bg‑azure

The picture below shows Katie who is clearly very happy to be back at school. What is she wearing? You are going to work with an illustration that explains the idea of a dress code in a certain school.

Poniższe zdjęcie przedstawia Katie, która wyraźnie cieszy się z powrotu do szkoły. W co jest ubrana? Popracujesz teraz z ilustracją, która przedstawia informacje na temat zasad ubioru w pewnej szkole.

R1ZV2mK7eY4iu
Back to school!
Powrót do szkoły!
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 22.10.2021], domena publiczna.
Exercise 1

Tick the clothes that are good for a school uniform.

Zaznacz ubrania, które są odpowiednie do szkolnego mundurka.

Rzw9Uur0avm3b
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Analyse the information in the illustration below and complete the exercises.

Przeanalizuj informacje zawarte w ilustracji interaktywnej, a następnie wykonaj ćwiczenia.

Dress Code – School Uniform

Many public and private schools in the UK or US want their students to wear uniforms. The dress code is different for students of different age or in different weather. Most of the elements of the uniform are very similar. The illustration below shows examples of school clothes.

RrIwbMDeIixpj
Zdjęcie przedstawia dwoje dzieci w wieku szkolnym ubranych w mundurki szkolne. Elementy garderoby zostały wyselekcjonowane i ponumerowane. Ilustracja nr 1 shirt, przedstawia jasnoniebieską koszulę z krawatem noszoną przez dziewczynkę. Po naciśnięciu w punkt pod zdjęciem pojawia się audio oraz zdanie: The shirt is often white or light blue. It's made of cotton. Ilustracja nr 2 blazer, przedstawia granatową marynarkę, w którą ubrana jest dziewczynka. Po naciśnięciu w punkt pod zdjęciem pojawia się audio oraz zdanie: Students can wear a jumper, a cardigan or a blazer on a shirt. Ilustracja nr 3 trousers, przedstawia długie, eleganckie spodnie prasowane w kant w kolorze granatowym noszone przez chłopca. Po naciśnięciu w punkt pod zdjęciem pojawia się audio oraz zdanie: The colours are usually dark: black, navy blue, or grey. Ilustracja nr 4 skirt, przedstawia spódnicę za kolano w kolorze granatowym, którą ma na sobie dziewczynka. Po naciśnięciu w punkt pod zdjęciem pojawia się audio oraz zdanie: Just like with trousers, the colours are usually dark: black, navy blue, or grey. Ilustracja nr 5 shoes, przedstawia eleganckie, czarne buty z lakierowanej skóry noszone przez chłopca. Po naciśnięciu w punkt pod zdjęciem pojawia się audio oraz zdanie: Shoes must be black or brown. Transkrypcje nagrań dostępne są poniżej.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Pair the names of clothing items with their definitions.

Połącz w pary nazwy ubrań z ich opisami.

RUeucjC7fqmZI
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Study the information in the interactive illustration. Then, type the missing words or phrases in the appropriate places.

Pracując z ilustracją, wpisz brakujące wyrażenia/wyrazy w odpowiednie luki.

RS60gP0HXKwsD
  1. Girls can wear trousers or     sTu uzupełnij     as part of their uniform.
  2. A     cTu uzupełnij     or a blazer can be worn at school.
  3. If your trousers are too long, you cannot     rTu uzupełnij     them up.
  4. Shirts, sweaters and blazers will often have the school     lTu uzupełnij.    
  5. Dark colours, such as black,     nTu uzupełnij bTu uzupełnij     or grey are chosen for school uniforms.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.