Ilustracja interaktywna
Usas las mismas técnicas de estudio que tus compañeros? Cuáles funcionan mejor? Analiza la siguiente ilustración interactiva y resuelve los ejercicios.
Ilustracja interaktywna jest kolażem szesnastu zdjęć ponumerowanych od jeden do szesnaście znajdujących się na tle tablicy szkolnej. Na pierwszej grafice widoczny jest młody mężczyzna, który stoi przy tablicy z notatkami i tłumaczy coś mężczyźnie siedzącemu przed nim. Po kliknięciu numeru jeden widoczna jest grafika z tekstem: Prestar atención. Pienso que debes prestar atención en clase. Escuchar las explicaciones del profesor es muy importante.
Na drugiej grafice są otwarte książki i notatki z długopisem. Po kliknięciu numeru dwa widoczna jest grafika z tekstem: Tomar apuntes. Y si tomas más apuntes durante las lecciones? Tener la información importante en tu cuaderno te ayuda mucho.
Na trzeciej grafice widoczna jest grupa ludzi siedząca naprzeciwko mężczyzny, który prowadzi spotkanie. Mężczyzna skazuje ręką na kobietę, która podniosła w górę rękę. Po kliknięciu numeru trzy widoczna jest grafika z tekstem: Preguntar al profesor. Es mejor si preguntas a la profesora las cosas que no sabes. Ella te lo puede explicar todo.
Na czwartej grafice jest otwarta książka z wzorami matematycznymi, pod nią znajduje się notes a obok długopis. Po kliknięciu numeru cztery widoczna jest grafika z tekstem: Hacer los deberes. Pienso que debes trabajar más en casa, y si haces los deberes a diario?.
Na piątej grafice widoczna jest dziewczyna siedząca przy biurku, gdzie notuje coś w zeszycie. Naprzeciwko niej znajduje się otwarty laptop. Po kliknięciu numeru pięć widoczna jest grafika z tekstem: Estudiar poco a poco. Es aconsejable estudiar poco a poco. Debes empezar varios días antes del examen.
Na szóstej grafice widoczne są dwie osoby siedzące przy biurku. Od lewej mężczyzna zakreśla zdania w notatniku. Obok niego osoba siedząca przed otwartym laptopem. Po kliknięciu numeru sześć widoczna jest grafika z tekstem: Subrayar lo más importante. Es mejor si subrayas los títulos y la información importante. Esto te ayuda a organizarte mejor.
Na siódmej grafice widoczny jest plan mieszkania rysowany przez kobiet ę na kartce papieru. Po kliknięciu numeru siedem widoczna jest grafika z tekstem: Hacer esquemas. Te recomiendo hacer esquemas. Es una forma muy buena de entender mejor los conceptos.
Na ósmej grafice widoczna jest kobieta siedząca przy biurku. Ma przed sobą otwarty laptop, notatnik, a w prawej ręce ołówek. Po kliknięciu numeru osiem widoczna jest grafika z tekstem: Hacer un repaso general el último día. Debes hacer un repaso general el último día. En este repaso vuelves a ver rápidamente todo lo que ya has estudiado.
Na dziewiątej grafice widoczny jest młody mężczyzna, który śpi w łóżku. Po kliknięciu numeru dziewięć widoczna jest grafika z tekstem: Descansar bien por la noche. Por qué no te acuestas antes? Es importante dormir bien por las noches.
Na dziesiątej grafice widoczny jest mężczyzna siedzący przy biurku z otwartym notatnikiem i kubkiem z kawą. Po kliknięciu numeru dziesięć widoczna jest grafika z tekstem: Leer las cosas más importantes de las notas. Pienso que debes leer las cosas más importantes de tus notas antes del examen. Esto te va a ayudar a recordar lo que has estudiado.
Na jedenastej grafice widoczny jest stolik z notatkami i kubkiem z kawą. Damska ręka wskazuje coś w notatkach. Po kliknięciu numeru jedenaście widoczna jest grafika z tekstem: Repasar los esquemas. También debes repasar los esquemas rápidamente. Así vas a ver la información resumida.
Na dwunastej grafice widoczny jest młody mężczyzna w czapeczce z daszkiem, którego twarz skierowana jest ku słońcu. Ma zamknięte oczy. Po kliknięciu numeru dwanaście widoczna jest grafika z tekstem: Estar tranquilo. Es aconsejable estar tranquilo antes del examen. Puedes dedicar unos minutos a relajarte.
Na trzynastej grafice widoczny jest elegancko ubrany mężczyzna, którego twarz skrzywiona jest w złości a prawa pięść uderza w stół. Po kliknięciu numeru trzynaście widoczna jest grafika z tekstem: No ponerse nervioso. Los nervios son tu mayor enemigo. Tienes que intentar evitar ponerte nervioso durante el examen.
Na czternastej grafice widoczny jest mężczyzna, który w obu rękach trzyma kartki z notatkami. Po kliknięciu numeru czternaście widoczna jest grafika z tekstem: Leer bien los enunciados. Es recomendable leer bien los enunciados de cada tarea. Si no entiendes bien el ejercicio puedes tener errores tontos.
Na piętnastej grafice widoczny jest zegarek na czarnej bransolecie, który ktoś trzyma w rękach. Po kliknięciu numeru piętnaście widoczna jest grafika z tekstem: Controlar el tiempo. Te aconsejo controlar el tiempo en todo momento. Puedes mirar tu reloj de vez en cuando.
Na szesnastej grafice widoczne są kartki z zadaniami, które wypełnia osoba trzymająca ołówek w ręku. Po kliknięciu numeru szesnaście widoczna jest grafika z tekstem: Revisar las respuestas y la ortografía al final. Tienes que revisar las respuestas correctas y la ortografía al acabar. Puedes encontrar algún error.
Clasifica las siguientes acciones, cuándo se deben hacer?
Relaciona los consejos con las palabras clave.
Relaciona los consejos con los siguientes términos.
Relaciona las imágenes con las técnicas de estudio.
Completa las frases con las siguientes palabras.
Relaciona las columnas para crear consejos.