E-materiały do kształcenia zawodowego

Materiały cyfrowe w projektowaniu graficznym

PGF.04 Przygotowywanie oraz wykonywanie prac graficznych i publikacji cyfrowych - Technik grafiki i poligrafii cyfrowej 311943

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Pokaż ćwiczenia:
11
1. Kontrola plików graficznych2DRMM0IkGG
RF32bqgqWDv5M2
Połącz w pary słowa w taki sposób, aby utworzyły poprawne wyrażenia związane z kontrolą plików graficznych. grafika Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli obiekt Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli jednostka Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli waga Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli format Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli utrata Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli profil Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli publikacja Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli przestrzeń Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli liczba Możliwe odpowiedzi: 1. bitmapowa, 2. zapisu, 3. wektorowy, 4. elektroniczna, 5. kolorystyczny, 6. pliku, 7. jakości, 8. barw, 9. rozdzielczości, 10. pikseli
2. Grafika bitmapowa i wektorowa1DRMM0IkGG
RrhvZgxmsH2Xe1
Przeciągając poszczególne elementy, przyporządkuj wszystkie cechy charakteryzujące grafikę bitmapową oraz wektorową. Grafika bitmapowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami Grafika wektorowa Możliwe odpowiedzi: 1. obraz składający się z określonej liczby pikseli, 2. skalowanie bez utraty jakości, 3. element graficzny to obiekt, 4. realistyczny obraz, 5. utrata jakości po wykonaniu przekształceń, 6. rozdzielczość, 7. brak rozdzielczości, 8. grupy punktów o określonych współrzędnych połączone liniami
3. Etapy przygotowania pliku graficznego do publikacji2DRMM0IkGG
RO70Mn0GznAoz2
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. Pierwszym etapem przygotowania materiałów graficznych jest ich wybór.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Bitmapy możemy wykadrować, ale nie zniekształcać.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kluczową czynnością podczas przygotowania grafiki wektorowej do projektu jest sprawdzenie jej rozdzielczości.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki umieszczane na stronach internetowych czy wyświetlane na urządzeniach elektronicznych na ogół przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Grafiki przeznaczone do druku przygotowuje się w przestrzeni barw RGB.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas pracy nie trzeba starannie dobierać formatu zapisu plików graficznych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Od wyboru formatu zapisu pliku zależy możliwość dalszej edycji w innych programach, a także sposób kompresji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Format PSD to macierzysty format zapisu plików utworzonych w programie Corel Draw.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Najczęściej wykorzystywanymi formatami do zapisu grafiki wektorowej są formaty AI i CDR.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Za każdym razem podczas zapisu jakość grafiki bitmapowej pozostaje taka sama.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
4. Przygotowanie materiałów cyfrowych do projektowania graficznego - quiz3DRMM0IkGG
1
2Quiz101595Dobra robota! Poprawnie odpowiedziałeś na większość pytań i możesz być z siebie dumny. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego. Gratulacje!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału, który dotyczy przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać zadanie, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test

Quiz

Sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując przygotowany quiz.

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Twój ostatni wynik:
-
1
2Quiz101595Dobra robota! Poprawnie odpowiedziałeś na większość pytań i możesz być z siebie dumny. Doskonale wykorzystałeś przyswojoną wiedzę dotyczącą przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego. Gratulacje!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału, który dotyczy przygotowania materiałów cyfrowych do projektowania graficznego i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać zadanie, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test

Quiz

Sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując przygotowany quiz.

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Twój ostatni wynik:
-
5. Praca nad projektem graficznym publikacji2DRMM0IkGG
R192y8J7YmaCL2
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy nad projektem graficznym publikacji. Pierwszym etapem pracy nad projektem graficznym publikacji jest zgromadzenie materiałów cyfrowych. Zarówno zdjęcia, jak i obiekty wektorowe można pobrać z tzw. serwisów 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, zawsze pamiętając o przestrzeganiu prawa 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego oraz licencji na wykorzystanie grafiki. Jeśli materiał jest w wersji analogowej, wówczas należy go 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego.

Pracując z materiałami graficznymi, należy przestrzegać zasad przygotowania do druku. Bitmapy do publikacji, np. folderu, muszą mieć rozdzielczość zbliżoną do wartości 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego ppi oraz przestrzeń barw CMYK. Logotypy, ze względu na potrzebę skalowania bez utraty jakości, wykonuje się jako grafikę wektorową.

Ważnym elementem jest format zapisu grafik. Trzeba pamiętać, które formaty są 1. zdigitalizować, 2. RBT, 3. natywne, 4. 300, 5. przemysłowego, 6. niestandardowe, 7. Word, 8. edukacyjnych, 9. 3000, 10. stockowych, 11. powielić, 12. autorskiego, które zapisując pliki, kompresują je stratnie, a które bez strat. Nie wszystkie formaty zachowują przezroczystość. Ostatecznie do druku zapisuje się projekt w postaci pliku PDF o standardzie drukarskim.
1
Materiały powiązane