Montaż i eksploatacja urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym — Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
2DiXzmVbAt
1
Ćwiczenie 1. - Urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Ćwiczenie 1. - Urządzenia sterowania ruchem kolejowym2DGknGZIeI
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym182970Gratulacje, udało Ci się poprawnie rozwiązać test samosprawdzający, związany z czujnikami torowymi i obwodami niezajętości.Niestety nie udało się Tobie poprawnie rozwiązać testu samosprawdzającego związanego z obwodami niezajętości i czujnikami torowymi. Wróć do materiałów dydaktycznych takich jak film instruktażowy - tutorial i rozwiąż test jeszcze raz!
Test
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Liczba pytań:
18
Limit czasu:
29 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Pytanie
1/18
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz na pytanie. Gdzie weryfikuje się zasilanie kontroli odcinka?
Odpowiedz na pytanie. Gdzie stosuje się obwody torowe SOT 1?
Odpowiedz na pytanie. Gdzie znajdziesz szczegółowe informacje na temat dokładnego sposobu wykonania przeglądów, oraz wymaganych parametrów elektrycznych?
Do czego są przeznaczone urządzenia niezajętości torów i rozjazdów? Możliwe odpowiedzi: 1. Przeznaczone są do kontrolowania w sposób ciągły niezajętości torów i rozjazdów przez tabor kolejowy oraz przekazywania personelowi obsługi urządzeń srk informacji w tym zakresie, 2. Przeznaczone są sprawdzania ciągłości szyny w torze, 3. Przeznaczone są do sprawdzania sprawności przejeżdżającego taboru
Kiedy powinna być stosowana kontrola niezajętości rozjazdów? Możliwe odpowiedzi: 1. Na posterunkach ruchu wyposażonych w przekaźnikowe lub komputerowe urządzenia srk, 2. W przypadku stosowania urządzeń ręcznych, 3. Zawsze należy stosować kontrolę nie zajętości
Co zaliczamy do urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów? Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru, 2. Urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów, 3. Izolowane obwody torowe, bezzłączowe obwody torowe, licznikowe obwody torowe
Jak powinien być wykonany obwód torowy? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, aby dotknięcie szyny przez śrubokręt dawało kryterium zajętości odcinka torowego, 2. Tak, aby zwarcie złącza izolowanego lub zwarcie skośne dawało kryterium zajętości przynajmniej jednego z sąsiadujących obwodów, 3. Tak aby wykrywać pęknięcie szyny
Jak dzielą się pod względem zasady pracy izolowane obwody torowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Dzielą się na obwody na prąd ciągły i prąd roboczy, 2. Dzielą się na obwody na prąd przemienny i stały, 3. Dzielą się na obwody manualne i automatyczne
Obwody na prąd ciągły ze względu na wykorzystanie toków szynowych dzielą się na? Możliwe odpowiedzi: 1. Obwody jednotorowe i dwutorowe, 2. Obwody izolowane i odizolowane, 3. Obwody jednotokowe i dwutokowe
Gdzie na liniach zelektryfikowanych zaleca się stosować dwutokowe obwody torowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Na posterunkach bocznicowych posiadających tory zelektryfikowane, 2. Na posterunkach ruchu w torach głównych zasadniczych (w tym także w rozjazdach i skrzyżowaniach) oraz w torach głównych dodatkowych, 3. Na stacjach na torach bocznych
W jaki sposób rozdziela się sąsiednie bezzłączowe obwody torowe SOT? Możliwe odpowiedzi: 1. Poprzez dobór różnych częstotliwości lub przez układy separacji elektrycznej, 2. Poprzez zastosowanie przerwy w szynie, 3. Poprzez zastosowanie innego urządzenia nie zajętości
