Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Programowanie instrumentów MIDI

AUD.09. Realizacja nagrań dźwiękowych - Technik realizacji nagrań 352123

INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA

Instrukcja użytkowania

Spis treści

Spis treści

  1. Informacje ogólneInformacje ogólne

  2. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  3. WprowadzenieWprowadzenie

  4. Materiały multimedialneMateriały multimedialne

  5. Obudowa dydaktycznaObudowa dydaktyczna

  6. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Informacje ogólne

E‑materiał składa się z siedmiu paneli: wprowadzenia, materiałów multimedialnych, interaktywnych materiałów sprawdzających, słownika pojęć dla emateriału, przewodnika dla nauczyciela, przewodnika dla uczącego się oraz netografii i bibliografii. Można je przeglądać po kolei. Na dole strony znajduje się przycisk „Następna strona”, który przekierowuje do następnego materiału. W każdej chwili można wrócić do poprzedniego materiału, poprzez kliknięcie przycisku „Poprzednia strona”.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Struktura e‑materiału

Każda strona e‑materiału posiada na górze baner z informacją o nazwie zasobu oraz zawodach, dla których jest on przeznaczony. Nad banerem umiejscowiony jest przycisk „Poprzednia strona” wraz z tytułem poprzedniego zasobu tego emateriału. Na dole strony znajduje się przycisk „Następna strona” z tytułem kolejnego zasobu. Te przyciski umożliwiają przeglądanie całego e‑materiału.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wprowadzenie

We wprowadzeniuD8qaEeIMawprowadzeniu na górze strony znajdują się podstawowe informacje o kwalifikacji zawodowej oraz konsultancie merytorycznym e‑materiału. Poniżej zamieszczony jest spis treści, dzięki któremu można przenieść się na stronę konkretnego zasobu. W tym celu należy kliknąć na ikonę danego zasobu.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

4. Materiały multimedialne

W ich skład wchodzą 4 filmy edukacyjne, plansza interaktywna, infografika.

Pod każdym multimedium znajduje się ćwiczenie lub ćwiczenia powiązane z tematem przedstawionym w danym multimedium. Dodatkowo pod każdym multimedium zostały umieszczone materiały powiązane.

Film edukacyjny

Ekran odtwarzania Filmu edukacyjnego – Podstawy syntezy dźwiękuD2surGhAIFilmu edukacyjnego – Podstawy syntezy dźwięku wygląda następująco:

Ro5ud3ASHodH5
Widok ekranu filmu edukacyjnego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Ekran odtwarzania Filmu edukacyjnego – Bloki generujące i przetwarzające dźwiękDkpoUF02JFilmu edukacyjnego – Bloki generujące i przetwarzające dźwięk wygląda następująco:

R1LIsrAtUugsP
Widok ekranu filmu edukacyjnego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Ekran odtwarzania Filmu edukacyjnego – Modulacja dźwiękuDTIDbXNltFilmu edukacyjnego – Modulacja dźwięku wygląda następująco:

R1VTzNUjIcAPf
Widok ekranu filmu edukacyjnego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Ekran odtwarzania Filmu edukacyjnego – Programowanie barw syntezatorowychD8e0SWsyDFilmu edukacyjnego – Programowanie barw syntezatorowych wygląda następująco:

R16cJSiZUgMpB
Widok ekranu filmu edukacyjnego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Aby odtworzyć film, należy kliknąć ikonę trójkąta w kole.

R1E2PD3M3G8KH
Ikona odtwarzania filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Ikona zmieni się na dwie kreski. Kliknięcie na nie spowoduje zatrzymanie filmu.

R11ORbDtJxy18
Ikona zatrzymywania filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Poniższy przycisk pozwala na włączenie alternatywnej ścieżki dźwiękowej.

RbBbaGVRgFWIz
Ikona włączenia alternatywnej ścieżki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Gdy ścieżka jest aktywna, ikonka zmieni się na tę przedstawioną poniżej. Kliknięcie na nią spowoduje wyłączenie alternatywnej ścieżki.

R1H4USKBOhie7
Ikona wyłączenia alternatywnej ścieżki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Kolejny symbol pozwala na włączenie napisów. Istnieje mżliwość wyboru napisów w języku angielskim.

RU8QFD0bqXDnz
Widok opcji włączenia/wyłączenia napisów
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Symbol „auto” umożliwia zmianę jakości wyświetlanego materiału.

RqZzGbzAw2uJ3
Widok opcji zmiany jakości filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Po kliknięciu na symbol „1x” można zmienić prędkość odtwarzanego materiału.

R1b70HfQxv8qz
Widok opcji zmiany prędkości odtwarzania filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Ostatni symbol umożliwia włączenie i wyłączenie widoku pełnoekranowego.

R1eHZMBlZQWpq
Widok ikony trybu pełnoekranowego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Plansza interaktywna

Plansza interaktywna – Schemat blokowy syntezatoraDAQ4eMer4Plansza interaktywna – Schemat blokowy syntezatora zawiera po lewej stronie aktywne menu z zawartością planszy. Na górnej belce planszy znajdują się znaki „<” i „>”, które służą do przechodzenia do kolejnej, bądź poprzedniej planszy. W lewym górnym rogu planszy znajdują się wszystkie numery znaczników występujących na infografice. Poprzez kliknięcie na konkretny z nich wyświetli się dany opis wraz z nagraniem audio. Ikona przekreślonego oka wyłącza widok znaczników.

R1BlyCaMZQ6uc
Widok ekranu planszy interaktywnej
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W materiale multimedialnym znajduje się również plansza interaktywna w języku angielskim.

