E-materiały do kształcenia zawodowego

Wzorce projektowe

INF.04 Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji – Technik programista 351406

bg‑turquoise

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Pokaż ćwiczenia:
1
1. Wzorzec Builder1DcrEZqLN4
Rwju7e0bLdsAY
Zaznacz prawidłowe odpowiedzi.
Jakie główne właściwości wzorca projektowego ma Builder? Możliwe odpowiedzi: 1. Oddziela proces tworzenia obiektu od jego reprezentacji., 2. Umożliwia zwiększenie ilości budowniczych bez większej ingerencji w kod programu., 3. Dba o to, aby komponenty aplikacji były od siebie odseparowane., 4. Nie daje możliwości rozbudowy obiektów.
2. Fragmenty kodów1DIdUqaAw2
RuUG6lj8XIDUZ
Łączenie par. Przyjrzyj się poniższej ilustracji i oceń poprawność stwierdzeń, zaznaczając prawda lub fałsz.. Fragment kodu odpowiada za wyświetlenie formularza w przeglądarce.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W linii numer 5 znajduje się polecenie odpowiedzialne za otwarcie formularza.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Linia numer 6 i 7 odpowiada za utworzenie loginu i hasła o nazwie text.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Linia numer 3 odpowiada za utworzenie nazwy w karcie przeglądarki.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Linia numer 2 odpowiada za kolor tła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
R7RHCk3t5tmKt
Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji webowych
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Rw55BSNI9X7cf
Komenda dotyczy fragmentu kodu wykonanego w HTML. Zaznacz prawidłową odpowiedź.
Za co odpowiada komenda <form method="post">? Możliwe odpowiedzi: 1. za otwarcie formularza, 2. nazwanie metody post, 3. utworzenie rubryki o nazwie post
RCQ5Jj5TNcLgY
Komenda dotyczy fragmentu kodu wykonanego w HTML. Zaznacz prawidłową odpowiedź. Komenda <h1>PROJEKT</h1> przyczynia się do: Możliwe odpowiedzi: 1. stworzenia nagłówka o nazwie PROJEKT., 2. stworzenia nazwy PROJEKT w karcie przeglądarki., 3. napisania PROJEKT kursywą., 4. napisania PROJEKT pogrubioną czcionką.
3. Testowanie1DIdUqaAw2
RXBFLQNZSryqN
Dokończ właściwe dokończenie zdania. Zadaniem testera jest Możliwe odpowiedzi: 1. wyszukiwanie sytuacji, w której program mógłby zadziałać niezgodnie z oczekiwaniami programisty., 2. wyszukiwanie sytuacji, w której program działa zgodnie z oczekiwaniami programisty.
RoO6Tu4iA4TnY1
Uporządkuj kolejne kroki przez które przechodzi tester logując się do testowanego przykładu. Elementy do uszeregowania: 1. następuje weryfikacja poprawności ze wzorcowymi danymi logowania, 2. wpisane hasło i login wysyłane są do serwera, 3. następuje zalogowanie, 4. naciska przycisk zaloguj, 5. pozytywna weryfikacja, 6. tester uzupełnia panel logowania, na który składa się login i hasło
4. Wzorzec projektowy1D4VJFfGA2
R1QknacXc5wSG
Uzupełnij luki tak, aby prawidłowo opisywały wzorzec projektowy. Wzorzec projektowy, czyli tzw. design pattern to 1. realistyczne, 2. kod, 3. abstrakcyjne, 4. zaprezentowanie, 5. testerów, 6. aplikacji, 7. programistów rozwiązanie, które ma za zadanie pokazać powiązania oraz zależności pomiędzy klasami i obiektami. Zadaniem wzorca projektowego jest 1. realistyczne, 2. kod, 3. abstrakcyjne, 4. zaprezentowanie, 5. testerów, 6. aplikacji, 7. programistów pewnego rozwiązania, które następnie jest już tworzone przez 1. realistyczne, 2. kod, 3. abstrakcyjne, 