Gra edukacyjna
Zagraj w grę.Zagraj w grę.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rozwiąż zadania.
Ćwiczenie 1
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 2
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 3
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 4
Książka opisuje nie tylko wspaniałe krajobrazy i różnorodność przyrody Afryki, ale również ukazuje trudności i wyzwania, z jakimi spotykają się podróżujący. Chłopiec poznaje różne kultury i zwyczaje, staje się świadkiem życia dzikich zwierząt oraz doświadcza miejscowej gościnności. Jednak podróż ta nie jest pozbawiona niebezpieczeństw i niespodzianek, które sprawiają, że historia staje się jeszcze bardziej ciekawa.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 5
„(…) (Agencja „Różowe Okulary” mieści się na poddaszu starej kamienicy, gdzie wszyscy wszystkich dobrze znają).
–Tak… – bąknęła Zuzia. – I zginęły mi moje skarpetki w delfiny…
Dopiero teraz (…) zauważył, że Zuzia stoi w klapkach nałożonych na gołe stopy.
– Jak to? – zdziwił się. – Miałaś je na nogach, kiedy zginęły?
– Nie… – Zuzia pociągnęła nosem. – Właśnie chciałam je założyć i okazało się, że… zginęły!
(…) zrozumiał, że jeżeli za chwilę czegoś nie zrobi, Zuzia zaleje łzami całą kamienicę. (…)”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 6
„Przypomniała sobie o tym koraliku dokładnie wtedy, kiedy się okazało, że ma pojechać do nowego mieszkania taksówką razem z ciotką Agatą i że ta taksówka już czeka przed domem. (…) Rozejrzała się niespokojnie, ale zaraz odetchnęła z ulgą – koralik niebieszczył się w pełnej kurzu szparze podłogi. Po prostu można powiedzieć, że jaśniał jakimś przedziwnie pięknym blaskiem. Wydał się teraz (…) jeszcze ładniejszy niż przedtem. Przyklękła i szybko, przy pomocy drzazgi, która leżała w pobliżu, wydobyła koralik ze szpary. (…)”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 7
„– Najbardziej podoba mi się ten pręgowany – powiedział z uśmiechem na ustach najmniejszy z obcych, próbując mnie pogłaskać. Prychnąłem, odskoczyłem od niego i z dumnie zadartym ogonem podreptałem z powrotem do koszyka.
(…) – Cukierek? – ze zdziwieniem upewniła się pani Lusia. – Szczerze mówiąc, sądziłam, że nie uda mi się znaleźć dla niego domu. Jest kochany, ale to największy rozrabiaka w tym towarzystwie. Bez przerwy coś psoci, włóczy się nie wiadomo gdzie… Mieliby państwo z nim mnóstwo kłopotów.”
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 8
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 9
Abecadło z pieca spadło,
O ziemię się hukło,
Rozsypało się po kątach,
Strasznie się potłukło:
I – zgubiło kropeczkę,
H – złamało kładeczkę,
B – zbiło sobie brzuszki,
A – zwichnęło nóżki,
O – jak balon pękło,
aż się P przelękło,
T – daszek zgubiło,
L – do U wskoczyło,
S – się wyprostowało,
R – prawą nogę złamało,
W – stanęło do góry dnem
i udaje, że jest M.
Skąd spadło abecadło?
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 10
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 11
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 1
Wymień zasady zachowania się obowiązujące w bibliotece.Wymień zasady zachowania się obowiązujące w bibliotece.
Polecenie 2
Narysuj wspólnie z koleżankami i kolegami z klasy plakat przedstawiający zasady zachowania się w bibliotece.Narysuj wspólnie z koleżankami i kolegami z klasy plakat przedstawiający zasady zachowania się w bibliotece.
Opowiedz wspólnie z koleżankami i kolegami z klasy o zasadach zachowania się w bibliotece.