E-materiały do kształcenia zawodowego

Ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji na wybranych stanowiskach pracy

BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy - Technik bezpieczeństwa i higieny pracy 325509

bg‑azure

Interaktywne materiały sprawdzające

11
1. Sprawdzenie podstawowych wiadomości z oceny ryzyka zawodowego
Ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji na wybranych stanowiskach pracy101580Brawo! Udało Ci się rozwiązać test. Oznacza to, że znasz zasady oceny ryzyka zawodowego i potrafisz sporządzać karty oceny ryzyka zawodowego na wybranych stanowiskach pracy.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do filmu edukacyjnego „Przygotowanie do oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego w firmie na wybranych stanowiskach pracy”, filmu instruktażowego „Zasady i metody sporządzania i dokumentowania oceny ryzyka zawodowego na wybranych stanowiskach pracy”, wizualizacji „Ocena ryzyka zawodowego i sporządzanie dokumentacji na stanowisku administracyjno- biurowym”, gry edukacyjnej „Oceniam i dokumentuje ryzyko zawodowe”. Spróbuj rozwiązać test jeszcze raz.
Test

Ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji na wybranych stanowiskach pracy

Test zawiera zadania z zakresu oceny ryzyka zawodowego. Rozwiązując je, sprawdzisz swoje umiejętności z zakresu: 

  • oceniania stopnia zagrożeń i ryzyka zawodowego powodowanego przez czynniki fizyczne, chemiczne, biologiczne, psychofizyczne występujące w środowisku pracy,

  • klasyfikowania  zagrożeń występujące podczas  wykonywania zadań zawodowych na poszczególnych stanowiskach pracy,

  • identyfikowania źródła i skutki zagrożeń występujących podczas wykonywania zadań zawodowych na poszczególnych stanowiskach pracy,

