E-materiały do kształcenia zawodowego
Aerodynamika i mechanika lotu
TLO.03. Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych — Technik mechanik lotniczy 315317
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
Ćwiczenie 1. - Atmosfera - test wiedzy
Test
Atmosfera - test wiedzy
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
22.5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Atmosfera - test wiedzy
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Ćwiczenie 2. - Podstawowe jednostki fizyczne stosowane w aerodynamice
Uzupełnij tabelę, w której przedstawiono wielkości fizyczne stosowane w aerodynamice wraz z ich jednostkami w układzie miar es i. Dopasuj jednostkę do podanej wielkości fizycznej. Przeciągnij i upuść lub kliknij w lukę i wybierz poprawną jednostkę z listy rozwijalnej.
Uzupełnij tabelę, w której przedstawiono wielkości fizyczne stosowane w aerodynamice wraz z ich jednostkami w układzie miar es i. Dopasuj jednostkę do podanej wielkości fizycznej. Przeciągnij i upuść lub kliknij w lukę i wybierz poprawną jednostkę z listy rozwijalnej.Ćwiczenie 3. - Podstawy aerodynamiki
Uzupełnianie luki podstawowymi jednostkami fizycznymi stosowanymi w aerodynamice. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną charakteryzującą bezwładność i oddziaływanie grawitacyjne ciał. Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną charakteryzującą zależność między masą a wartością przyspieszenia grawitacyjnego Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną opisującą szybkość zmiany położenia ciała względem układu odniesienia. Jeden dżul to Tu uzupełnij wykonana przez siłę o wartości 1 N przy przesunięciu od punktu przyłożenia siły o 1 m w kierunku równoległym do kierunku działania siły. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną określającą pracę wykonaną w jednostce czasu przez dany układ fizyczny.
Uzupełnianie luki podstawowymi jednostkami fizycznymi stosowanymi w aerodynamice. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną charakteryzującą bezwładność i oddziaływanie grawitacyjne ciał. Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną charakteryzującą zależność między masą a wartością przyspieszenia grawitacyjnego Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną opisującą szybkość zmiany położenia ciała względem układu odniesienia. Jeden dżul to Tu uzupełnij wykonana przez siłę o wartości 1 N przy przesunięciu od punktu przyłożenia siły o 1 m w kierunku równoległym do kierunku działania siły. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną określającą pracę wykonaną w jednostce czasu przez dany układ fizyczny.Ćwiczenie 4. - Elementy konstrukcyjne samolotu
Dopasuj nazwy elementów konstrukcyjnych samolotu do odpowiednich miejsc na ilustracji. Przeciągnij i upuść.
Dopasuj nazwy elementów konstrukcyjnych samolotu do odpowiednich miejsc na ilustracji. Przeciągnij i upuść. Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Pogrupuj elementy konstrukcyjne samolotu ze względu na to, gdzie się znajdują. Przy każdej z grup wybierz odpowiednie elementy z listy rozwijalnej. przód skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych zewnętrzny kraniec skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych tył skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych ogon Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych
Pogrupuj elementy konstrukcyjne samolotu ze względu na to, gdzie się znajdują. Przy każdej z grup wybierz odpowiednie elementy z listy rozwijalnej. przód skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych zewnętrzny kraniec skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych tył skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych ogon Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowychĆwiczenie 5. - Elementy profilu lotniczego
Dobierz elementy profilu lotniczego do odpowiednich miejsc na grafice.
Dobierz elementy profilu lotniczego do odpowiednich miejsc na grafice. Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Uzupełnij luki, odpowiednimi pojęciami z podanych. Po wejściu w lukę, wybierz pojęcie z listy rozwijalnej.
Uzupełnij luki, odpowiednimi pojęciami z podanych. Po wejściu w lukę, wybierz pojęcie z listy rozwijalnej. - przednia krawędź skrzydła płatowca to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
- znajduje się z tyłu skrzydła, zbiegają się tam strumienie powietrza biegnące nad i pod skrzydłem to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
- odcinek łączący w przekroju poprzecznym skrzydła jego ostrze ze środkiem zaokrąglonej krzywizny przedniej części skrzydła to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
- przednia krawędź skrzydła płatowca to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
- znajduje się z tyłu skrzydła, zbiegają się tam strumienie powietrza biegnące nad i pod skrzydłem to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
- odcinek łączący w przekroju poprzecznym skrzydła jego ostrze ze środkiem zaokrąglonej krzywizny przedniej części skrzydła to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
Ćwiczenie 6. - Siły aerodynamiczne
Dopasuj poszczególne siły do właściwych miejsc na obrazku. Przeciągnij i upuść.
Dopasuj poszczególne siły do właściwych miejsc na obrazku. Przeciągnij i upuść. Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Poniżej opisano cztery wektory. Wszystkie mają wspólny punkt, który znajduje się w środku samolotu. Jakie siły reprezentują te wektory? Uzupełnij luki. Po wejściu w lukę wybierz odpowiednią siłę z listy rozwijalnej.
Poniżej opisano cztery wektory. Wszystkie mają wspólny punkt, który znajduje się w środku samolotu. Jakie siły reprezentują te wektory? Uzupełnij luki. Po wejściu w lukę wybierz odpowiednią siłę z listy rozwijalnej. - Wektor jest pionowy, ma zwrot w górę. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest poziomy, ma zwrot przeciwny do kierunku ruchu samolotu. Reprezentuje on wypadkową siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest poziomy, ma zwrot zgodny z kierunkiem ruchu samolotu. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest pionowy, ma zwrot w dół. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest pionowy, ma zwrot w górę. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest poziomy, ma zwrot przeciwny do kierunku ruchu samolotu. Reprezentuje on wypadkową siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest poziomy, ma zwrot zgodny z kierunkiem ruchu samolotu. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
- Wektor jest pionowy, ma zwrot w dół. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Ćwiczenie 7. - Mechanika lotu i siły aerodynamicznego
Test
Mechanika lotu i siły aerodynamiczne
Liczba pytań:
3
Limit czasu:
4.5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Mechanika lotu i siły aerodynamiczne
Pytanie
1/3
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Ćwiczenie 8. - Warstwy atmosfery ziemskiej
Uporządkuj warstwy atmosfery ziemskiej w kolejności od położonej najwyżej. Elementy do uszeregowania: 1. element 4, 2. element 3, 3. element 1, 4. element 2
Uporządkuj warstwy atmosfery ziemskiej w kolejności od położonej najwyżej. Elementy do uszeregowania: 1. element 4, 2. element 3, 3. element 1, 4. element 2Ćwiczenie 9. - Siły nośne i profile lotnicze
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Profilem nazywamy kształt, jaki otrzymamy po przekrojeniu w poprzek skrzydła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Profilem aerodynamicznym nazywamy taki profil, który generuje małą siłę nośną oraz, jako zjawisko pożądane siły oporu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Siła nośna powstaje w wyniku różnicy ciśnień nad i pod skrzydłem samolotu. Różnica ta jest spowodowana kształtem płata, który wymusza większą prędkość przepływu powietrza nad niż pod skrzydłem.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Profilem nazywamy kształt, jaki otrzymamy po przekrojeniu w poprzek skrzydła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Profilem aerodynamicznym nazywamy taki profil, który generuje małą siłę nośną oraz, jako zjawisko pożądane siły oporu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Siła nośna powstaje w wyniku różnicy ciśnień nad i pod skrzydłem samolotu. Różnica ta jest spowodowana kształtem płata, który wymusza większą prędkość przepływu powietrza nad niż pod skrzydłem.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszĆwiczenie 10. - Kąt natarcia
Uzupełnij luki odpowiednimi określeniami z podanych. Przeciągnij i upuść lub wejdź w lukę i wybierz odpowiednie określenie z listy rozwijalnej. Nacierające na skrzydło strugi powietrza zostaną rozdzielone na opływ nad i pod skrzydłem w punkcie spiętrzenia.
Wraz ze zmianą kąta natarcia, punkt ten będzie przesuwał się na krawędzi natarcia skrzydła. Zwiększając kąt natarcia, punkt spiętrzenia przesunie się 1. do dołu, 2. w górę. Analogicznie, zmniejszając kąt natarcia, punkt spiętrzenia będzie się przesuwał 1. do dołu, 2. w górę krawędzi natarcia.
Uzupełnij luki odpowiednimi określeniami z podanych. Przeciągnij i upuść lub wejdź w lukę i wybierz odpowiednie określenie z listy rozwijalnej. Nacierające na skrzydło strugi powietrza zostaną rozdzielone na opływ nad i pod skrzydłem w punkcie spiętrzenia.Wraz ze zmianą kąta natarcia, punkt ten będzie przesuwał się na krawędzi natarcia skrzydła. Zwiększając kąt natarcia, punkt spiętrzenia przesunie się 1. do dołu, 2. w górę. Analogicznie, zmniejszając kąt natarcia, punkt spiętrzenia będzie się przesuwał 1. do dołu, 2. w górę krawędzi natarcia.
Wraz ze zmianą kąta natarcia, punkt ten będzie przesuwał się na krawędzi natarcia skrzydła. Zwiększając kąt natarcia, punkt spiętrzenia przesunie się 1. do dołu, 2. w górę. Analogicznie, zmniejszając kąt natarcia, punkt spiętrzenia będzie się przesuwał 1. do dołu, 2. w górę krawędzi natarcia.