Infografika

Infografika – Tworzenie barw z wykorzystaniem syntezatoraD3BD5LnpyInfografika – Tworzenie barw z wykorzystaniem syntezatora przedstawia ustrukturyzowane informacje na temat typowych barw jakie można uzyskać na modelowym syntezatorze wykorzystywanym w filmie w postaci ustawień jego parametrów wraz odsłuchem barwy.

R1HRVlmE7xepV
Widok ekranu infografiki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Infografika zawiera interaktywne punkty, po których naciśnieciu rozwija się opis wraz z nagraniem audio.

W materiale multimedialnym znajduje się również infografika w języku angielskim.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

5

5. Obudowa dydaktyczna

Interaktywne materiały sprawdzające

Interaktywne materiały sprawdzająceD2ipQ2AisInteraktywne materiały sprawdzające są pogrupowane tematycznie. Znajdują się one w określonych zakładkach, na które należy kliknąć.

R1HXtkqvfVguP

Po kliknięciu na dany temat zakładka rozwinie się i wyświetli się zadanie.

R1CXjXhkPC6Q8

Odpowiedź zaznacza się poprzez kliknięcie na wybraną opcję, przeciągnięcie odpowiedzi lub wpisanie. Polecenie zawsze określa, co należy wykonać.

Po wybraniu lub uzupełnieniu odpowiedzi należy kliknąć przycisk „Sprawdź”. Nad poleceniem wyświetli się informacja o tym, czy zadanie zostało poprawnie wykonane.

Po lewej stronie przycisku „Sprawdź” znajduje się symbol gumki. Czyści ona odpowiedzi.

Poniżej przycisku „Sprawdź” widnieje napis „Pokaż odpowiedź”. Umożliwia on poznanie prawidłowego rozwiązania zadania.

W przypadku błędnej odpowiedzi użytkownik otrzyma wskazanie materiału multimedialnego, na podstawie którego może uzupełnić swoją wiedzę. Wskazanie materiału do poszczególnych ćwiczeń znajduje się we „Wskazówkach i kluczach odpowiedzi”.

Po prawej stronie polecenia widoczny jest kolorowy sześciokąt. Jego kolor informuje o poziomie trudności zadania: zielony kolor to zadanie łatwe, żółty to zadanie o średnim poziomie trudności, czerwony to zadanie trudne.

R1ZlWpcaJ5LtV
Ikony poziomu trudności
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Istnieje możliwość wyboru ćwiczeń o oczekiwanym poziomie lub poziomach trudności. Funkcja „Pokaż ćwiczenia” pozwala decydować użytkownikowi, czy chce rozwiązywać zadania łatwe, średnie ,trudne czy też ich kombinacje. Domyślnie wyświetlane są ćwiczenia ze wszystkich poziomów. Aby zrezygnować z wybranego stopnia trudności, należy kliknąć jego ikonę tak, aby stała się szara (nieaktywna). Ponowne kliknięcie spowoduje, że ikona będzie znów kolorowa i pojawią się zadania z danego poziomu. W ten sposób użytkownik decyduje o tym, na którym poziomie trudności chce rozwiązywać zadania.

Słownik pojęć dla e zasobu

Słownik pojęć dla e‑materiałuD1GTMZ9KnSłownik pojęć dla e‑materiału umożliwia zapoznanie się ze słowami kluczowymi i ich definicjami dotyczącymi e‑materiału. Ponad pojęciami znajduje się wyszukiwarka haseł. Należy wpisać w prostokątne pole określoną literę, a pojęcia zostaną przefiltrowane. Umożliwia to użytkownikowi znalezienie interesującego go zagadnienia. W słowniku znajdują się również aktywne linki kierujące do danego multimedium e‑materiału, pozwalającego lepiej zrozumieć dane pojęcie.

Przewodnik dla nauczyciela

Przewodnik dla nauczycielaDyEfzBZlBPrzewodnik dla nauczyciela zawiera aktywny spis treści przedstawiający wykaz czterech części, po naciśnięciu na nie pokazuje się wybrana składowa przewodnika. Pierwsza przedstawia cele i efekty kształcenia. Szczegółowo wymienia kwalifikacje, dla których e‑materiał został przeznaczony. Druga omawia strukturę e‑materiału. Wymienia poszczególne zasoby oraz podaje, czego dotyczą. Trzecia część to wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej. Przedstawia przykładowe scenariusze pracy uczniów na zajęciach, poza zajęciami oraz indywidualnej pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na końcu wymienione są wymagania techniczne niezbędne do korzystania z e‑materiału. W przewodniku znajdują się aktywne linki kierujące do danego multimedium e‑materiału.

Przewodnik dla uczącego się

Przewodnik dla uczącego sięDdshMVJj7Przewodnik dla uczącego się zawiera aktywny spis treści przedstawiający wykaz trzech części, po naciśnięciu na nie pokazuje się wybrana składowa przewodnika. Pierwsza przedstawia strukturę e‑materiału i omawia po kolei każdy zasób występujący w e‑materiale. Druga część zawiera informacje, w jaki sposób uczeń może korzystać z poszczególnych zasobów e‑materiału. Trzecia część to wymagania techniczne niezbędne do korzystania z e‑materiału. W przewodniku znajdują się aktywne linki kierujące do danego multimedium e‑materiału.

Netografia i bibliografia

Netografia i bibliografiaDUaHeYnwJNetografia i bibliografia jest to spis adresów internetowych oraz pozycji literatury, z których korzystano podczas przygotowywania e‑materiału. Adresy internetowe pozwalają, po zaznaczeniu i skopiowaniu, przejść na daną stronę, a także zawierają datę z ostatnim dostępem do linku.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

6

6. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści