Integracja poza schematami. Poradnik dla nauczyciela nauczania początkowego
Publikacja podzielona jest na trzy części. W pierwszej, teoretycznej autorki odnoszą się do koncepcji i założeń klas integracyjnych pod kątem relacji interpersonalnych i przygotowania do wspólnej pracy. Nacisk kładą na wysokie kompetencje komunikacyjne, pracę opartą na procesie grupowym i umiejętność współpracy z rodzicami/opiekunami. Poskreślają, że praca w zespole integracyjnym wymaga również uważności i gotowości do poszukiwania adekwatnych do sytuacji rozwiązań. Druga część publikacji zawiera scenariusze zajęć integracyjnych dla klas 0–III szkół podstawowych. Głównym celem tej części publikacji jest dostarczenie nauczycielom narzędzi do realizowania działań wspierających proces integracji w klasie. Ostatnia, trzecia część publikacji to karty pracy, które nauczyciel może wykorzystać w trakcie realizowanych przez siebie zajęć. Dopełniają one zawarte w drugiej części publikacji scenariusze.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Edyta Biaduń‑Korulczyk, Kinga Sochocka, Karolina Van Laere, Publikacja dofinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dystrybuowanych przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, Fundacja Poza schematami