Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
R1Xaz232cjjNZ
Polecenie 2
R56T902PpZ98h
X
RNv3d3mQ4QllD
Mapa interaktywna. Lista elementów:
  • Tło
  • Infografika na samej górze posiada cztery numery w okręgach jako nagłówki.
    70 nowych błędów powstaje średnio na 1000 nowych linijek kodu.
    15 błędów na 1000 linijek kodu jest wykrytych dopiero po dostarczeniu produktu do klienta.
    30 razy więcej trwa naprawa jednego błędu niż napisanie jednej linijki kodu.
    75 procent czasu średnio spędza inżynier oprogramowania na naprawianiu błędów.
    Poniżej znajduje się zielone pole z napisem: Zasada 1 10 100.
    Następnie w polu tekstowym umieszczono prostokąt z wpisem: Czy wiesz, że naprawa błędu ma swój koszt? Im później wykryty błąd, tym więcej czasu oraz zasobów trzeba poświęcić na jego naprawę.
    Po prawej znajduje się ikona trybów i konsoli z napisem code.
    Następnie umieszczono akapit mówiący: W myśl zasady 1 10 100 błąd wykryty w momencie jego powstania ma koszt naprawy 1.
    Sytuacja ta ma miejsce, gdy programista, który popełnij błąd, sam go naprawi.
    Jeżeli błąd zostanie wykryty przez kontrolę zewnętrzną lub firmowych testerów, błąd taki uznaje się za dziesięciokrotnie droższy w naprawie.
    Najtrudniej jednak naprawić błąd w produkcie już dostarczonym do klienta.
    Wówczas możemy mówić o koszcie rzędu 100.
    Wykrycie i naprawienie tego samego błędu na etapie tworzenia kodu było 100 razy łatwiejsze.
    Poniżej przedstawiono trzy ikony postaci.
    Programista z wartością 1 w okręgu, Kontrola zewnętrzna/ firmowy tester z wartością 10 x w okręgu, klient z wartością 100 x w okręgu.
    Poniżej umieszczono nagłówek: Jak unikać błędów i naprawić je, kiedy już się pojawią?
  • Dokumentacja
  • Nagłówek: Dokumentacja.
    Poniżej znajduje się tekst: Podstawą w unikaniu błędów jest umiejętne korzystanie z elementów języków programowania. Nie należy używać funkcji,, których działanie nie jest przez nas w pełni rozumiane. Zawsze należy się zapoznać z dokumentacją używanych funkcji oraz obiektów. W dokumentacji znajdziemy szczegółowe wyjaśnienie funkcji bibliotek danego języka oprogramowania.
    Po prawej stronie znajduje się ikona odznaczonej kartki papieru.
  • Wyszukiwarka
  • Nagłówek: Dokumentacja.
    Poniżej znajduje się tekst: Podstawą w unikaniu błędów jest umiejętne korzystanie z elementów języków programowania. Nie należy używać funkcji,, których działanie nie jest przez nas w pełni rozumiane. Zawsze należy się zapoznać z dokumentacją używanych funkcji oraz obiektów. W dokumentacji znajdziemy szczegółowe wyjaśnienie funkcji bibliotek danego języka oprogramowania.
    Po prawej stronie znajduje się ikona odznaczonej kartki papieru.
  • Debugger
  • Nagłówek: Dokumentacja.
    Poniżej znajduje się tekst: Podstawą w unikaniu błędów jest umiejętne korzystanie z elementów języków programowania. Nie należy używać funkcji,, których działanie nie jest przez nas w pełni rozumiane. Zawsze należy się zapoznać z dokumentacją używanych funkcji oraz obiektów. W dokumentacji znajdziemy szczegółowe wyjaśnienie funkcji bibliotek danego języka oprogramowania.
    Po prawej stronie znajduje się ikona odznaczonej kartki papieru.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 3
RDHECa8PPxVFF
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.