E-materiały do kształcenia zawodowego

Projektowanie wyrobów odzieżowych

MOD.03. Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych – krawiec 753105, technik przemysłu mody 311941

1

Interaktywne materiały sprawdzające

11
1. Podstawy projektowaniaD19KjFAIV
RXYmBXVLvrsxO2
Łączenie par. Platon był rzymskim filozofem. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowe zasady projektowania to zachowanie właściwych proporcji między górną i dolną częścią sylwetki, eksponowanie najładniejszych partii figury i odwracanie uwagi od partii mniej atrakcyjnych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mit jaskini jest alegorią powstania świata. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Idee są bytami zmiennymi. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz.
2. QuizD19KjFAIV
QUIZ181280Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.
Test

QUIZ

Liczba pytań:
18
Limit czasu:
12 min
Twój ostatni wynik:
-
QUIZ181880Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.
Test

QUIZ

Liczba pytań:
18
Limit czasu:
18 min
Twój ostatni wynik:
-
3. Typy sylwetek Ddl4hpA2r
R1cwS5FelgrV61
Do rysunków dopasuj nazwy typów sylwetek.
R16mu91F2yahQ1
Do podanych poniżej opisów dopasuj nazwy typów sylwetek. klepsydra Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. gruszka Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. jabłko Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. prostokąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. odwrócony trójkąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona.
4. Typy urodyDdl4hpA2r
RQU6NizEROW1u
5. Opisy pomiarówD19KjFAIV
R1cf3ZNHMrRJG3
Dopasuj skrót do nazwy pomiaru. ZWo Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost opx Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost ot Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost obt Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost SyTy Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost XcXc Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost RvNv Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost
6. Rozliczenie odcinków konstrukcyjnychD19KjFAIV
RF52pmPHnDgXM1
7. Materiały odzieżowe i dodatki – terminologiaDdl4hpA2r
RAFmjnKR1ksyt2
Dopasuj terminy do określonych miejsc w tabeli. Rodzaje materiałów odzieżowych Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki krojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki niekrojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt
8. Linie rysunkoweDdl4hpA2r
R1HUcdAwSYril2
9. Modelowanie form odzieżowychD19KjFAIV
R1Hv7rmJdak6B1
Przyporządkuj definicje do odpowiednich pojęć. szablon odzieżowy Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. konstrukcja odzieży Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. forma konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. dodatek konstrukcyjny Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. siatka konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała.
10. Typy rysunków w projektowaniu Ddl4hpA2r
R1Tpbq33d0QHR1
Dopasuj nazwy do ilustracji.
R1QAVRA9s0KjT11
Dopasuj nazwy do opisu. Rysunek techniczny Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek modelowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek żurnalowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego.