Przeciągając poszczególne elementy, przyporządkuj wszystkie cechy charakteryzujące grafikę bitmapową oraz wektorową. Grafika bitmapowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami Grafika wektorowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami
Przeciągając poszczególne elementy, przyporządkuj wszystkie cechy charakteryzujące grafikę bitmapową oraz wektorową. Grafika bitmapowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami Grafika wektorowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami
3. Etapy przygotowania pliku graficznego do publikacji
3. Etapy przygotowania pliku graficznego do publikacji2DRMM0IkGG
RO70Mn0GznAoz2
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Pierwszym etapem przygotowania materiałów graficznych jest ich wybór.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Bitmapy możemy wykadrować, ale nie zniekształcać.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kluczową czynnością podczas przygotowania grafiki wektorowej do projektu jest sprawdzenie jej rozdzielczości.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki umieszczane na stronach internetowych czy wyświetlane na urządzeniach elektronicznych na ogół przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki przeznaczone do druku przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas pracy nie trzeba starannie dobierać formatu zapisu plików graficznych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Od wyboru formatu zapisu pliku zależy możliwość dalszej edycji w innych programach, a także sposób kompresji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Format PSD to macierzysty format zapisu plików utworzonych w programie Corel Draw.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Najczęściej wykorzystywanymi formatami do zapisu grafiki wektorowej są formaty AI i CDR.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Za każdym razem podczas zapisu jakość grafiki bitmapowej pozostaje taka sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Pierwszym etapem przygotowania materiałów graficznych jest ich wybór.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Bitmapy możemy wykadrować, ale nie zniekształcać.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kluczową czynnością podczas przygotowania grafiki wektorowej do projektu jest sprawdzenie jej rozdzielczości.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki umieszczane na stronach internetowych czy wyświetlane na urządzeniach elektronicznych na ogół przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki przeznaczone do druku przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas pracy nie trzeba starannie dobierać formatu zapisu plików graficznych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Od wyboru formatu zapisu pliku zależy możliwość dalszej edycji w innych programach, a także sposób kompresji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Format PSD to macierzysty format zapisu plików utworzonych w programie Corel Draw.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Najczęściej wykorzystywanymi formatami do zapisu grafiki wektorowej są formaty AI i CDR.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Za każdym razem podczas zapisu jakość grafiki bitmapowej pozostaje taka sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
4. Przygotowanie materiałów cyfrowych do projektowania graficznego - quiz
4. Przygotowanie materiałów cyfrowych do projektowania graficznego - quiz3DRMM0IkGG
1
2Quiz101595Dobra robota! Poprawnie odpowiedziałeś na większość pytań i możesz być z siebie dumny. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego. Gratulacje!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału, który dotyczy przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać zadanie, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test
Quiz
Sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując przygotowany quiz.
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Quiz
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Dokończ zdanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi spośród podanych. Wektorowym formatem zapisu plików jest Możliwe odpowiedzi: 1. CDR., 2. PDF., 3. AI.
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych Kadrując zdjęcia NIE WOLNO ich Możliwe odpowiedzi: 1. zniekształcać., 2. zapisywać pod inną nazwą., 3. zmniejszać.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych. Co należy zrobić, aby czterokrotnie zwiększyć wymiary bitmapy o rozdzielczości 300 ppi? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszyć jej rozdzielczość do 150 ppi., 2. Utrzymać rozdzielczość 300 ppi., 3. Zwiększyć jej rozdzielczość do 600 ppi.
Połącz w pary wyrażenia tak, aby tworzyły pełne i poprawne nazwy programów komputerowych stosowanych do obróbki plików graficznych. Adobe Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw Corel Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw
Połącz w pary wyrażenia tak, aby tworzyły pełne i poprawne nazwy programów komputerowych stosowanych do obróbki plików graficznych. Adobe Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw Corel Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych. Który program z pakietu Adobe jest stosowany do obróbki bitmap? Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Premiere, 3. Ilustrator
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych. Subtraktywną przestrzenią barw jest Możliwe odpowiedzi: 1. CMYK., 2. RGB., 3. HSB.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedź spośród podanych. Który format zapisu bitmap zachowuje przezroczystość tła? Możliwe odpowiedzi: 1. PSD., 2. PNG., 3. TIFF.
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych. Liczba linii na cal oznaczana jest jako Możliwe odpowiedzi: 1. ppi., 2. ppc., 3. lpi.
Dokończ zdanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi spośród podanych. Cechą charakterystyczną grafiki wektorowej jest Możliwe odpowiedzi: 1. skalowalnie bez utraty jakości., 2. obraz składający się z pikseli., 3. brak rozdzielczości.
Do poszczególnych ilustracji dopasuj prawidłowe wyrażenia z ramek znajdujących się poniżej.
Do poszczególnych ilustracji dopasuj prawidłowe wyrażenia z ramek znajdujących się poniżej.
