E-materiały do kształcenia zawodowego

Rozkład jazdy pociągu

Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów — Technik transportu kolejowego

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1. - Rozkład jazdy3DDD9wmhbb
Rozkład jazdy223370Brawo! Wiesz już całkiem dużo o rozkładach jazdy. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test

Rozkład jazdy

Liczba pytań:
22
Limit czasu:
33 min
Twój ostatni wynik:
-
Rozkład jazdy223370Brawo! Wiesz już całkiem dużo o rozkładach jazdy. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test

Rozkład jazdy

Liczba pytań:
22
Limit czasu:
33 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Rozkład jazdy pociągów2Dmn13SbQb
RWn9Vw1MZ2tvi
W poniższe luki wstaw pasujące i odpowiednie frazy. Rozkład jazdy pociągów to plan, według którego mają odbywać się 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej na danej 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej lub na jej części w czasie, w którym on obowiązuje.
Rozkład jazdy pociągów wraz z 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej do wewnętrznego rozkładu jazdy jest podstawowym 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej zarządcy infrastruktury oraz aplikantów i 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej kolejowych. Jego zadaniem jest planowe zorganizowanie 1. dodatkami, 2. planem pracy, 3. przejazdy pociągów, 4. przewoźników, 5. sieci kolejowej, 6. usługi przewozowej zgodnie z zasadami terminowości, racjonalności oraz ekonomiczności z zachowaniem obowiązujących procedur opracowania rozkładu jazdy, zasad prowadzenia ruchu pociągów i realności wykonania przewozów.
Ćwiczenie 3. - Długość pociągu1DDD9wmhbb
R1OTQqFvLPw5S
Uzupełnij lukę w poniższym zdaniu dotyczących niektórych ogólnych zasad konstrukcji rozkładu jazdy, wybierając jedno z trzech zaproponowanych wyrażeń. W trakcie przyjmowania wniosków należy każdorazowo sprawdzić 1. masę brutto pociągu, 2. długość pociągu, 3. moc lokomotywy prowadzącej skład pociągu w odniesieniu do długości użytecznej torów i peronów.
Ćwiczenie 4. - Kontrukcja rozkładu jazdy1Dmn13SbQb
RjrOzTjrjNbOX
Uzupełnij lukę w poniższym zdaniu dotyczących niektórych ogólnych zasad konstrukcji rozkładu jazdy, wybierając jedno z trzech zaproponowanych wyrażeń. Konstrukcję rozkładu jazdy należy rozpoczynać od opracowania tras 1. pociągów utrzymaniowo-naprawczych, 2. PAPs, 3. pociągów pasażerskich.
Ćwiczenie 5. - Kontrola1DDD9wmhbb
R1MVPUzUPlKAV
Uzupełnij lukę w poniższym zdaniu dotyczących niektórych ogólnych zasad konstrukcji rozkładu jazdy, wybierając jedno z trzech zaproponowanych wyrażeń. Dla stacji granicznych, gdzie prowadzona jest kontrola 1. służb należy unikać jednoczesnych postojów kilku pociągów w trakcie odprawy celnej i paszportowej.
Ćwiczenie 6. - Terminy kursowania1DDD9wmhbb
R1dEjkQDAbBW2
Uzupełnij lukę w poniższym zdaniu dotyczących niektórych ogólnych zasad konstrukcji rozkładu jazdy, wybierając jedno z trzech zaproponowanych wyrażeń. W przypadku wariantowania brutta tego samego pociągu w różnych terminach kursowania (oznaczenie „wariant” na pierwszej stronie wniosku) należy opracować identyczne trasy dla wszystkich powiązanych wniosków, aby opracować 1. jednolity rozkład jazdy, 2. różne rozkłady jazdy, 3. przejściowy rozkład jazdy, z większymi rezerwami na lżejszych pociągach.
Ćwiczenie 7. - Skomunikowanie pociągów1DDD9wmhbb
RSRcVLaKRgV7Q
Uzupełnij lukę w poniższym zdaniu dotyczących niektórych ogólnych zasad konstrukcji rozkładu jazdy, wybierając jedno z trzech zaproponowanych wyrażeń. Należy zwracać szczególną uwagę na zaplanowane w systemie 1. SKRJ, 2. ISZTP, 3. OT skomunikowania pociągów.
Ćwiczenie 8. - Ruch pociągów2DDD9wmhbb
RntibK2SnpBIw
Łączenie par. Zaznacz czy zapisane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.. Konstruktor, przyjmując wniosek o przydział trasy pociągu i wyznaczając jego trasę sprawdza, czy aplikant uiścił opłatę za dostęp do infrastruktury kolejowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Elektroniczne wnioski o przydział trasy pociągu składane są przez aplikantów za pomocą systemu RRJ.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Każdą trasę pociągu konstruktor opracowuje także na wykresie ruchu pociągów z uwzględnieniem przewidzianych rezerw eksploatacyjnych i modernizacyjnych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Aplikantem może być przewoźnik kolejowy, organizator publicznego transportu kolejowego, spedytor, nadawca ładunku lub operator transportu kombinowanego.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Konstrukcja danego Rocznego Rozkładu Jazdy pociągów rozpoczyna się nawet 15 miesięcy wcześniej przed planowanym wejściem w życie danego rozkładu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wykres ruchu pociągów to graficzne przedstawienie rozkładu jazdy pociągów w układzie współrzędnych prędkość-droga na którym naniesione są trasy pociągów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 9. - Rodzaje pociągów2DDD9wmhbb
RzP0FxU1hvoQd
Połącz w pary rodzaj pociągu z kolorem i kształtem linii, którą dany pociąg nanoszony jest na wykres ruchu. pociągi pasażerskie ekspresowe Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym pociągi pasażerskie pospieszne Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym pociągi pasażerskie osobowe Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym pociągi towarowe w systemowych przewozach europejskich, ekspresowe i pośpieszne Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym pociągi z wprowadzoną komunikacją autobusową Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym pozostałe pociągi towarowe i trasy katalogowe Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym lokomotywy luzem Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw) Możliwe odpowiedzi: 1. linia cienka w kolorze czarnym, 2. linia gruba oraz cienka w kolorze czerwonym po stronie opadającej, 3. próżne składy pasażerskie (pociągi próbne, pojazdy trakcyjne i pomocnicze w stanie nieczynnym, skład lokomotyw), 4. linia cienka przerywana w kolorze fioletowym, 5. linia cienka w kolorze czerwonym, 6. linia pół-gruba w kolorze czerwonym, 7. linia cienka przerywana w kolorze czarnym, 8. linia gruba w kolorze czerwonym