstały. czarnoziemy Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy mady Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy rędziny Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowy bielice Możliwe odpowiedzi: 1. wapień, 2. less, 3. piasek rzeczny, 4. piasek polodowcowyWybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Przyporządkuj wymienionym regionom główną przyczynę występujących tam opadów. wyspa Borneo Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Kotlina Kaszgarska Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Kalifornijski Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim półwysep Floryda Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Sahara Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim południowe stoki Himalajów Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim
Przyporządkuj wymienionym regionom główną przyczynę występujących tam opadów. wyspa Borneo Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Kotlina Kaszgarska Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Półwysep Kalifornijski Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim półwysep Floryda Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim Sahara Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskim południowe stoki Himalajów Możliwe odpowiedzi: 1. lokalizacja w strefie obniżonego ciśnienia, występowanie prądów wstępujących powietrza, 2. lokalizacja przy zimnym prądzie morskim, 3. lokalizacja w strefie podwyższonego ciśnienia, występowanie prądów zstępujących powietrza, 4. lokalizacja po zawietrznej stronie gór, 5. lokalizacja po dowietrznej stronie gór, 6. lokalizacja przy ciepłym prądzie morskimUporządkuj chronologic ciąg przyczynowo-skutkowy cyrkulacji monsunowej. Elementy do uszeregowania: 1. C. Formowanie się układów wysokiego ciśnienia nad lądem., 2. B. Monsun letni., 3. H. Monsun zimowy., 4. D. Formowanie się układów niskiego ciśnienia nad lądem., 5. A. Różnice w nagrzewaniu lądu oraz wody., 6. I. Przepływ powietrza znad wody w stronę lądu., 7. F. Formowanie się układów niskiego ciśnienia nad wodą.<, 8. G. Przepływ powietrza znad lądu w stronę wody., 9. E. Formowanie się układów wysokiego ciśnienia nad wodą.
Uporządkuj chronologic ciąg przyczynowo-skutkowy cyrkulacji monsunowej. Elementy do uszeregowania: 1. C. Formowanie się układów wysokiego ciśnienia nad lądem., 2. B. Monsun letni., 3. H. Monsun zimowy., 4. D. Formowanie się układów niskiego ciśnienia nad lądem., 5. A. Różnice w nagrzewaniu lądu oraz wody., 6. I. Przepływ powietrza znad wody w stronę lądu., 7. F. Formowanie się układów niskiego ciśnienia nad wodą.<, 8. G. Przepływ powietrza znad lądu w stronę wody., 9. E. Formowanie się układów wysokiego ciśnienia nad wodą.