2Quiz101595Dobra robota! Poprawnie odpowiedziałeś na większość pytań i możesz być z siebie dumny. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego. Gratulacje!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału, który dotyczy przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać zadanie, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test
Quiz
Sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując przygotowany quiz.
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Quiz
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Dokończ zdanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi spośród podanych. Wektorowym formatem zapisu plików jest Możliwe odpowiedzi: 1. CDR., 2. PDF., 3. AI.
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych Kadrując zdjęcia NIE WOLNO ich Możliwe odpowiedzi: 1. zniekształcać., 2. zapisywać pod inną nazwą., 3. zmniejszać.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych. Co należy zrobić, aby czterokrotnie zwiększyć wymiary bitmapy o rozdzielczości 300 ppi? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszyć jej rozdzielczość do 150 ppi., 2. Utrzymać rozdzielczość 300 ppi., 3. Zwiększyć jej rozdzielczość do 600 ppi.
Połącz w pary wyrażenia tak, aby tworzyły pełne i poprawne nazwy programów komputerowych stosowanych do obróbki plików graficznych. Adobe Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw Corel Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw
Połącz w pary wyrażenia tak, aby tworzyły pełne i poprawne nazwy programów komputerowych stosowanych do obróbki plików graficznych. Adobe Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw Corel Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Draw
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych. Który program z pakietu Adobe jest stosowany do obróbki bitmap? Możliwe odpowiedzi: 1. Photoshop, 2. Premiere, 3. Ilustrator
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych. Subtraktywną przestrzenią barw jest Możliwe odpowiedzi: 1. CMYK., 2. RGB., 3. HSB.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedź spośród podanych. Który format zapisu bitmap zachowuje przezroczystość tła? Możliwe odpowiedzi: 1. PSD., 2. PNG., 3. TIFF.
Dokończ zdanie, zaznaczając jedną poprawną odpowiedzi spośród podanych. Liczba linii na cal oznaczana jest jako Możliwe odpowiedzi: 1. ppi., 2. ppc., 3. lpi.
Dokończ zdanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi spośród podanych. Cechą charakterystyczną grafiki wektorowej jest Możliwe odpowiedzi: 1. skalowalnie bez utraty jakości., 2. obraz składający się z pikseli., 3. brak rozdzielczości.
Uzupełnij luki w zdaniach, wpisując poprawne wyrażenia.
Uzupełnij luki w zdaniach, wpisując poprawne wyrażenia.
5. Praca nad projektem graficznym publikacji2DRMM0IkGG
R192y8J7YmaCL2
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy nad projektem graficznym publikacji. Pierwszym etapem pracy nad projektem graficznym publikacji jest zgromadzenie materiałów cyfrowych. Zarówno zdjęcia, jak i obiekty wektorowe można pobrać z tzw. serwisów 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, zawsze pamiętając o przestrzeganiu prawa 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego oraz licencji na wykorzystanie grafiki. Jeśli materiał jest w wersji analogowej, wówczas należy go 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego.
Pracując z materiałami graficznymi, należy przestrzegać zasad przygotowania do druku. Bitmapy do publikacji, np. folderu, muszą mieć rozdzielczość zbliżoną do wartości 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego ppi oraz przestrzeń barw CMYK. Logotypy, ze względu na potrzebę skalowania bez utraty jakości, wykonuje się jako grafikę wektorową.
Ważnym elementem jest format zapisu grafik. Trzeba pamiętać, które formaty są 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, które zapisując pliki, kompresują je stratnie, a które bez strat. Nie wszystkie formaty zachowują przezroczystość. Ostatecznie do druku zapisuje się projekt w postaci pliku PDF o standardzie drukarskim.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy nad projektem graficznym publikacji. Pierwszym etapem pracy nad projektem graficznym publikacji jest zgromadzenie materiałów cyfrowych. Zarówno zdjęcia, jak i obiekty wektorowe można pobrać z tzw. serwisów 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, zawsze pamiętając o przestrzeganiu prawa 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego oraz licencji na wykorzystanie grafiki. Jeśli materiał jest w wersji analogowej, wówczas należy go 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego.
Pracując z materiałami graficznymi, należy przestrzegać zasad przygotowania do druku. Bitmapy do publikacji, np. folderu, muszą mieć rozdzielczość zbliżoną do wartości 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego ppi oraz przestrzeń barw CMYK. Logotypy, ze względu na potrzebę skalowania bez utraty jakości, wykonuje się jako grafikę wektorową.
Ważnym elementem jest format zapisu grafik. Trzeba pamiętać, które formaty są 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, które zapisując pliki, kompresują je stratnie, a które bez strat. Nie wszystkie formaty zachowują przezroczystość. Ostatecznie do druku zapisuje się projekt w postaci pliku PDF o standardzie drukarskim.
1
Materiały powiązane
Materiały powiązane
DRMM0IkGGR1FxOmJVdNgQQ
Sekwencje filmowe, Przygotowanie materiałów cyfrowych do projektowania graficznego
Sekwencje filmowe, Przygotowanie materiałów cyfrowych do projektowania graficznego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.