4. zaprezentowanie, 5. testerów, 6. aplikacji, 7. programistów. Zaletą stosowania wzorców jest to, że ułatwiają one tworzenie i utrzymywanie kodu źródłowego danej 1. realistyczne, 2. kod, 3. abstrakcyjne, 4. zaprezentowanie, 5. testerów, 6. aplikacji, 7. programistów czy usługi. Są to jednak tylko rozwiązania, a nie implementacje - wzorce projektowe to praca na pewnym poziomie abstrakcji, której realizacją jest dopiero konkretny 1. realistyczne, 2. kod, 3. abstrakcyjne, 4. zaprezentowanie, 5. testerów, 6. aplikacji, 7. programistów pisany przez programistów.
5. Rozpoznawanie wzorca projektowego na podstawie jego przeznaczenia2DZHaBjB4L
R1ENPhDCjP7H0
Dopasuj wzorzec projektowy z jego przeznaczeniem. wzorzec strukturalny Możliwe odpowiedzi: 1. stworzenie mechanizmu przekazania żądania między obiektami, z których każdy decyduje, czy wykonuje to żądanie, czy też przekazuje je dalej, 2. dostarczenie interfejsu do tworzenia różnych obiektów tego samego typu bez konieczności specyfikowania ich konkretnych klas, 3. wyposażenie biblioteki, framworku lub innego złożonego zestawu klas w uproszczony sposób, 4. zorganizowanie struktury aplikacji posiadającej graficzny interfejs użytkownika (GUI) i podział tej struktury na trzy kooperujące ze sobą podstawowe sekcje opisujące poszczególne elementy odpowiedzialne za wyświetlanie danych, zarządzenia aplikacją i przerwanie informacji. wzorzec kreacyjny Możliwe odpowiedzi: 1. stworzenie mechanizmu przekazania żądania między obiektami, z których każdy decyduje, czy wykonuje to żądanie, czy też przekazuje je dalej, 2. dostarczenie interfejsu do tworzenia różnych obiektów tego samego typu bez konieczności specyfikowania ich konkretnych klas, 3. wyposażenie biblioteki, framworku lub innego złożonego zestawu klas w uproszczony sposób, 4. zorganizowanie struktury aplikacji posiadającej graficzny interfejs użytkownika (GUI) i podział tej struktury na trzy kooperujące ze sobą podstawowe sekcje opisujące poszczególne elementy odpowiedzialne za wyświetlanie danych, zarządzenia aplikacją i przerwanie informacji. wzorzec czynnościowy (behawioralny) Możliwe odpowiedzi: 1. stworzenie mechanizmu przekazania żądania między obiektami, z których każdy decyduje, czy wykonuje to żądanie, czy też przekazuje je dalej, 2. dostarczenie interfejsu do tworzenia różnych obiektów tego samego typu bez konieczności specyfikowania ich konkretnych klas, 3. wyposażenie biblioteki, framworku lub innego złożonego zestawu klas w uproszczony sposób, 4. zorganizowanie struktury aplikacji posiadającej graficzny interfejs użytkownika (GUI) i podział tej struktury na trzy kooperujące ze sobą podstawowe sekcje opisujące poszczególne elementy odpowiedzialne za wyświetlanie danych, zarządzenia aplikacją i przerwanie informacji. wzorzec architektoniczny Możliwe odpowiedzi: 1. stworzenie mechanizmu przekazania żądania między obiektami, z których każdy decyduje, czy wykonuje to żądanie, czy też przekazuje je dalej, 2. dostarczenie interfejsu do tworzenia różnych obiektów tego samego typu bez konieczności specyfikowania ich konkretnych klas, 3. wyposażenie biblioteki, framworku lub innego złożonego zestawu klas w uproszczony sposób, 4. zorganizowanie struktury aplikacji posiadającej graficzny interfejs użytkownika (GUI) i podział tej struktury na trzy kooperujące ze sobą podstawowe sekcje opisujące poszczególne elementy odpowiedzialne za wyświetlanie danych, zarządzenia aplikacją i przerwanie informacji.