Jakie warunki powinny spełniać licznikowe obwody torowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Wyzerowanie poprzez personel obsługi powinno przywracać stan obwodu do stanu zasadniczego pod warunkiem, że jest on wolny od taboru, 2. Ręczne wyzerowanie licznika osi nie powinno przywracać obwodu do stanu – niezajęty, a jedynie umożliwiać przyjęcie tego stanu w następnym cyklu pracy (wjazd i wyjazd taboru z kontrolowanego odcinka toru), 3. Zabraniać doraźnej obsługi przez personel obsługi
W jaki sposób należy dokonać zwarcia toków szynowych przy obwodach torowych jednotokowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Zwiera się obwód torowy co kilka metrów na całej jego długości za każdym złączem szynowym, 2. Zwiera się obwód torowy na jego początku i na jego końcu, 3. Dokonuje się zwarcia obwodu torowego na jego początku i obserwuje zachowanie przekaźników
W jaki sposób należy dokonać zwarcia toków szynowych przy obwodach torowych dwutokowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Zwiera się obwód torowy co kilka metrów na całej jego długości za każdym złączem szynowym, 2. Dokonuje się zwarcia obwodu torowego na jego początku i mierzy się oporność obwodu, 3. Zwiera się obwód torowy na początku, możliwie blisko miejsca połączenia zasilania obwodu i na końcu blisko miejsca odbioru
Co powinno spowodować zwarcie toków szynowych w obwodzie torowym pracującym na roboczy podczas sprawdzania czułości przekaźników torowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Wzbudzenie przekaźnika kontroli napędu, 2. Wzbudzenie przekaźnika torowego, 3. Wzrost oporności obwodu
Jakie powinno być prawidłowe napięcie dla izolowanego obwodu zwrotnicowego wszystkich typów stwierdzone podczas pomiarów? Możliwe odpowiedzi: 1. Od 7-8 V w stanie bardzo mokrym odcinka przy minimalnej oporności podtorza 1 Ωkm do 12 V w stanie suchym lub zmrożonym odcinka, 2. Od 5-6 V w stanie bardzo mokrym odcinka przy minimalnej oporności podtorza 1 Ωkm do 10 V w stanie suchym lub zmrożonym odcinka, 3. Od 2,5-4,5 V w stanie bardzo mokrym odcinka przy minimalnej oporności podtorza 1 Ωkm do 9,8 V w stanie suchym lub zmrożonym odcinka
Do czego służy łącznik szynowy poprzeczny? Możliwe odpowiedzi: 1. Do połączenia ze sobą dwóch sąsiednich torów, 2. Do elektrycznego połączenia ze sobą różnych toków tego samego toru lub sąsiednich szyn innego toru, 3. Do połączenia ze sobą kolejnych szyn w torze w celu zachowania jego ciągłości w przypadku pęknięcia szyny
Co to jest złącze izolowane? Możliwe odpowiedzi: 1. Szczególna część szyny odizolowana od warunków zewnętrznych, zapewniająca neutralne warunki pomiarowe, 2. Jest to złącze zapewniające uziemienie szynom kolejowym, 3. Złącze szynowe, w którym sąsiadujące ze sobą szyny są odizolowane elektrycznie
Ćwiczenie 2. - Urządzenia elektryczne przekaźnikowe cz. 1
Ćwiczenie 2. - Urządzenia elektryczne przekaźnikowe cz. 11D2QGH3aaE
Wybierz odpowiednią odpowiedź, która opisuje obrazek umieszczony w treści zadania.
RZHtbulUcDlyZ
Grafika przedstawia fragment pulpitu nastawczego. Numerem jeden oznaczony został fragment toru składający się z naprzemiennych białych i szarych pasów.
Grafika 1 do ćwiczenia
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ZZMOuB9hKP41
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Cyfrą 1 oznaczono
RSkZ7p50PjMfq
Wybierz wszystkie właściwe odpowiedzi. Z podanej listy zaznacz te elementy które można znaleźć na pulpicie kostkowym w nastawni kolejowej.
Ćwiczenie 3. - Urządzenia elektryczne przekaźnikowe cz. 2
Ćwiczenie 3. - Urządzenia elektryczne przekaźnikowe cz. 21D2QGH3aaE
Wybierz odpowiednią odpowiedź, która opisuje obrazek umieszczony w treści zadania.
R1B6vOagd6mLY
Grafika przedstawia stalowy stojak na którym znajduje się wiele elektronicznych podzespołów.
