bg‑azure

Each child does different things at home. In this section, you’re going to work with an illustration about three children’s housework.

Każde dziecko robi w domu inne rzeczy. W tej sekcji będziesz pracować z ilustracją dotyczącą obowiązków domowych trójki dzieci.

1
Exercise 1

Match the following words connected with housework with their translations.

Połącz poniższe wyrazy związane z pracami w domu z ich tłumaczeniem.

RHcUeC03nJKjL
vacuum Możliwe odpowiedzi: 1. odkurzać, 2. myć mopem, 3. nakrywać, 4. sprzątać, 5. zmywać mop Możliwe odpowiedzi: 1. odkurzać, 2. myć mopem, 3. nakrywać, 4. sprzątać, 5. zmywać tidy Możliwe odpowiedzi: 1. odkurzać, 2. myć mopem, 3. nakrywać, 4. sprzątać, 5. zmywać wash Możliwe odpowiedzi: 1. odkurzać, 2. myć mopem, 3. nakrywać, 4. sprzątać, 5. zmywać lay Możliwe odpowiedzi: 1. odkurzać, 2. myć mopem, 3. nakrywać, 4. sprzątać, 5. zmywać
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Find the words listed below. Search up, down, forward, backward, and on the diagonal to find the hidden words.

Znajdź wyrazy podane poniżej. Możesz ich szukać pionowo, poziomo, od góry do dołu, od dołu do góry oraz na ukos.

RMRpzozklX74L
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

You’re going to click on the picture to hear about the children’s housework.

Kliknij w obrazek, aby posłuchać o obowiązkach domowych dzieci.

1
R1KKjzqhryEkh1
Ilustracja przedstawia postacie dzieci. Od lewej nr 1 widoczna jest dziewczynka z mopem do mycia podłogi w dłoni. Transkrypcja znajduje się poniżej. Nr 2 obok widoczny jest chłopiec z odkurzaczem. Transkrypcja znajduje się poniżej. Nr 3 ostatnia jest dziewczynka z talerzem w dłoni. Transkrypcja znajduje się poniżej. Pod ilustracją widoczne są imiona: Eva, Patrick i Natalie.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia postacie dzieci. Ilustracja posiada trzy punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawiają się tekst oraz nagrania. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

Eva

Ilustracja nr 1 przedstawia dziewczynkę z mopem do mycia podłogi w dłoni.

Patrick

Ilustracja nr 2 przedstawia chłopca z odkurzaczem.

Natalie

Ilustracja nr 3 przedstawia dziewczynkę trzymającą talerz i ściereczkę.

TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Click on the picture and choose the correct answer.

Kliknij w obrazek i wybierz prawidłowe odpowiedzi.

RTCO1GztuWtuO
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Click on the picture again and select the correct endings to the sentences below.

Przeanalizuj ilustrację i dobierz odpowiednie zakończenia do początków zdań.

RaXj9svXXH4P6
I mop the floors on Możliwe odpowiedzi: 1. Mondays., 2. Fridays., 3. Thursdays., 4. Wednesdays and Saturdays., 5. every day. I vacuum on Możliwe odpowiedzi: 1. Mondays., 2. Fridays., 3. Thursdays., 4. Wednesdays and Saturdays., 5. every day. I wash the dishes Możliwe odpowiedzi: 1. Mondays., 2. Fridays., 3. Thursdays., 4. Wednesdays and Saturdays., 5. every day. I do the shopping on Możliwe odpowiedzi: 1. Mondays., 2. Fridays., 3. Thursdays., 4. Wednesdays and Saturdays., 5. every day. I take out the rubbish on Możliwe odpowiedzi: 1. Mondays., 2. Fridays., 3. Thursdays., 4. Wednesdays and Saturdays., 5. every day.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Click on the picture again and put the words in the correct order to make sentences.

Po zapoznaniu się z ilustracją ułóż wyrazy we właściwej kolejności, tak aby powstały poprawne zdania.

  1. R1TSzJmvDnObH
    1. 1. lay the table, 2. day, 3. I, 4. every 1. lay the table, 2. day, 3. I, 4. every 1. lay the table, 2. day, 3. I, 4. every 1. lay the table, 2. day, 3. I, 4. every.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. RM7hqV8elhrP5
    2. 1. tidy my room, 2. Fridays, 3. I, 4. on 1. tidy my room, 2. Fridays, 3. I, 4. on 1. tidy my room, 2. Fridays, 3. I, 4. on 1. tidy my room, 2. Fridays, 3. I, 4. on.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. RmMXnvI15vOGP
    3. 1. vacuum, 2. Wednesdays and Saturdays, 3. I, 4. on 1. vacuum, 2. Wednesdays and Saturdays, 3. I, 4. on 1. vacuum, 2. Wednesdays and Saturdays, 3. I, 4. on 1. vacuum, 2. Wednesdays and Saturdays, 3. I, 4. on.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  4. R6CwgNG8TdU07
    4. 1. on, 2. Thursdays, 3. I, 4. take out the rubbish 1. on, 2. Thursdays, 3. I, 4. take out the rubbish 1. on, 2. Thursdays, 3. I, 4. take out the rubbish 1. on, 2. Thursdays, 3. I, 4. take out the rubbish.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.