6. Opis części kodu2DZHaBjB4L
RqzsZ2wq14Y4X
Przyporządkuj podpisy znajdujące się pod ilustracją w odpowiadające im miejsce.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
RoGD8qQPwapFF
Połącz w pary funkcje struktury MVP. Interaktor Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika. Prezenter Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika. Komander Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika. Wybór Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika. Widok Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika. Model Możliwe odpowiedzi: 1. to podwarstwa Prezentera mogąca służyć np. do przechowywania informacji o stanie aplikacji i zarządzanie nim, nie jest obowiązkowa., 2. to podwarstwa Prezentera zawierająca w sobie spis komend, które mogą zostać zastosowane w trakcie działania operacji, nie jest obowiązkowa., 3. to podwarstwa Prezentera, wraz z Widokiem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika, powiadamia Prezentera o jego aktywności, nie jest obowiązkowa - gdy jej brak, jej funkcje przejmuje Prezenter., 4. odpowiada za wymianę informacji z bazą danych i przekazywanie informacji między bazą danych a resztą aplikacji., 5. to centralna warstwa aplikacji, przez którą przebiegają informacje z Modelu do Widoku. Zawiera się w nim logika biznesowa oraz prezentacji. Wykorzystuje dodatkowe podwarstwy, takie jak Interaktor do pełnienia swoich funkcji., 6. generuje widok GUI na podstawie danych otrzymanych od Prezentera i wraz z Interaktorem zapewnia responsywność aplikacji na działania użytkownika.
7. Zalety i wady wzorów projektów2D4VJFfGA2
ROlq2Oj2GdbbE
Dopasuj w odpowiednie miejsce zalety i wady architektury wielowarstwowej (multi‑tier architecture). Zalety: Możliwe odpowiedzi: 1. zaciemnia obraz aplikacji, 2. warstwy są ze sobą ściśle powiązane, 3. powszechność, 4. uaktualnianie lub zastępowanie dowolnej warstwy gdy wyniknie taka potrzeba, 5. mechanizm, 6. skalowalność Wady: Możliwe odpowiedzi: 1. zaciemnia obraz aplikacji, 2. warstwy są ze sobą ściśle powiązane, 3. powszechność, 4. uaktualnianie lub zastępowanie dowolnej warstwy gdy wyniknie taka potrzeba, 5. mechanizm, 6. skalowalność
R16vawMcE0XV01
Dopasuj w odpowiednie miejsce zalety i wady domain driven design. Zalety: Możliwe odpowiedzi: 1. koszty, 2. sprawczość przy skomplikowanych projektach, 3. odpowiada na potrzeby biznesu, 4. powszechność Wady: Możliwe odpowiedzi: 1. koszty, 2. sprawczość przy skomplikowanych projektach, 3. odpowiada na potrzeby biznesu, 4. powszechność
R15gJAIKxK4OV1
Dopasuj w odpowiednie miejsce zalety i wady architektury sterowania wydarzeniami (Event‑Driven Architecture). Zalety: Możliwe odpowiedzi: 1. testowanie, 2. wydajność, 3. kanał(szyna) zdarzeń jest centrum przepływu danych, 4. projektowanie, 5. skalowalność Wady: Możliwe odpowiedzi: 1. testowanie, 2. wydajność, 3. kanał(szyna) zdarzeń jest centrum przepływu danych, 4. projektowanie, 5. skalowalność
8. Wzorzec architektoniczny MVC3DcrEZqLN4
R1BOFWYbFL9Ez
9. Pojęcia2DZHaBjB4L
1Pojęcia57.550Brawo. Test zaliczony. Znasz pojęcia związane ze wzorcami projektowymi.Niestety. Powtórz pojęcia znajdujące się pod dokumentacją interaktywną z tematu „Dokumentacja związana ze wzorcami projektowymi”.
Test

Pojęcia

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
7.5 min
Twój ostatni wynik:
-