Grafika 3 do zadania
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R8RMGzD9GRRSX1
Dokończ zdanie. Na poniższej fotografii przedstawiono
R15n4nniNBjD2
Zaznacz jedną prawidłową odpowiedź. Co oznacza świecenie się na czerwono strzałki przyjazdu na pulpicie kostkowym w nastawni kolejowej?
Ćwiczenie 4. - Sterowanie ruchem linii kolejowych
Ćwiczenie 4. - Sterowanie ruchem linii kolejowych3DGknGZIeI
RSAQydzAzXRuC3
Łączenie par. Zaznacz czy zaprezentowane Tobie definicje są prawdziwe czy fałszywe.. Łącznik szynowy podłużny - przewód służący do elektrycznego połączenia ze sobą różnych toków tego samego toru lub sąsiednich szyn innego toru.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obwód torowy bezzłączowy - obwód, w którym długość kontrolowanego odcinka toru lub rozjazdu jest ograniczona na drodze elektrycznej bez złącz izolowanych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obwód torowy licznikowy - obwód, w którym długość kontrolowanego odcinka toru lub rozjazdu jest nie jest niczym ograniczona, a kontrola niezajętości odbywa się na zasadzie porównania wyników obliczania osi w dwóch, następujących po sobie, miejscach zliczania.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Nastawnia - zestaw urządzeń technicznych przeznaczonych do wykonywania czynności nastawczych, a także do przekazywania personelowi obsługi informacji o stanie urządzeń srk.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Zaznacz czy zaprezentowane Tobie definicje są prawdziwe czy fałszywe.. Łącznik szynowy podłużny - przewód służący do elektrycznego połączenia ze sobą różnych toków tego samego toru lub sąsiednich szyn innego toru.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obwód torowy bezzłączowy - obwód, w którym długość kontrolowanego odcinka toru lub rozjazdu jest ograniczona na drodze elektrycznej bez złącz izolowanych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obwód torowy licznikowy - obwód, w którym długość kontrolowanego odcinka toru lub rozjazdu jest nie jest niczym ograniczona, a kontrola niezajętości odbywa się na zasadzie porównania wyników obliczania osi w dwóch, następujących po sobie, miejscach zliczania.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Nastawnia - zestaw urządzeń technicznych przeznaczonych do wykonywania czynności nastawczych, a także do przekazywania personelowi obsługi informacji o stanie urządzeń srk.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 5. - Obwody SOT cz.1
Ćwiczenie 5. - Obwody SOT cz.11D2QGH3aaE
RWnOn1pGKyWVn
Grafika do ćwiczenia
Grafika do ćwiczenia
Grafika do ćwiczenia
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1FiV74ymDi3U
Zaznacz jedną prawidłową odpowiedź. Do którego rodzaju obwodu odnosi się dany opis? To struktura, w której osie taboru zamknięte są w stanie zasadniczym, powodując otwarcie obwodu i wzbudzenie przekaźnika torowego. Cechą charakterystyczną jest szybkie działanie i niewielkie zużycie energii. Te obwody nie pozwalają na wykrycie usterek. W sytuacji uszkodzenia obwód będzie sygnalizować niezajętność, co ogranicza ich zastosowanie.
Ćwiczenie 6. - Obwody SOT cz.2
Ćwiczenie 6. - Obwody SOT cz.22D2QGH3aaE
RtUOK19zuin5l
Ćwiczenie 7. - Rozpoznawanie urządzeń przytorowych
Ćwiczenie 7. - Rozpoznawanie urządzeń przytorowych1D2QGH3aaE
R1VP7uL9bCPy4
Grafiki do ćwiczenia
Grafiki do ćwiczenia
Grafiki do ćwiczenia
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RRRP9Iyv9hhfl
Zaznacz jedną prawidłową odpowiedź. Skuteczne narzędzie do monitorowania zajętości odcinka toru, wykorzystując do tego celu czujniki magnetoindukcyjne to:
Ćwiczenie 8. - Systemy sterowania ruchem kolejowym
Ćwiczenie 8. - Systemy sterowania ruchem kolejowym1D2QGH3aaE