Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

SCENARIUSZ LEKCJI KOLEŻEŃSKIEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Temat: Let’s have fun with English - praca z materiałem autentycznym (piosenka „Hey you!” zespołu Pink Floyd)

Uczeń:

  • zna konstrukcję czasów teraźniejszych, przyszłych i przeszłych w języku angielskim, tryb rozkazujący, czasowniki „mieć” i „móc”, słownictwo objęte programem nauczania;

  • rozwija umiejętności językowe w zakresie słuchania, czytania, mówienia i pisania;

  • rozpoznaje w tekście słowa‑klucze;

  • rozumie globalnie i szczegółowo oryginalny tekst piosenki nagrany na płycie CD;

  • określa związki pomiędzy fragmentami tekstu - porządkuje fragmenty tekstu;

  • wykonuje zadania maturalne (na dobieranie, typu prawda - fałsz, uzupełnianie luk w tekście);

Uczeń:

  • rozumie związek wymowy utworu muzycznego z kontekstem historycznym i kulturowym;

  • rozumie wymowę utworu muzycznego;

  • formułuje własne opinie;

  • wzbogaca wiedzę o wybranych aspektach kultury krajów anglojęzycznych;

  • dostrzega konieczność znajomości języków obcych w sytuacjach życia codziennego, takich jak słuchanie i rozumienie utworów muzycznych.

Metoda i forma pracy

Metody i techniki pracy:

Praca z autentycznym tekstem anglojęzycznym, praca z nagraniem CD, ćwiczenie na dobieranie, ćwiczenie typu prawda - fałsz, uzupełnianie luk w tekście, porządkowanie rozsypanki, burza mózgów.

Formy pracy:

indywidualna i zespołowa.

Środki dydaktyczne

prezentacja Power Point, rzutnik multimedialny, odtwarzacz płyt CD, nagranie utworu muzycznego, ćwiczenia dodatkowe (tekst z lukami, ćwiczenie na dobieranie, ćwiczenie prawda - fałsz, rozsypanka).

Podanie tematu i celów lekcji. Nauczyciel wyjaśnia, że celem lekcji jest wykorzystanie znajomości języka angielskiego do słuchania ze zrozumieniem piosenki i zapisuje temat lekcji.

Prezentacja Power Point.

Informacja na temat zespołu Pink Floyd i historii legendarnego koncertu „The Wall” na ruinach Muru Berlińskiego.

    1. Praca z autentycznym materiałem anglojęzycznym - nagraniem piosenki (ćwiczenie sprawności słuchania i czytania).

    2. Nauczyciel odtwarza nagranie piosenki, prosząc, aby uczniowie skoncentrowali się na ogólnej wymowie utworu wysłuchanej piosenki oraz zadaje pytania dotyczące głównej myśli tekstu: What is the atmosphere of the song? Is it sad or merry? Is the author a happy man?

    3. Nauczyciel rozdaje kopie rozsypanki tekstu (zadanie I)oraz ponownie odtwarza piosenkę.

    4. Uczniowie słuchają piosenki i rozumieją główną myśl tekstu. Odpowiadają na pytania nauczyciela.

    5. Uczniowie rozumieją globalnie tekst piosenki, określają główne myśli jej części oraz porządkują jej fragmenty (zadanie I). Następnie sprawdzają poprawność wykonania ćwiczenia porównując swoje kopie z oryginalnym tekstem utworu

    6. Interpretacja tekstu piosenki (ćwiczenie sprawności czytania). Nauczyciel prosi o zastanowienie się nad przesłaniem utworu i wykonanie ćwiczenia II, którego celem jest sprawdzenie zrozumienia znaczenia tekstu.

    7. Uczniowie dokonują interpretacji tekstu poprzez stwierdzenie, czy zawiera on określone treści (wykonują zadanie typu prawda – fałsz – karta pracy).

    8. Burza mózgów na temat „What should people be like and what should they do to make the world better?”(ćwiczenie sprawności mówienia i słuchania)

    9. Nauczyciel zadaje pytanie „What makes the world bad and unfriendly? What can be done to change the world?” i zachęca uczniów do wyrażania własnych opinii.

    10. Uczniowie wyrażają własne opinie.

Podsumowanie lekcji. Nauczyciel podsumowuje lekcję zadając pytania „Can learning English be funny? Is it useful to know English in your everyday life?”. Uczniowie stwierdzają, że nauka języka może odbywać się także w sytuacjach poza szkolnych, a znajomość języka angielskiego jest w życiu codziennym niezbędna.

Wprowadzenie nowego słownictwa. Nauczyciel podaje słowa – klucze występujące w tekście piosenki. Uczniowie zapisują słownictwo w zeszytach.

Nauczyciel rozdaje ćwiczenie III (zadanie na dobieranie definicji do poznanych słów i wyrażeń) oraz kopie tekstu z lukami (zadanie IV), który uczniowie maja za zadanie uzupełnić słowami kluczami.

RfjYFUfIQFoZa

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 35.50 KB w języku polskim