Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości

      Uczeń:

      1. zna słownictwo z zakresu wyposażenia pomieszczeń domu;

      2. wie, w jakim kontekście należy używać zaprezentowane słownictwo;

      3. zna prawidłową pisownię nowopoznanych wyrazów.

    2. Umiejętności

      Uczeń:

      1. potrafi dopasować elementy wyposażenia do właściwego pomieszczenia;

      2. potrafi uzupełnić brakujące elementy w oparciu o kontekst;

      3. potrafi prawidłowo poprawnie zapisać nowopoznane słowa;

      4. potrafi rozpoznać słowo na podstawie podanej definicji.

  2. Metoda pracy

    1. prezentacja – dopasowywanie,

    2. krzyżówka, zagadki.

  3. Forma pracy

    1. praca w parach,

    2. praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia.

  4. Środki dydaktyczne

    1. karta pracy ucznia,

    2. tablica, karty do prezentacji słownictwa.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.
        Podanie i zapisanie tematu lekcji „In the house”.

    2. **Faza realizacyjna

      Karta pracy ucznia [1]** Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia w grupach trzy lub czteroosobowych. Uczniowie znajdują trzy karty nagłówkowe, do których dopasowują odpowiednio elementy.

      **Match the objects to the place.

      Karta pracy ucznia [2]
      Ćwiczenie może być wykonywane w parach.

      Put in the missing letters.** AR_CH_IR
      BAT_RO_M
      CA_P_T K_TCH_N
      LI_I_G ROOM
      PLA_ES
      TO_ ELS
      T_ _ THBRUSH
      TOOTHP_S_E
      BAT_
      WA_HBA_IN

      Key:

      ARMCHAIR
      BATHROOM
      CARPET
      KITCHEN
      LIVING ROOM
      PLATES
      TOWELS
      TOOTHBRUSH
      TOOTHPASTE

      **BATH
      WASHBASIN

      Karta pracy ucznia [3]

      What’s the thing? Complete the crossword.** 1. Another word for a refrigerator
      2. A machine for washing clothes
      3. A thing to sit on
      4. A bathroom sink to wash your hands and face
      5. A small ‘oven’ to heat food in
      6. Thick covering on the floor
      7. A water basin in the kitchen
      8. A room to take shower in
      9. You serve food on it
      10. Things such as knives, forks and spoons

    3. Faza podsumowująca

      Objaśnienie zadania domowego.

  6. Bibliografia

    brak

  7. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      1. Match the objects to the place.

      2. Put in the missing letters.

      AR_CH_IR
      BAT_RO_M
      CA_P_T K_TCH_N
      LI_I_G ROOM
      PLA_ES
      TO_ ELS
      T_ _ THBRUSH
      TOOTHP_S_E
      BAT_
      WA_HBA_IN

      3. What’s the thing? Complete the crossword.

      1. Another word for a refrigerator
      2. A machine for washing clothes
      3. A thing to sit on
      4. A bathroom sink to wash your hands and face
      5. A small ‘oven’ to heat food in
      6. Thick covering on the floor
      7. A water basin in the kitchen
      8. A room to take shower in
      9. You serve food on it
      10. Things such as knives, forks and spoons

    2. Zadanie domowe

      Add three objects to each category.

      kitchen
      living room
      bathroom
      bedroom

  8. Czas trwania lekcji

    45 minut

  9. Uwagi

    Przed lekcją należy wyciąć trzy lub cztery zestawy kart do karty pracy ucznia numer 1.

RRp4Z8XUQdPJD

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 137.70 KB w języku polskim
R1bbZlEqWDkm4

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 1.02 MB w języku polskim