„Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”
– nowy raport edukacyjny IPN
Zachęcamy do zapoznania się z nowym raportem edukacyjnym przygotowanym na zlecenie Biura Nowych Technologii IPN pt. „Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”. Raport jest efektem badań, w ramach których poszukiwano odpowiedzi na pytania dotyczące potrzeb i oczekiwań przedstawicieli młodych generacji w kontekście nauki historii najnowszej oraz edukacji.
Dokument składa się z czterech części. W pierwszej, wskazano najistotniejsze wyzwania współczesności. Druga część dotyczy potrzeb najmłodszych pokoleń. Opisane zostały trzy pokolenia: Generacja Alpha, Generacja Z oraz Millenialsi wraz z cechami charakteryzującymi te pokolenia. Wskazano, kim są osoby uczące się, a także jakie są ich potrzeby w zakresie edukacji historycznej. Trzecia część opisuje profile osób uczących się. Odpowiada na pytania, jakie wartości prezentują wybrane grupy, jakie mają oczekiwania względem rozwiązań i edukacji oraz jak lepiej odpowiadać na potrzeby poszczególnych grup. Ostatnia, czwarta część raportu przedstawia ścieżki edukacyjne spełniające potrzeby grup z różnych profili. Mogą one stać się inspiracją do budowania innowacyjnych sposobów nauki historii współczesnej.
Raport został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Powstał we współpracy z Centrum GovTech Polska przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Pobierz ciekawe scenariusze lekcji wykorzystujące projekt edukacyjny IPN ,,Gra Szyfrów” i dotyczące polskiego wywiadu z okresu wojny polsko – bolszewickiej 1920 r. Scenariusze omawiają zagadnienia z komunikacji, szyfrowania i propagandy.
Dla skutecznego wykorzystania materiałów i przeprowadzenia lekcji, zalecamy bezpłatne ściągnięcie ,,Gry Szyfrów” i umożliwienie uczniom zagranie w nią. Pobierz ją tutaj.