MOD.03. Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych – krawiec 753105, technik przemysłu mody 311941
1
Interaktywne materiały sprawdzające
11
1. Podstawy projektowania
1. Podstawy projektowaniaD19KjFAIV
RXYmBXVLvrsxO2
Łączenie par. Platon był rzymskim filozofem. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowe zasady projektowania to zachowanie właściwych proporcji między górną i dolną częścią sylwetki, eksponowanie najładniejszych partii figury i odwracanie uwagi od partii mniej atrakcyjnych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mit jaskini jest alegorią powstania świata. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Idee są bytami zmiennymi. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz.
Łączenie par. Platon był rzymskim filozofem. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowe zasady projektowania to zachowanie właściwych proporcji między górną i dolną częścią sylwetki, eksponowanie najładniejszych partii figury i odwracanie uwagi od partii mniej atrakcyjnych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mit jaskini jest alegorią powstania świata. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Idee są bytami zmiennymi. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz.
2. Quiz
2. QuizD19KjFAIV
QUIZ181280Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.
Test
QUIZ
Liczba pytań:
18
Limit czasu:
12 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
QUIZ
Pytanie
1/18
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Która z przestawiony spódnic to KILT?
Która z przestawiony spódnic to KILT?
Spodnie, których nazwa wywodzi się od pasterzy bydła w pampasach Ameryki Południowej to Możliwe odpowiedzi: 1. Korsarki, 2. Bermudy, 3. Gauczo
Szerokie, długie spodnie z lekkiej tkaniny, ściągnięte bufiasto u dołu, zwane inaczej: alladynki, haremki, hajdawery, to:
Szerokie, długie spodnie z lekkiej tkaniny, ściągnięte bufiasto u dołu, zwane inaczej: alladynki, haremki, hajdawery, to:
Spodnie poszerzane bokami na linii ud do kolana, na łydkach bardzo obcisłe, to:
Spodnie poszerzane bokami na linii ud do kolana, na łydkach bardzo obcisłe, to:
Wąskie spodnie, najczęściej zaprasowane na linii środka nogawki, o dopasowanym fasonie i prostym kroju, których długość kończy się przed kostką, to:
Wąskie spodnie, najczęściej zaprasowane na linii środka nogawki, o dopasowanym fasonie i prostym kroju, których długość kończy się przed kostką, to:
Który model spódnicy posiada godety?
Który model spódnicy posiada godety?
Który rodzaj plisy jest typowy dla solejki?
Który rodzaj plisy jest typowy dla solejki?
Która z wymienionych sukienek najbardziej podkreśla kobiece kształty?
Która z wymienionych sukienek najbardziej podkreśla kobiece kształty?
W którym modelu zastosowano baskinkę?
W którym modelu zastosowano baskinkę?
QUIZ181880Gratulacje!Niestety nie udało Ci się wykonać testu poprawnie. Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania.
Test
QUIZ
Liczba pytań:
18
Limit czasu:
18 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
QUIZ
Pytanie
1/18
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Dyplomatka to płaszcz męski... Możliwe odpowiedzi: 1. wzorowany na marynarce., 2. posiadający rękawy ze szwem zewnętrznym, wykończone mankietem oraz duże nakładane kieszenie z klapkami., 3. posiadający charakterystyczne luźne karczki w przodzie i w tyle oraz pagony na ramionach, natomiast w talii ściągnięty paskiem.
Budrysówka to kurtka... Możliwe odpowiedzi: 1. dwurzędowo zapinana na guziki, posiadająca duży wykładany kołnierz., 2. ściągnięta w talii sznurkiem umieszczonym w tunelu., 3. z zapięciem wykonanym ze sznura zapinanego na drewniane kołki.
Rękaw okrywający barki, połączony z tyłem i przodem wyrobu odzieżowego szwami przebiegającymi od pachy do wykroju szyi to rękaw Możliwe odpowiedzi: 1. Kimonowy, 2. Raglanowy, 3. Półraglanowy
Kilt to spódnica... Możliwe odpowiedzi: 1. zapinana w tyle na zamek., 2. z karczkiem i zapięciem na zamek w tyle., 3. zakładana portfelowo i zapinana na boku dekoracyjnym zapięciem.
Spodnie, których nazwa wywodzi się od pasterzy bydła w pampasach Ameryki Południowej to Możliwe odpowiedzi: 1. Korsarki, 2. Bermudy, 3. Gauczo
Motocyklowa kurta skórzana z wykładanym kołnierzem, zapinana w przodzie ukośnie na metalowy zamek błyskawiczny. W dole wykończona pasem zapinanym na klamrę. Możliwe odpowiedzi: 1. Ramoneska, 2. Bomberka, 3. Pilotka
Szerokie, długie spodnie z lekkiej tkaniny, ściągnięte bufiasto u dołu, zwane inaczej: alladynki, haremki, hajdawery, to... Możliwe odpowiedzi: 1. rybaczki., 2. blumerki., 3. szarawary.
Spodnie poszerzane bokami na linii ud do kolana, na łydkach bardzo obcisłe to... Możliwe odpowiedzi: 1. bojówki., 2. bryczesy., 3. pumpy.
Która z wymienionych marynarek nie posiada wkładów sztywnikowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Marynarka klubowa, 2. Marynarka dżinsowa, 3. Marynarka tweedowa
Płaszcz damski z rękawami w formie skrzydeł nietoperza o głębokiej pasze to... Możliwe odpowiedzi: 1. redingot., 2. raglan., 3. dolman.
