bg‑azure

Invitations can be very simple or quite beautiful and long. But sometimes you don’t have to write an invitation; it’s simply enough to speak to someone.

Zaproszenia mogą być bardzo proste lub piękne i długie. Ale czasami nie musisz pisać zaproszenia; wystarczy po prostu z kimś porozmawiać.

Rr3lMaQHalzMV
How about coming round?
A może przyjedziesz?
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 16.11.2022], domena publiczna.
Exercise 1

Match the words with their translations.

Połącz wyrazy z definicjami.

R1Sjblq9wudkh
party Możliwe odpowiedzi: 1. cudowny, 2. teatr, 3. okropnie, 4. kino, 5. impreza brilliant Możliwe odpowiedzi: 1. cudowny, 2. teatr, 3. okropnie, 4. kino, 5. impreza terribly Możliwe odpowiedzi: 1. cudowny, 2. teatr, 3. okropnie, 4. kino, 5. impreza theatre Możliwe odpowiedzi: 1. cudowny, 2. teatr, 3. okropnie, 4. kino, 5. impreza cinema Możliwe odpowiedzi: 1. cudowny, 2. teatr, 3. okropnie, 4. kino, 5. impreza
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Find the words listed below. Search up, down, forward, backward, and on the diagonal to find the hidden words.

Znajdź podane poniżej wyrazy. Możesz ich szukać pionowo, poziomo, od góry do dołu, od dołu do góry oraz na ukos.

R18fsrA6GiG1x
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Study the illustration below, play the recordings, and do the exercises.

Pracuj z ilustracją, odtwórz nagrania  i wykonaj poniższe ćwiczenia.

RBbj0c39OH96B
Ilustracja składa się z czterech zdjęć, osób rozmawiających ze sobą. Na każdym zdjęciu jest punkt, pod którym jest dialog, a transkrypcja jest pod zdjęciem. Pierwsze z góry od lewej przedstawia dwóch chłopców w wieku szkolnym stojących koło żółtego autobusu szkolnego. Transkrypcja dialogu znajduje się poniżej. Drugie zdjęcie przedstawia dziewczynę i chłopaka w wieku szkolnym rozmawiających ze sobą. Stojąc opierają się o balustradę. Transkrypcja dialogu znajduje się poniżej. Zdjęcie trzecie na dole od lewej przedstawia nastolatkę trzymającą telefon przy uchu. Transkrypcja dialogu znajduje się poniżej. Czwarte zdjęcie przedstawia mężczyznę w średnim wieku, który patrzy na chłopca stojącego obok niego. Mężczyzna opiera rękę na ramieniu chłopca. Transkrypcja dialogu znajduje się poniżej.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1
Exercise 2

Click on the picture and decide if the following sentences are true or false. 

Kliknij w ilustrację, a następnie zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

RRLVGJFL5mwwf
1. The boys don’t want Mike to play with them.
TRUE FALSE

2. John has to go home after school.
TRUE FALSE

3. Emma wants to go for a bicycle ride.
TRUE FALSE

4. Emma’s bike is broken.
TRUE FALSE

5. Mr James is watching the presentation on Wednesday.
TRUE FALSE
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Click on the picture again and select the correct endings to the sentences below.

Ponownie kliknij w ilustrację i dobierz właściwe zakończenia do początków zdań.

R1Ok6xy3gNyOw
Aaron and his two friends are going Możliwe odpowiedzi: 1. to see his presentation on Wednesday., 2. for a walk., 3. tomorrow., 4. on Friday., 5. to the park. John wants to study maths Możliwe odpowiedzi: 1. to see his presentation on Wednesday., 2. for a walk., 3. tomorrow., 4. on Friday., 5. to the park. Emma is going Możliwe odpowiedzi: 1. to see his presentation on Wednesday., 2. for a walk., 3. tomorrow., 4. on Friday., 5. to the park. Billy wants Mr James Możliwe odpowiedzi: 1. to see his presentation on Wednesday., 2. for a walk., 3. tomorrow., 4. on Friday., 5. to the park. Mr James is working Możliwe odpowiedzi: 1. to see his presentation on Wednesday., 2. for a walk., 3. tomorrow., 4. on Friday., 5. to the park.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Click on the picture again and then put the words in the correct order to make sentences. 

Kolejny raz kliknij w ilustrację i utwórz zdania, układając wyrazy we właściwej kolejności.

R1N83xyTeOuFQ
1. 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come 1. delighted, 2. on, 3. I, 4. Friday, 5. to, 6. be, 7. would, 8. come.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RFRHR9TAwuAgZ
2. 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on 1. Would, 2. trip, 3. go, 4. like, 5. a, 6. bike, 7. to, 8. you, 9. on?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RtKi7Tt1CYplH
3. 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid 1. bike, 2. I’m, 3. my, 4. broken, 5. is, 6. afraid.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1KJNLJFa77W1
4. 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go 1. the, 2. to, 3. Let’s, 4. park, 5. school, 6. after, 7. go.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
ReVNDHvY7PcJ0
5. 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take 1. Mike, 2. Why, 3. us, 4. we, 5. don’t, 6. with, 7. take?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.