  • monitorowania przestrzegania przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Twój ostatni wynik:
-
2. Ryzyko wystąpienia zdarzenia2DR0k7J5WF
RRXAgNkTx5pjY2
Do ilustracji dobierz zagrożenie, prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia i oszacowane ryzyko zawodowe.
RHo5yOTU0T2Nb2
Do podanych zakresów czynności pracownika dobierz zagrożenie, prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia i oszacowane ryzyko zawodowe. Zakres czynności pracownika: odkurzanie wykładzin i dywanów, mycie i zamiatanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli i wyposażenia biurowego, opróżnianie koszy na śmieci oraz bieżąca wymiana worków na odpady, mycie okien i innych elementów przeszklonych, wietrzenie pomieszczeń, uzupełnianie środków higienicznych, czyszczenie luster i płytek na ścianach, zmywanie podłogi oraz czyszczenie i dezynfekcja armatury łazienkowej, dbanie o czystość urządzeń kuchennych, czyszczenie miejsc przeznaczonych do spożywania posiłków. Możliwe odpowiedzi: 1. Zagrożenie: przeciążenie układu ruchu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 2. Zagrożenie: alergia na środki myjące lub rękawice lateksowe, przeciążenie układu ruchu, oparzenie termiczne. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 3. Zagrożenie: upadek z drabinki podestu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie - 2. Zakres czynności pracownika: obsługa poczty elektronicznej i poczty tradycyjnej, obieg dokumentacji, prowadzenie rejestru spraw, dbanie o porządek w miejscu pracy, umawianie klientów na spotkania, prowadzenie kalendarza spotkań. Możliwe odpowiedzi: 1. Zagrożenie: przeciążenie układu ruchu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 2. Zagrożenie: alergia na środki myjące lub rękawice lateksowe, przeciążenie układu ruchu, oparzenie termiczne. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 3. Zagrożenie: upadek z drabinki podestu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie - 2. Zakres czynności pracownika: opieka nad pensjonariuszami domu pomocy społecznej, podawanie posiłków, pomoc w codziennej toalecie, organizacja zajęć terapeutycznych i usprawniających. Możliwe odpowiedzi: 1. Zagrożenie: przeciążenie układu ruchu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 2. Zagrożenie: alergia na środki myjące lub rękawice lateksowe, przeciążenie układu ruchu, oparzenie termiczne. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie – 2., 3. Zagrożenie: upadek z drabinki podestu. Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia: prawdopodobne. Oszacowane ryzyko zawodowe: średnie - 2.
3. Jak prawidłowo urządzić stanowisko dla pracownika administracyjno‑biurowego2D1AVaYZVy
R1Hfrcwa7Tm9n2
Do podanych zasad BHP i wymagań ergonomii na stanowisku pracy wyposażonym w monitory ekranowe przyporządkuj właściwe odległości. Minimalna odległość oczu od monitora ekranowego. Możliwe odpowiedzi: 1. 60 cm., 2. 75 cm., 3. 40 cm., 4. 80 cm. Minimalna odległość pomiędzy sąsiednimi monitorami ekranowymi. Możliwe odpowiedzi: 1. 60 cm., 2. 75 cm., 3. 40 cm., 4. 80 cm. Maksymalna wysokość blatu biurka. Możliwe odpowiedzi: 1. 60 cm., 2. 75 cm., 3. 40 cm., 4. 80 cm. Minimalna odległość między pracownikiem i tyłem sąsiedniego monitora. Możliwe odpowiedzi: 1. 60 cm., 2. 75 cm., 3. 40 cm., 4. 80 cm.
4. Czynności technika BHP podczas oceny ryzyka zawodowego2D1EhW28Kq
R1OC9V8hjdziX2
Ułóż czynności technika BHP w kolejności, w której będą następować podczas oceny ryzyka zawodowego. Elementy do uszeregowania: 1. Analiza wykazu stanowisk pracy i ich analiza, rozmowa z pracodawcą, zlecenie wykonania oceny ryzyka zawodowego., 2. Określenie zagrożeń na stanowisku pracy., 3. Określenie prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia i ciężkości następstw tego zdarzenia., 4. Sporządzenie charakterystyk stanowisk pracy obejmujących m.in. przydzielone zadania zawodowe, granice stanowiska pracy oraz liczbę narażonych osób., 5. Zapoznanie pracowników z ryzykiem zawodowym., 6. Obserwacja stanowisk pracy celem zebrania informacji o zagrożeniach i przygotowania się do rozmów z pracownikami., 7. Oszacowanie ryzyka zawodowego do najbardziej pożądanych wartości, czyli ryzyka małego i bardzo małego., 8. Rozmowy z pracownikami i przekazanie im list kontrolnych do wypełnienia., 9. Oszacowanie ryzyka zawodowego i określenie działań korygujących zmniejszających to ryzyko.
5. Karta oceny ryzyka zawodowego3D1GQcpuG4
1

Na fragmencie oceny ryzyka zawodowego dla pracownika administracyjno‑biurowego wykonanego metodą PHA (ang. Preliminary Hazard Analysis) uzupełnij luki w tabeli korzystając z elementów do przeciągnięcia. W celu ułatwienia rozwiązania zadania skorzystaj z tabelki.

RS1mu9U7vOu4m

Poziom ryzyka

Ocena

1‑3

Akceptowalne

4‑9

Dopuszczalna akceptacja

≥ 10

Niedopuszczalne

RVDSa9S8M6vZZ31
6. Definicje związane z oceną ryzyka zawodowego1D1GQcpuG4
RoQidKVN4xHDw
Oceń, które zdania dotyczące oceny ryzyka zawodowego są prawdziwe, a które fałszywe.
7. Ocena ryzyka zawodowego w pytaniach i odpowiedziach2
21
R1aDjGwASGL6E21
Rozwiąż krzyżówkę dotyczącą terminologii związanej z bezpieczeństwem pracy.
R13H5Uyrlsmh3