Długa wierzchnia szata, odpowiednio drapowana, zarzucana na lewe ramię, noszona w starożytnym Rzymie, to: Możliwe odpowiedzi: 1. Poncho, 2. Peleryna, 3. Toga
Wąskie spodnie, najczęściej zaprasowane na linii środka nogawki, o dopasowanym fasonie i prostym kroju, których długość kończy się przed kostką, to... Możliwe odpowiedzi: 1. dzwony., 2. cygaretki., 3. szwedy.
Marynarka bez wyłogów i kołnierza lub sweter o podobnym fasonie to... Możliwe odpowiedzi: 1. kardigan., 2. blezer., 3. bluza.
Połącz w pary nazwę kurtki z jej opisem. Kanadyjka Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie. Kangurka Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie. Anorak Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie.
Połącz w pary nazwę kurtki z jej opisem. Kanadyjka Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie. Kangurka Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie. Anorak Możliwe odpowiedzi: 1. to ocieplana kurtka wkładana przez głowę, której nazwa pochodzi od eskimoskiego skafandra podbitego futrem., 2. to ocieplana futrem kurtka, wykonana z nieprzemakalnego materiału. W swej klasycznej formie ma duże nakładane kieszenie i zapięcie przez cały środek przodu., 3. to skafander lub bluza wkładana przez głowę, której charakterystyczną cechą jest duża nakładana kieszeń na przodzie.
Dokończ zdanie.
Godety to... Możliwe odpowiedzi: 1. kliny o różnych szerokościach., 2. elementy w kształcie trójkąta, wstawiane w rozcięcia dołu wyrobu (bluzki, spódnicy), poszerzające dolną krawędź i stanowiące ozdobę., 3. falbany kloszowe.
Który rodzaj plisy jest typowy dla solejki? Możliwe odpowiedzi: 1. Fałda akordeonowa, 2. Kontrafałda – fałda dwustronna, 3. Fałda prosta – jednostronna
Która z wymienionych sukienek najbardziej podkreśla kobiece kształty? Możliwe odpowiedzi: 1. Szmizjerka, 2. Princeska, 3. Syrenka
Oceń, czy poniższy opis jest prawdziwy, czy fałszywy.
Baskinka to element wyboru odzieżowego sięgający od talii do bioder, w dole poszerzany lub rozkloszowany. Często stosowana jest w bluzkach lub żakietach. Możliwe odpowiedzi: 1. Prawda., 2. Fałsz.
3. Typy sylwetek
3. Typy sylwetek Ddl4hpA2r
R1cwS5FelgrV61
Do rysunków dopasuj nazwy typów sylwetek.
Do rysunków dopasuj nazwy typów sylwetek.
R16mu91F2yahQ1
Do podanych poniżej opisów dopasuj nazwy typów sylwetek. klepsydra Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. gruszka Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. jabłko Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. prostokąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. odwrócony trójkąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona.
Do podanych poniżej opisów dopasuj nazwy typów sylwetek. klepsydra Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. gruszka Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. jabłko Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. prostokąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. odwrócony trójkąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona.
4. Typy urody
4. Typy urodyDdl4hpA2r
RQU6NizEROW1u
5. Opisy pomiarów
5. Opisy pomiarówD19KjFAIV
R1cf3ZNHMrRJG3
Dopasuj skrót do nazwy pomiaru. ZWo Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost opx Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost ot Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost obt Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost SyTy Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost XcXc Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost RvNv Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost
Dopasuj skrót do nazwy pomiaru. ZWo Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost opx Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost ot Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost obt Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost SyTy Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost XcXc Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost RvNv Możliwe odpowiedzi: 1. długość pleców od siódmego kręgu do talii, 2. obwód klatki piersiowej, 3. długość ręki, 4. szerokość pleców, 5. obwód talii, 6. obwód bioder, 7. wzrost
6. Rozliczenie odcinków konstrukcyjnych
6. Rozliczenie odcinków konstrukcyjnychD19KjFAIV
RF52pmPHnDgXM1
7. Materiały odzieżowe i dodatki – terminologia
7. Materiały odzieżowe i dodatki – terminologiaDdl4hpA2r
Przyporządkuj definicje do odpowiednich pojęć. szablon odzieżowy Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. konstrukcja odzieży Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. forma konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. dodatek konstrukcyjny Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. siatka konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała.
Przyporządkuj definicje do odpowiednich pojęć. szablon odzieżowy Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. konstrukcja odzieży Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. forma konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. dodatek konstrukcyjny Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała. siatka konstrukcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to kształt części wyrobu odzieżowego, który powstał na podstawie konstrukcji, ale dodatkowo ma również wyrysowane podkroje (pachy, szyja, główka rękawa, podkroje krocza, biodra, talia)., 2. Inaczej luz odzieżowy, różnica między wymiarem odzieży a wymiarem ciała., 3. Jest to projekt poszczególnych elementów odzieży w formie papierowej lub cyfrowej. Uwzględnia potrzebne naddatki tkanin przeznaczone na podwinięcia oraz szwy., 4. Jest to układ linii, w którym odległości pomiędzy punktami są wymiarami zdjętymi z sylwetki z dodanym luzem odzieżowym., 5. Przeniesienie na dwuwymiarową płaszczyznę odcinków konstrukcyjnych – powstałych na bazie wymiarów antropometrycznych bryły ludzkiego ciała.
10. Typy rysunków w projektowaniu
10. Typy rysunków w projektowaniu Ddl4hpA2r
R1Tpbq33d0QHR1
Dopasuj nazwy do ilustracji.
Dopasuj nazwy do ilustracji.
R1QAVRA9s0KjT11
Dopasuj nazwy do opisu. Rysunek techniczny Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek modelowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek żurnalowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego.
Dopasuj nazwy do opisu. Rysunek techniczny Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek modelowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek żurnalowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego.